ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

دستگاه پارالل بارفیکس

آموزش تمرین با دستگاه پارالل بارفیکس خانگی ( انواع تمرینات )

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

تمرین-با-دستگاه-پارالل-بارفیکس-خانگی

 

دستگاه پارالل بارفیکس یک وسیله تمرینی کم جا و قابل حمل است که به شما امکان می‌دهد تمرینات متنوعی را انجام دهید. این دستگاه با استفاده از قدرت مقاومت بدنی شما، عضلات را تقویت کرده و انعطاف‌پذیری بدن را افزایش می‌دهد. از آنجایی که دارای ویژگی‌هایی منحصر به فرد است و در هر مکانی قابل استفاده می‌باشد، تمرین با دستگاه پارالل بارفیکس خانگی به عنوان یک ابزار خانگی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

در این مقاله، ما به معرفی دقیق تر دستگاه پارالل بارفیکس خواهیم پرداخت و تمرینات مختلفی که با استفاده از این دستگاه می‌توان انجام داد را توضیح خواهیم داد. همچنین، اهمیت تمرین با دستگاه پارالل بارفیکس خانگی در تقویت عضلات بدن و افزایش سلامتی را برجسته خواهیم کرد. این مقاله به خوانندگان کمک خواهد کرد تا با استفاده از این دستگاه خانگی، به تمرینات منظم و موثر در خانه خود بپردازند و به تحقق اهداف تناسب اندام خود برسند.

انواع تمرین با دستگاه پارالل بارفیکس خانگی

یکی از مزایای شگفت‌انگیز در داشتن و استفاده از دستگاه پارالل بارفیکس در دنیای بدنسازی، این است که شما و دوستان عزیزتان می‌توانید انواع متنوعی از تمرینات مبتنی بر وزن بدن خود را انجام دهید. با این دستگاه تازه‌آموختگان تا حرفه‌ای‌ترین بدنسازان قادر به انجام تمرینات مقاومتی هستند. در ادامه این مقاله، ما شما را با مجموعه‌ای از انواع تمرینات مختلف آشنا خواهیم کرد.

۱. تمرین پارالل دیپ

تمرین-پارالل-دیپ

❌((‌ کلیک کنید: خرید دستگاه پارالل بارفیکس ))

برای انجام این تمرین ساده اما مؤثر، کافیست ابتدا در وسط فضای پارالل قرار بگیرید. سپس با استفاده از دو دستی که دارید، میله‌های افقی دستگاه را محکم گرفته و هم‌زمان بالاتنه خود را کمی به سمت جلو و به شیبی خفیف به جلو ببرید. در این حالت، با خم کردن زانوهای خود و با استفاده از نیروی بازوها، سعی کنید بدن خود را به‌طور کامل معلق کنید و آن را بالا بکشید. در این مرحله، دستان شما باید بر روی هر دو میله به طور کاملاً صاف قرار گیرند. سپس در حالت بازگشت، کمی دستان خود را خم کنید و به‌آرامی بدن خود را به سمت پایین بیاورید. هدف این قسمت از حرکت ایجاد یک زاویه ۹۰ درجه بین دستان شما و میله‌هاست، مشابه تصویر بالا.

۲. تمرین پارالل بارفیکس

 

تمرین-پارالل-بارفیکس

 

برای انجام این تمرین، ابتدا در مابین دستگاه پارالل قرار بگیرید. سعی کنید با هر دو دست، میله‌های بالایی دستگاه پارالل را در دست گرفته و دست‌ها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید. حالا در این مرحله، با استفاده از نیروی دستان، خود را در هوا معلق کنید و پاهای خود را خم کنید. دقت کنید که مچ دستان شما در این حالت به سمت جلو باشد.

سعی کنید با نیروی زیاد، تمام بدن خود را به بالا ببرید، به طوری که چانه شما از حلقه میله افقی پارالل به بالاتر از آن باشد. در این حالت، مناسب است که برای چند ثانیه تمرین در این وضعیت بمانید و سپس به پایین بیایید. تمرین پارالل بارفیکس را می‌توانید در 3 ست با تعداد تکرارهای 10 تا 15 تا بسته به توانایی خود انجام دهید. اگر در خانه از میله‌های بارفیکس 3 لول استفاده می‌کنید، می‌توانید این حرکات را انجام دهید.

 

۳. تمرین بلند کردن پا با دستگاه پارالل بارفیکس

تمرین-پارالل-پا

 

برای انجام این تمرین مؤثر و به طور همزمان سخت، داخل فضای دستگاه پارالل قرار بگیرید. هم‌زمان دو میله افقی دستگاه را با استفاده از دستان خود در دست بگیرید و سعی کنید بدن خود را با نیروی هر دو دست به سمت بالا بکشید تا در حالت معلق قرار بگیرید.

حالا، پاهای خود را به‌صورت عمودی و کشیده به سمت بالا روبروی بدن خود بیاورید تا زمانی که کاملاً موازی با سطح زمین شوند. سپس به آرامی به نقطه اول بازگردید و این حرکت را حداقل ۱۲ بار تکرار کنید. اگر تازه‌کار هستید، بهتر است این تمرین را با پاها خم‌شده انجام دهید، که به آن حرکت خلبانی یا کرانچ پا هم گفته می‌شود و در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید: حرکات بارفیکس برای مبتدی تا حرفه ای ( ۱۰ حرکت +‌ آموزش تصویری )

۴. تمرین خلبانی با پارالل بارفیکس

تمرین-خلبانی-با-پارالل

 

برای انجام تمرین حرکت خلبانی با دستگاه پارالل، ابتدا در بین دستگاه ایستاده و میله‌های عمودی در انتهای پارالل را با دستان خود محکم بگیرید. در هنگام انجام تمرین با دستگاه پارالل، حتماً باید کمر خود را به پشت دستگاه بچسبانید و آرنج‌ها را بر روی بالشتک مخصوص قرار دهید.

این تمرین نسبت به تمرین قبلی ساده‌تر است و توان کمتری از شما می‌گیرد. در این تمرین، پاهای شما باید در حالت خم‌شده بمانند. در این حالت، سعی کنید پاها را خم کنید و به سمت روبروی خود بیاورید. در این وضعیت چند ثانیه مکث کرده و سپس مجدداً این حرکت را تکرار کنید.

 

۵. تمرین شنا با دستگاه پارالل بارفیکس

 

تمرین-شنا-با-پارالل-بارفیکس

 

برای اجرای این تمرین، ابتدا باید بر روی زمین قرار بگیرید (مشابه حرکت پلانک). حالا پاهای خود را از پشت بر روی میله افقی تنظیم‌شده در کنار یکدیگر قرار دهید. بهتر است زیر پاها خود را بر روی بالشتک مخصوصی قرار دهید. در این حالت، دستهای شما باید کاملاً کشیده باشند.

سپس دست‌ها را از آرنج خم کرده و بالاتنه خود را به زمین نزدیک کنید. کمر و پاها باید دقیقاً در یک راستای شیب‌دار و کاملاً صاف قرار بگیرند. تلاش کنید این حرکت را چندین بار تکرار کنید. همچنین می‌توانید این تمرین را با استفاده از محصولاتی مانند میل شنا در منزل انجام دهید. برای خرید آنلاین محصولاتی چون میل شنا، می‌توانید با تماس با کارشناسان ما از طریق شماره تماس در سایت در تماس باشید.

 

تمرین با دستگاه پارالل بارفیکس خانگی برای افزایش قدرت و قد

تمرینات با دستگاه پارالل بارفیکس خانگی برای افزایش قدرت و قد، به تقویت عضلات بالایی بدن کمک می‌کنند که ممکن است به بهبود قامت و ایستایی کمک کنند. تمرینات مانند تمرین دیپ، انعطاف‌پذیری، پلانک، تعادل و پایداری، و تمرینات تنفسی می‌توانند به تقویت عضلات و افزایش قدرت کمک کنند. برای داشتن نتایج مطلوب، تمرینات را با تعهد و به صورت منظم انجام دهید و در صورت نیاز با یک متخصص ورزشی مشورت کنید. اما باید توجه داشته باشید که افزایش ارتفاع نهایی قد تحت تأثیر ژنتیک و عوامل زیادی از جمله سن و جنسیت قرار می‌گیرد و نمی‌توان به طور کامل آن را تغییر داد.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید: ورزش با بارفیکس برای افزایش قد (+برنامه افزایش قد)

نکاتی که هنگام تمرین با دستگاه پارالل بارفیکس خانگی باید رعایت کنیم

نکات-مهم-تمرین-با-دستگاه-پارالل-بارفیکس-خانگی

 

در هنگام انجام تمرین ساده با دستگاه پارالل، می‌توانید با رعایت موارد زیر بهترین نتایج برای تقویت عضلات خود کسب کنید:

  • برای تقویت عضلات قفسه سینه: اگر در حین تمرین پارالل بالاتنه، بدن خود را کمی رو به جلو خم کنید، عضلات قفسه سینه شما تحت فشار قرار می‌گیرند.
  • برای تقویت عضلات سه سر بازویی: اگر بدنتان در هنگام انجام این تمرین کاملاً عمود و صاف باشد، بیشترین نیرو بر روی عضلات سه سر بازویی اعمال می‌شود.
  • برای تمرین عضلات بازویی داخلی: اگر این تمرینات را با دستان باز انجام دهید، بخش داخلی عضله سه سر بازویی شما تحت چالش قرار می‌گیرد.
  • پاهای جمع یا خم‌شده: اهمیتی ندارد که این تمرینات را با پاهای جمع و خم‌شده یا پاهای صاف انجام دهید؛ هر دو شکل تمرین به تقویت معنی‌دار عضلات کمک می‌کنند.

با رعایت این نکات و انجام تمرینات با درستی، می‌توانید به بهترین نتایج برای تقویت عضلات خود دست پیدا کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید