ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

مهم ترین نکات در بدنسازی بانوان

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

بدنسازی در بانوان نیز همچون آقایان نیازمند برنامه های تمرینی متناسب با ساعت ورزشی افراد است. بانوان بدنساز نیز همچون آقایان باید برنامه های تمرینی قدرتی خاصی را دریافت کنند و با نکات بدنسازی بانوان کاملا آشنا شوند تا بتوانند عضلات خود را به صورت تفکیکی مورد تمرین قرار بدهند.

تفکیک عضلانی در خانم‌ ها نیز دقیقا همانند آقایان انجام می‌ پذیرد و تمام دستگاه هایی که برای تمرین بدنسازی مورد استفاده خانم های ورزشکاز قرار می‌ گیرند با آقایان مشترک است. اغلب موارد چه در داخل کشور و چه در کشورهای خارجی مربی های مرد برنامه های تمرین مخصوص خانم ها را نیز ارائه می دهند.

 

مهم ترین نکات در بدنسازی بانوان

مهم ترین نکات در بدنسازی بانوان

 

3 مورد مهم ترین نکات در بدنسازی بانوان

از لحاظ تغذیه و رژیم غذایی نیز اغلب موارد رژیم غذایی آقایان و خانم ها برای عضله سازی و چربی سوزی با یکدیگر شباهت دارد. مهمترین تفاوتی که در زمینه بدنسازی آقایان و خانم ها می توان به آن اشاره کرد دریافت مکمل ها و داروهای مخصوص است. از آنجایی که بسیاری از آقایان که در حرفه بدنسازی به صورت حرفه ای مشغول به فعالیت هستند مکمل های استروئیدی دریافت میکنند، حجم عضلانی آنها نیز به مراتب بسیار بیشتر است.

اما خانم ها باید حتما دقت داشته باشند که تحت هیچ شرایطی مکمل ها و داروهای استروئیدی دریافت نکنند. زیرا صدای آن ها بم می شود و بدن آنها به صورت کاملا مردانه تغییر شکل خواهد داد. اگر شما هم علاقه مند ورزش بدنسازی هستید و تمایل دارید که در مورد مهمترین نکات در بدنسازی بانوان اطلاعات بیشتری داشته باشید ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

کلیک کنید: فصل استراحت در بدنسازی چیست؟

نکات بدنسازی بانوان

مهم ترین نکات بدنسازی بانوان

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که تمایل به فعالیت در رشته بدنسازی را دارید بهتر است بدانید که باید انگیزه و علاقه کافی برای این رشته داشته باشید. زیرا وزنه های سنگین و رژیم های غذایی خاص ممکن است در اواسط راه شما را منصرف کنند. بنابراین بهتر است بدانید در چه مسیری گام بگذارید و سپس شروع به ورزش کنید. از جمله سه مورد از مهمترین نکات در بدنسازی بانوان که حتما باید در مورد آنها توجه ویژه داشته باشید را ما در ادامه به صورت لیست وار بیان کرده ایم.

تغذیه یکی از مهمترین نکات در بدنسازی بانوان

شاید شما تصور کنید که تغذیه در بانوان به اندازه آقایان اهمیت ندارد و به دلیل ظرافت بدنی که بانوان دارند باید میزان غذای کمتری نسبت به آقایان مصرف کنند. اما این تصور واقعا غلط است. هنگامی که شما پا در این رشته ورزشی حرفه‌ ای می گذارید فرقی ندارد که مرد باشید یا زن، بلکه باید رژیم غذایی را کاملا اصولی را رعایت کرده و پروتئین فراوان در رژیم غذایی خود داشته باشید. به دلیل اینکه خانم ها اغلب در مصرف مکمل های ورزشی محدودیت دارند باید رژیم غذایی کامل دریافت کنند و وعده های پروتئین در رژیم غذایی آنها به صورت کامل و اصولی رعایت شود. بنابراین تغذیه همیشه به عنوان یکی از مهمترین نکات در بدنسازی بانوان باید مد نظر قرار بگیرد و تحت نظر یک مربی تخصصی تنظیم شود.

دریافت برنامه بدنسازی اصولی یکی از اصلی ترین نکات در بدنسازی بانوان

یکی دیگر از مهمترین نکات در بدنسازی بانوان برنامه مخصوص ورزشی است. برخی افراد گمان می کنند که به دلیل سیستم بدنی ظریف تر بانوان، باید برنامه تمرینی آنها نیز از حداقل فشار و سختی و برخوردار باشد، و وزنه های سبک برای تمرین آن ها مورد استفاده قرار بگیرد. اما این تصور غلط است و بانوان نیز برای شکل دادن به بدن خود و برای فرم دادن به عضلات خود باید حتما از برنامه های تمرینی تخصصی استفاده کنند و وزنه ها و تعداد آنها نیز متناسب با سطح تمرینی آنها طبق نظر مربی افزایش پیدا کند. حتی ممکن است یک خانم ورزشکار حرفه ای وزنه هایی سنگین تر از یک مرد ورزشکار را در برنامه ورزشی خود داشته باشد.

کلیک کنید: برنامه بدنسازی برای لاغری شکم و پهلو بانوان ( تضمینی )

مهم ترین نکات بدنسازی بانوان

 

داشتن یک مربی حرفه ای یکی دیگر از مهمترین نکات در بدنسازی بانوان

یکی دیگر از مهمترین نکات در بدنسازی بانوان داشتن یک مربی حرفه‌ ای و کاربلد است. شاید تصور کنید که برای رسیدن به یک بدن کم چرب نیاز به مربی ندارید و خودتان شروع به انجام ورزش کنید. اما این تصور کاملا غلط است زیرا شما با هر وزن و با هر سطح ورزشی که شروع می کنید حتما نیاز به مربی حرفه‌ ای خواهید داشت. بنابراین حتما تحت نظر مربی خود رژیم غذایی و برنامه ورزشی را دنبال نمایید در غیر این صورت ممکن است که بدن شما آسیب ببیند. از آنجایی که خانم ها نسبت به آقایان حساسیت های بیشتری دارند باید حتما تحت نظر مربی باشند. ممکن است شما در اثر یک رژیم غذایی غلط و یا یک برنامه تمرینی نامناسب دچار آسیب های فراوان از جمله ریزش مو، افتادگی سینه و یا حتی افتادگی رحم و مشکلات ستون فقرات شوید. بنابراین تحت هیچ شرایطی خودتان مربی خودتان نباشید و ورزش را تحت نظر یک مربی حرفه‌ ای شروع کنید و تا سطح دلخواه خود ورزش را ادامه بدهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

یک دیدگاه در “مهم ترین نکات در بدنسازی بانوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید