ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

ورزش آب درمانی برای لاغری [مزیت های آن به همراه آموزش و معرفی تجهیزات آب درمانی]

ورزش آب درمانی برای لاغری [همراه آموزش و معرفی تجهیزات آب درمانی]

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

ورزش آب درمانی برای لاغری ورزش آب درمانی یک فعالیت بدنی است که در آب انجام می‌شود و به منظور بهبود و تقویت عضلات، افزایش تحمل قلب و عروق، کاهش وزن و بهبود عملکرد جسمانی انجام می‌شود. این ورزش خصوصاً برای افرادی که به دلیل مشکلات مفصلی یا قدرت بدنی محدود نمی‌توانند فعالیت‌های ورزشی در خشکی را انجام دهند، مناسب است. ورزش آب درمانی برای لاغری نیز می‌تواند مفید باشد.

 

ورزش آب درمانی برای لاغری

 

در آب، وزن بدن شما تا حدود 90 درصد کاهش می‌یابد و این باعث می‌شود که فشار و وزن بر روی مفاصل و عضلات کاهش یابد. این امر می‌تواند برای افرادی که دارای وزن اضافی هستند و نمی‌توانند به راحتی ورزش‌های سنگین را انجام دهند، بسیار مفید باشد.

4 مورد از فواید ورزش آب درمانی برای لاغری و تناسب اندام

ورزش آب درمانی برای لاغری یکی از بهترین ورزش های ممکن برای کسانی است که بنا به دلایلی مانند بیماری ها و درد های مفصلی و ضعف و پوکی استخوان امکان ورزش به صورت عادی را ندارند.

4 مورد از فواید ورزش آب درمانی برای لاغری و تناسب اندام

 

1. سوختن کالری : فعالیت در آب با تجهیزات ورزشی آبی باعث سوختن کالری‌های بیشتری نسبت به فعالیت‌های خشکی می‌شود. انجام حرکات در آب، باعث تحریک عضلات بدن و سوختن چربی‌های اضافی می‌شود.
2. تقویت عضلات : فشار و مقاومت آب باعث تقویت عضلات می‌شود. در ورزش آب درمانی، می‌توانید به راحتی حرکاتی را انجام دهید که عضلات شما را تقویت کند و بهبود بخشد.
3. کاهش فشار بر روی مفاصل : ورزش در آب به دلیل کاهش وزن بدن، فشار بر روی مفاصل را کاهش می‌دهد. این باعث می‌شود که افراد با مشکلات مفصلی مانند آرتروز، بتوانند به راحتی ورزش کنند.
4. افزایش تحمل قلب و عروق : ورزش آب درمانی باعث افزایش ضربان قلب و تقویت سیستم قلب و عروق می‌شود.

به هر حال، قبل از شروع هر نوع ورزشی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که ورزش آب درمانی برای شما مناسب است و به درستی و با محدودیت‌های شما انجام می‌شود.

میزان چربی سوزی و کاهش وزن با ورزش آب درمانی چقدر است ؟

میزان چربی سوزی و کاهش وزن با ورزش آب درمانی چقدر است ؟

 

میزان کالری سوزی در ورزش آب درمانی بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله میزان و شدت فعالیت، وزن بدن، جنسیت، سن و سطح تناسب اندام شما. به طور کلی، فعالیت‌های ورزش آب درمانی می‌توانند میزان کالری سوزی متوسط بین 200 تا 500 کالری در ساعت را فراهم کنند.

با این حال، برای لاغری، ورزش آب درمانی به تنهایی کافی نیست و باید با رژیم غذایی سالم و تعادل‌دهنده همراه شود. برای رسیدن به لاغری، باید کالری مصرفی خود را کاهش داده و کالری سوزی را افزایش دهید. این می‌تواند از طریق ترکیب ورزش آب درمانی با تمرینات قدرتی و استقامتی در آب، همچنین تغییر در الگوی تغذیه و رژیم غذایی صحیح انجام شود.

فیلم ورزش در آب برای لاغری شکم

تمرین و ورزش در آب یک راه بسیار موثر برای لاغری شکم و کاهش وزن است. آب، محیطی کم‌تاثیر و پشتیبانی کننده برای تمرینات بدنی است و می‌تواند به شما کمک کند تا عضلات شکم را تقویت کنید و چربی‌های زائد را سوزانده و کاهش دهید.

 

همچنین، بهتر است قبل از شروع هر برنامه ورزشی، با پزشک یا مربی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که تمرینات مناسب برای شما هستند و هیچ محدودیتی وجود ندارد که باعث مشکلی برای شما شود. همچنین، رعایت اصول ایمنی و دریافت آموزش مناسب درباره صحیح انجام تمرینات در آب بسیار مهم است.

لاغری با آب درمانی بدون آسیب به مفاصل

مزیت ورزش آب درمانی برای لاغری در این است که فشار و وزن بر روی مفاصل و عضلات در آب کاهش می‌یابد و احساس راحتی و کاهش خطر آسیب مفصلی را فراهم می‌کند. همچنین، حرکت در آب می‌تواند سبب افزایش سوخت و ساز بدن شود و کالری‌های زیادی را سوزانده و به تقویت و تنظیم عضلات کمک کند.

بنابراین، ورزش آب درمانی و تمرین با تجهیزات فیتنس در آب می‌تواند یک راهکار خوب برای لاغری باشد، اما همواره باید با توجه به نیازهای شخصی خودتان و توصیه‌های پزشک و مربی آب درمانی، برنامه مناسبی را برای خود تعیین کنید. همچنین، تغذیه سالم و متوازن را همراه با ورزش آب درمانی در نظر بگیرید تا بهترین نتایج را برای لاغری و بهبود سلامتی خودتان بدست آورید.

 

تعدادی از تجهیزات پر کاربرد در ورزش آب درمانی برای لاغری در فروشگاه ریتون اسپرت

 

آب درمانی برای لاغری سریع شکم

آب درمانی برای لاغری سریع شکم

 

آب درمانی به تنهایی نمی‌تواند به شکل مستقیم لاغری شکم را ایجاد کند، اما می‌تواند به عنوان یک عامل همراه در روند لاغری شکم مفید باشد. همچنین، تمرین با تجهیزات ورزش آبی می‌تواند به چربی سوزی سریع تر در ناحیه شکم کمک کند. در ادامه، راهکارهایی برای استفاده از آب درمانی و تمرینات ورزش آبی برای کاهش چربی شکم را ذکر می‌کنم:

تمرینات ورزش آبی برای لاغری شکم و پهلو :

  • شنا : شنا یک فعالیت ورزشی کامل است که تمام عضلات بدن را تقویت می‌کند. شنا به ویژه در کاهش چربی‌های شکمی مؤثر است. انجام استایل‌های شنا مانند فرم کراول، سینکرونیزه و پشت کنار باعث فشار و تمرکز بر روی ناحیه شکم می‌شود.
  • تمرین در آب گرم : این تمرین ورزشی در آب انجام می‌شود و باعث تقویت عضلات بدن، افزایش قدرت و استقامت و سوزاندن چربی‌ها می‌شود. تمریناتی مانند شناوری، پرش به آب و حرکات تقویتی مختلف را در نظر بگیرید.
  • آب ایروبیک : کلاس‌های آب ایروبیک، تمرین با تجهیزات فیتنس در آب یا آب دانس می‌توانند به شما کمک کنند چربی‌های اضافی را از ناحیه شکم سوزانده و عضلات را تقویت کنید.

به همراه این راهکارها، مهم است که یک رژیم غذایی سالم و منظم دنبال کنید و فعالیت بدنی عمومی را هم در برنامه‌ی خود قرار دهید. همچنین، بهتر است قبل از شروع هر برنامه تمرینی یا تغییر در رژیم غذایی، با پزشک یا مشاور تغذیه خود مشورتبگیرید تا مطابق با شرایط شخصی و سلامتی خود عمل کنید.

آموزش ورزش با تعدادی از تجهیزات آب درمانی برای کاهش وزن و تقویت عضلات

در ادامه تعدادی از دستگاه هایی را معرفی خواهیم کرد که در تمرینات حرفه ای آب درمانی بسیار پر کاربرد بوده، و نحوه تمرین با آن ها را خواهیم دید. تمامی دستگاه های زیر به همراه مدل های بسیار بیشتر را میتوانید در فروشگاه ریتون اسپرت، در دسته بندی تجهیزات ورزش آبی مشاهده کرده و با خیال راحت خریداری کنید. 

  • دستگاه استپ آبی هیدروجیم

استپ آبی

  • دستگاه دوچرخه نشسته آبی

دوچرخه نشسته آبی

  • دستگاه تردمیل آبی هیدروجیم

تردمیل آبی

 

  • دستگاه دوچرخه ثابت آبی هیدروجیم

دوچرخه ثابت آبی

  • ورزش با دستگاه پارالل آبی هیدروجیم

پارالل آبی

 

چه نوع حرکاتی در ورزش آب درمانی برای لاغری مناسب است ؟

چه نوع حرکاتی در ورزش آب درمانی برای لاغری مناسب است

 

ورزش آب درمانی شامل مجموعه‌ای از حرکات و تمرینات است که در آب انجام می‌شود. برخی از حرکاتی که برای لاغری مناسب هستند عبارتند از:

1. شنا استقامتی : شنا یکی از بهترین حرکاتی است که در آب انجام می‌شود. با شنا کردن، تمام عضلات بدن درگیر می‌شوند و کالری‌های زیادی سوخته می‌شود. همچنین، شنا کردن باعث تقویت عضلات کل بدن، افزایش تحمل قلب و عروق و بهبود استقامت فیزیکی می‌شود.

2. شنا بر خلاف جریان آب : در این حرکت، شما در آب به سمت جریان حرکت می‌کنید. این باعث می‌شود عضلات بدن شما برای مقابله با مقاومت آب تلاش کنند و کالری سوزی بیشتری را به همراه داشته باشید. جریان آب همچنین به عضلات بدن انعطاف و تعادل می‌بخشد.

3. حرکات استقامتی : مانند پیاده‌روی، دویدن یا دوچرخه‌سواری در آب. این حرکات باعث سوختن کالری‌های زیادی می‌شوند و عضلات بدن را تقویت می‌کنند. همچنین، تحمل قلب و عروق را افزایش می‌دهند. برای انجام این تمرینات شما میتوانید از تجهیزات ورزش آبی هم بهره ببرید.

4. تمرینات مقاومتی : استفاده از وزنه‌ها یا اسباب‌بازی‌هایی که در آب استفاده می‌شوند، می‌تواند به تقویت عضلات و افزایش سوخت و ساز بدن کمک کند. مثالهایی از این تمرینات شامل بالا و پایین کردن وزنه‌ها، خم شدن و گشتاور بدن در آب می‌باشد.

5. تمرینات ایروبیک در آب : تمریناتی مانند پیاده‌روی، دویدن یا دوچرخه‌سواری در آب می‌توانند کالری‌های زیادی را سوزانده و به لاغری و کاهش وزن کمک کنند. این تمرینات باعث سوزاندن چربی و تقویت قلب و عروق می‌شوند. همچنین چنانچه مایل هستید میتوانید از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون اسپرت انواع دمبل های فومی و مخصوص استخر را خریداری کنید تا به شما در انجام هرچه بهتره این تمرینات کمک کند.

6. تمرینات تعادل و انعطاف : حرکاتی مانند تمرینات یوگا یا پیلاتس در آب می‌تواند به تعادل بدن و انعطاف پذیری عضلات کمک کند.

سوالات متداول در رابطه با ورزش آب درمانی برای لاغری

بله، ورزش آب درمانی می‌تواند به لاغری کمک کند. فعالیت‌های ورزش آبی مانند شنا، آب ایروبیک و آبگرمکن می‌توانند در سوزاندن چربی‌ها، تقویت عضلات و افزایش قدرت و استقامت بدن مؤثر باشند.

بله، ورزش آب درمانی می‌تواند در کاهش چربی شکم موثر باشد. تمرینات در آب معمولاً باعث تقویت عضلات ناحیه شکم می‌شوند و با سوزاندن چربی‌های اضافی در این منطقه کمک می‌کنند.

نه، ورزش آب درمانی شامل تمرینات مختلفی است که علاوه بر شنا، شامل آب آروبیک، آبگرمکن، آبگردانی و تمرینات تقویتی نیز می‌شود. هر کدام از این تمرینات به نحوه انجام و منطقه تمرکز متفاوتی دارند.

تجهیزات ورزش آبی ممکن است بسته به نوع تمرینی که می‌خواهید انجام دهید، متفاوت باشد. برای شنا معمولاً نیاز به استفاده از لباس شنا، عینک شنا، کلاه شنا و شیر آب می‌باشد. در آبگرمکن و آب آروبیک نیز می‌توانید از تجهیزات مانند توپ آبی، حلقه‌ها و تخته‌های شنا استفاده کنید.

شما می‌توانید در استخرهای عمومی، باشگاه‌های ورزشی یا مراکز ورزشی با استخر، ورزش آب درمانی را شروع کنید. با این حال، بسته به منطقه و قوانین محلی، بعضی از استخرها ممکن است نیازمند عضویت باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید