ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

حرکات پارالل بارفیکس

حرکات پارالل بارفیکس ( معرفی 4 نوع بارفیکس همراه آموزش تصویری )

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

در رشته بدنسازی دستگاه های مختلف به منظور درگیر کردن عضلات متفاوت بدن از جمله عضلات بالا تنه، پایین تنه و میان تنه وجود دارند. یکی از این دستگاه ها دستگاه پارالل بارفیکس است، که به صورت تخصصی باعث تقویت عضلات بالاتنه میشود. حرکات پارالل بارفیکس باعث تقویت عضلات زیر سینه  پشت بازو، زیر بغل، بازو، سرشانه و ساعد میشوند. البته به شرطی که این حرکت را به صورت کاملا اصولی و صحیح انجام بدهید. ما در مورد حرکات پارالل بارفیکس در بدنسازی، نحوه صحیح انجام آن و فواید و مزایای آن در طول این مقاله بیشتر صحبت کرده ایم. اگر شما هم تمایل به داشتن بالاتنه خوش فرم و زیبا حجیم و عضلانی دارید بهتر است که ما را تا انتها همراهی کنید.

آشنایی بیشتر با دستگاه پارالل بارفیکس

دستگاه پارالل بارفیکس جزو دستگاه هایی است که می تواند با تکیه بر وزن بدن و با استفاده از وزنه های کمکی به تقویت عضلات بالاتنه بپردازد. شاید در مرحله اول ورزش کردن با این دستگاه برای شما بسیار طاقت فرسا باشد و با ۶ حرکت و یا حتی کمتر از ۶ حرکت به مرحله ناتوانی برسید.

اما با گذشت زمان و با تمرین مستمر قطعا توان بدنی شما برای انجام این حرکت افزایش پیدا خواهد کرد و عضلات شما به مراتب قوی‌ تر خواهند شد. بنابراین در صورتیکه برای انجام تمرین با دستگاه پارالل بارفیکس فوری دچار مشکل و خستگی بیش از حد شدید از تمرین دست نکشید و ناامید نشوید. زیرا حجم این تمرین بسیار بالا بوده و خستگی بسیار زیادی برای ورزشکار به دنبال خواهد داشت. اما شما قطعا پس از گذر از چند جلسه متوالی شاهد افزایش قدرت خود در زمینه انجام حرکت خواهید بود.

 

حرکات پارالل بارفیکس

حرکات پارالل بارفیکس

 

آموزش تصویری 4 نوع از حرکت پارالل بارفیکس

انجام حرکات پارالل بارفیکس برای تقویت بازوها و عضلات پشت و زیربغل مناسب است برای انجام صحیح این حرکت به صورت گام به گام مراحل زیر را دنبال کنید.

1. حرکت Archer Pull Ups

آرچر پول آپ

2. حرکت بارفیکس چکشی یا Hammer Pull Ups

بارفیکس چکشی

3. حرکت بارفیکس دست جمع یا Chin Ups

بارفیکس دست جمع

4. حرکت ماسل آپ یا Muscle Ups

ماسل آپ

ماسل آپ

 

  • وزنه مناسب تمرین را انتخاب کنید.
  • میله بالایی دستگاه را بگیرید.
  • دست ها را بیشتر از عرض شانه باز کنید.
  • از دستگاه آویزان شوید به صورتی که مچ ها رو به جلو باشد وبا انجام عمل بازدم خود را به سمت بالا بکشید تا جایی که چانه بالاتر از میله قرار بگیرد.
  • کمی مکث کرده وبا عمل دم به سمت پایین حرکت کنید.
  • دوباره این عمل را نسبت به تعداد ست تکرار کنید.

به دلیل اینکه این دستگاه باعث تصحیح دامنه حرکتی شما می شود، به احتمال زیاد ایجاد خطا در انجام آن نیز کم خواهد بود. اما در هر صورت در ابتدا سعی کنید آموزش لازم را برای انجام این حرکت ببینید و سپس حرکت پارالل بارفیکس برای تقویت عضلات خود انجام دهید. نکته قابل ذکر دیگری که در اینجا بهتر است به آن اشاره کنیم این است که این حرکت به همراه حرکت های هوازی میتواند باعث چربی سوزی و خوش فرم شدن بالاتنه شما از جمله شانه ها پشت بازو و سینه شود و به خانم‌ هایی که دچار افتادگی سینه هستند توصیه می شود که حتما این ورزش را انجام بدهند.

مزایای حرکات پارالل بارفیکس

ما در مطالب فوق به صورت کامل در مورد عضلات درگیر در انجام حرکات پارالل بارفیکس صحبت کرده ایم. بنابراین از جمله فواید و مزایای حرکات پارالل بارفیکس می توان علاوه بر افزایش حجم و فرم گیری عضلات هدف؛ به بهبود قوز کمر و دست یافتن به یک قامت راست و زیبا نیز اشاره کرد.

اگر شما هم تمایل دارید یک قامت راست و بدون قوز کمر داشته باشید این حرکت می‌ تواند گزینه‌ ای بسیار عالی برای شما باشد. ساخت بالاتنه v شکل بدون خمیدگی و بدون کوژ از جمله مزایای حرکات پارالل بارفیکس است. خمیدگی بالاتنه با مرور زمان در خانم هایی که زایمان داشتتد، و یا در آقایانی که کار سنگین انجام می دهند بسیار دیده می‌ شود. البته نحوه غلط ایستادن و نشستن نیز در بروز قوز کمر و کوژپشتی بسیار دخیل است. در هر صورت اگر شما قصد جلوگیری از بروز قوز کمر را دارید و یا جزو افرادی هستید که قامت شما کمی حالت خمیده پیدا کرده است و تمایل دارید کوژ و یا قوز خود را درمان کنید بهتر است حتما از حرکات پارالل بارفیکس استفاده کنید. این حرکات با تکیه بر وزن بدن و وزنه های قابل تنظیم باعث می شوند شما از تمامی مزایای تمرینی برخوردار شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید