ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

چهار مورد از فواید پرس پا

چهار مورد از فواید پرس پا

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

در مورد پرس پا و نحوه انجام حرکت پرس پا به صورت کامل در مقالات قبلی برای شما توضیحاتی را ارائه کرده ‌ایم. در آن مقالات به صورت کامل توضیح داده ایم که حین انجام ورزش پرس پا چه نکاتی را باید رعایت کنید تا عضلات هدف شما به صورت کامل درگیر شده و بازدهی کامل را از این حرکت به دست آورید. اکنون در این مقاله قصد داریم به فواید پرس پا به صورت کامل بپردازیم و چهار مورد از فواید پرس پا را برای شما ذکر کنیم.

 

چهار مورد از فواید پرس پا

چهار مورد از فواید پرس پا

کلیک کنید: (( پرس پا چیست؟ فواید و معایب + نحوه انجام حرکت ))

افزایش انعطاف پذیری به کمک حرکت پرس پا

وقتی صحبت از انعطاف ‌پذیری حرکت پرس پا به میان می‌آید منظور ما تنوع انجام حرکات قابل اجرا با دستگاه پرس پا می باشد. بدین صورت که شما می توانید به سهولت با این دستگاه انواع حرکت های ورزشی را انجام دهید و از انجام یک حرکت تکراری و خسته کننده در امان باشید.

به این صورت که شما می توانید به سهولت حرکت ورزشی خود را تغییر دهید و مجبور نیستید که فقط پا را پشت صفحه آن قرار دهید و یک حرکت را بارها و بارها تکرار کنید. بلکه می توانید با مشورت گرفتن از مربی خود وضعیت پای تان را تغییر دهید و یک حرکت جدید را تجربه کنید.

این یکی از فواید پرس پا می باشد. بدین صورت که شما می توانید با توجه به نوع و موقعیت پاهای خود ماهیچه های متفاوت دیگری را در پای خود تقویت کنید. یک مثال عینی در این زمینه این است که بر فرض مثال اگر بخواهید فشار زیادی روی عضله گلوتئال خود وارد کنید می توانید پاهایتان را به سمت قسمت بالایی صفحه نزدیک تر کنید. یا اینکه اگر بخواهید عضلات چهارسر ران خود را بیشتر از قبل تقویت کنید بهتر است که پاهایتان را به سمت عقب پایین صفحه نزدیک کنید.

اگر بخواهیم به مهمترینفواید پرس ‌پا اشاره کنیم می‌ توانیم به ذکر این نکته نیز بپردازیم که شما به عنوان ورزشکار به راحتی می‌توانید تکیه گاه پای خود را از روی صفحه از نوک انگشت پای خود تا پاشنه پای خود تغییر دهید تا عضلات متنوع تری را در پای خود درگیر کنید.

علاوه بر آن  اگر می خواهید که فشار بیشتر با حرکات جدید به عضلات خود وارد نمایید می ‌توانید با پیشنهاد مربی ورزشی خود به جای اینکه از هر دو پای خود برای بلند کردن صفحه استفاده کنید. این عمل را فقط با یک پا انجام دهید تا فشار بیشتری روی عضلات شما وارد شود.

افزایش انعطاف پذیری به کمک حرکت پرس پا

افزایش انعطاف پذیری به کمک حرکت پرس پا

درگیر کردن عضلات همه جانبه با حرکت پرس پا

کلیک کنید: آموزش انواع حرکات پرس پا | نحوه اجرا ( نکات + فواید )

اگرچه که در مقالات قبلی عضلات هدف در ورزش پرس پا را فقط منحصر به چند عضله اساسی دانسته ایم، اما بهتر است بدانید یکی از مهم ‌ترین فواید پرس پا این است که باعث می شود تمامی قسمت ها و عضلات پا درگیر شوند. هنگامی که شما پرس پا انجام می ‌دهید به سهولت و با یک تغییر ساده می توانید عضله های بیشتری را درگیر کنید و این یک فایده بزرگ برای این حرکت ورزشی به شمار می‌ آید.

شاید بدانید که پرس پا جزو تمرین های مرکب دسته بندی می شود تمرینات مرکب از جمله تمریناتی هستند که عضلات زیادی حین ‌تمرین درگیر می ‌شود و ورزشکار با انجام دادن این حرکات می تواند و تمامی این عضلات را درگیر کرده و به تقویت آنها بپردازد. این می تواند یکی از برجسته ترین فواید پرس پا به شمار بیاید.

 

درگیر کردن عضلات همه جانبه با حرکت پرس پا

درگیر کردن عضلات همه جانبه با حرکت پرس پا

 

تقویت موثر استخوان ها

یکی از فواید پرس پا فشار آوردن به بدن و فشار آوردن به ماهیچه های پا در اثر تمرینات قدرتی افزایش تراکم استخوان می باشد. یکی از ورزش ها و حرکات ورزشی نیز که باعث فشار زیادی به ماهیچه های پا میشود ورزش پرس پا می باشد. در واقع زمانی که شما با انجام ورزش پرس پا اقدام به تقویت ماهیچه های خود می کنید فشار بسیار زیادی را به استخوان ها و ماهیچه های خود وارد می آورید و همین مسئله موجب بهبود تراکم بافت استخوانی شما می شود.

از جمله فواید پرس پا نیز همین مسئله تقویت بافت استخوانی و افزایش تراکم استخوان می باشد. این زمانی حاصل می ‌شود که اسکلت بدن شما در معرض فشار زیاد ورزش قرار می ‌گیرد. وقتی که تراکم استخوان شما بیش از حد نرمال زیاد شود تراکم استخوانی شما نیز افزایش پیدا می ‌کند و مقاومت بافت اسکلت بندی و استخوانی شما در برابر انواع ضربات خارجی بیشتر می ‌شود.

 

تقویت موثر استخوان ها

تقویت موثر استخوان ها

 

تقویت ساق پا

از جمله چهارمین فواید پرس پا می توان به تقویت ساق پا نیز اشاره کرد. مد نظر داشته باشید که ساق پای شما در مقایسه با عضلات ران و همسترینگ شما بسیار کمتر در این ورزش و این حرکت تقویت می ‌شود. اما نمی ‌توان این تقویت ناچیز را نیز نادیده گرفت در واقع پرس ‌پا می‌تواند باعث تقویت هر چند ناچیز عضله ساق پا شود.

عضلات ساق پا در مقایسه با عضلات دیگر که ذکر کرده ایم در مرتبه دوم قرار دارند و عضلات دوم درگیر در این حرکت هستند. اگر می خواهید از فواید پرس پا برای تقویت ساق پای خود بیشترین بهره را ببرید و ساق پا را نیز در این حرکت تقویت کنید می ‌توانید زمانی که صفحه دستگاه به بالاترین فاصله از شما رسید ادامه حرکت پرس پا را با استفاده از انگشتان پای خود انجام بدهید و اجازه بدهید که فشار زیادی به عضلات ساق پای شما وارد شود.

تعدادی از پر فروش ترین دستگاه های پرس پا در ریتون اسپرت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید