ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

بیوگرافی رونی اُسالیوان [ Ronnie O'Sullivan ]

بیوگرافی رونی اُسالیوان [ Ronnie O’Sullivan ]

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

طبق بیوگرافی رونی اُسالیوان (Ronnie O’Sullivan) وی به عنوان یکی از بهترین بازیکنانی که تاریخ اسنوکر تا به حال به خود دیده است، شناخته می‌شود. او تاکنون ۲۱ بار قهرمان تریپل کراون را به دست آورده است، از جمله کسب هفت قهرمانی جهان که او را به یکی از بهترین های دنیای بیلیارد و مرد شماره یک اسنوکر تبدیل کرد. رونی اُسالیوان رکورد تاریخی ۳۹ برنده در مسابقات رنکینگی را دارد و هفت بار در مسابقات مسترز و بریتانیا به عنوان قهرمانی دست پیدا کرده است.

او تاکنون بیش از هر بازیکن دیگری بریک سنچری (بریک بالای ۱۰۰ امتیاز) را به ثبت رسانده است و در سال ۲۰۱۹ اولین بازیکنی شد که به ۱۰۰۰ سنچری در دوران حرفه‌ای رسید. سالیوان همچنین دارای رکورد بیشترین بریک ماکسیمم ۱۴۷ (۱۵ بار) در مسابقات حرفه‌ای است، به ویژه سریع‌ترین رکورد ثبت شده ۱۴۷ در برابر مایک پرایس در مسابقات قهرمانی جهانی ۱۹۹۷.

او رتبه یک جهان را در پنج فصل جداگانه در اختیار داشته است که آخرین بار در آوریل ۲۰۲۲ به رتبه اول بازگشت. رونی سالیوان جوانترین برنده، در تاریخ یک عنوان رنکینگی قهرمانی انگلستان و Masters است.

💥 خرید میز اسنوکر از ریتون اسپرت 💥

شروع زندگی و بیوگرافی رونی اُسالیوان

 

رونی سالیوان، یک نوجوان استعداد برتر در بازی اسنوکر بود. او در سن ۱۰ سالگی اولین بریک سنچری خود را (۱۱۷ امتیاز) ثبت کرد و در ۱۳ سالگی جام قهرمانی زیر ۱۶ سال بریتانیا را به دست آورد.

او جوانترین بازیکنی بود که در سال ۱۹۹۱ در یک تورنمنت مسابقات قهرمانی آماتور انگلیس بریک ۱۴۷ را به ثبت رساند و یک سال بعد، پس از قهرمانی در مسابقات جهانی زیر ۲۱ سال در هند، وارد تور حرفه‌ای شد.

اُسالیوان به عنوان یک تازه‌کار در تور حرفه‌ای به موفقیت بی‌سابقه‌ای دست پیدا کرد و در ۷۶ مسابقه مقدماتی اولیه خود، تنها در دو مسابقه شکست خورد و در ۷۴ مسابقه با پیروزی (از جمله ۳۸ پیروزی متوالی در یک مرحله) به جلو رفت که در آن زمان و با توجه به سن او یک رکورد تاریخی و باورنکردنی محسوب می‌شد.

اولین موفقیت بزرگ رونی اُسالیوان در فصل دوم حضورش در مسابقات UK Championship در سال ۱۹۹۳ به دست آمد، زیرا او استیو دیویس و استیون هندری را در راه کسب اولین عنوان رنکینگ خود شکست داد.

تقریباً یک سال بعد، در سن ۱۹ سالگی، او به جوانترین قهرمان مسابقات مسترز تبدیل شد و در طول دهه، هفت بار عنوان مسابقات رنکینگ را به دست آورد. این موفقیت‌ها او را به یکی از بازیکنان برجسته در این ورزش و یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تبدیل کرد.

🎱 خرید بهترین میز بیلیارد از ریتون اسپرت 🎱

حضور رونی اُسالیوان در مسابقات جهانی

 

اگرچه رونی سالیوان در مسابقات قهرمانی جهان در شفیلد موفقیت‌های چشمگیری داشت، اما نتوانست قهرمان شود و در سه فصل از چهار فصل بین ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ در مرحله نیمه نهایی شکست خورد.

در سال ۲۰۰۱، با پیروزی ۱۸-۱۴ مقابل جان هیگینز، قهرمان کروسیبل شد و این باعث شد که یک سال بعد برای اولین بار در تاریخ، به عنوان شماره یک جهان (رتبه‌بندی جهانی اسنوکر) شناخته شود.

رونی سالیوان در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ با شکست دادن گریم دات (۱۸-۸) و علی کارتر (۱۸-۸) قهرمانی‌های بیشتری در مسابقات قهرمانی جهان به دست آورد. او در این مسابقات یک بریک ۱۴۷ ثبت کرد و دو بریک ۱۴۷ دیگر در کروسیبل در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸ انجام داد تا به عنوان اولین بازیکنی در تاریخ بزرگترین رویداد اسنوکر سه بریک ماکسیمم ثبت کند.

در سال ۲۰۱۲، با پیروزی ۱۸-۱۱ در برابر علی کارتر، چهارمین تاج جهانی خود را به رزومه اضافه کرد و در سال ۲۰۱۳ برای دومین بار با پیروزی ۱۸-۱۲ در برابر بری هاوکینز، عنوان قهرمانی خود را حفظ کرد. در سال بعد، نزدیک بود تا یک هت‌تریک از عناوین متوالی در کروسیبل را انجام دهد، اما با باخت ۱۸-۱۴ در فینال به مارک سلبی، موفق نشد.

رکورد های قهرمانی رونی اُسالیوان در مسابقات جهانی اسنوکر

رکورد های قهرمانی رونی اُسالیوان در مسابقات جهانی اسنوکر

 

علاوه بر مسابقات قهرمانی جهان، سالیوان به موفقیت بی‌سابقه‌ای در چندین تورنمنت بزرگ دیگر اسنوکر از جمله مسابقات قهرمانی بریتانیا و مسابقات مسترز ادامه داده است، که در هر کدام هفت بار برنده شده و رکورد دار است.

او همچنین چهار بار برنده مسابقات مسترز شانگهای، سه عنوان قهرمانی قهرمانان(Champion of Champions) و 10 بار قهرمانی Premier League بیشتر از هر بازیکن دیگری شده است.

در مسابقات قهرمانی تور ۲۰۱۹، او با شکست ۱۳-۱۱ نیل رابرتسون، سی و ششمین عنوان رنکینگی خود را به دست آورد تا با استیون هندری هم تراز شود و این رکورد تاریخ را به اشتراک بگذارند.

در سال ۲۰۲۰ با شکست ۱۸-۸ کایرن ویلسون در فینال، ششمین عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. این پیروزی باعث شد که او رکورد استیون هندری در مجموع عناوین رنکینگی مسابقات را بشکند و همچنین بیستمین عنوان تریپل کروان او در مجموع بود.

در سال ۲۰۲۲ با شکست ۱۸-۱۳ جاد ترامپ در فینال، هفتمین عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد تا با استیون هندری در این رکورد شریک شود. و ۲۱امین عنوان تریپل کراون خود را با اقتدار تثبیت کرد.

در سال ۲۰۲۳ با شکست ۱۰ بر ۷ دینگ جونهوی قهرمان مسابقات یوکی چمپیونشیپ شد و چهلمین عنوان رنکینگی و ۲۲مین عنوان تریپل کراون را از آن خود کرد.

بهترین ضربه های رونی اُسالیوان قهرمان اسنوکر جهان!

 

 

سریع ترین بریک 147 اُسالیوان در 21 سالگی!

 

 

آمار قهرمانی های بیوگرافی رونی اُسالیوان از 1993 تا الان

 

  • ۲۰۲۲ : UK Championship
  • ۲۰۲۱ : World Grand Prix, World Championship
  • ۲۰۱۹ : World Championship
  • ۲۰۱۸ : UK Championship, Players Championship, Tour Championship
  • ۲۰۱۷ : English Open, Shanghai Masters, UK Championship, World Grand Prix, Players Championship
  • ۲۰۱۵ : Welsh Open
  • ۲۰۱۴ : UK Championship
  • ۲۰۱۳ : Welsh Open
  • ۲۰۱۲ : World Championship
  • ۲۰۱۱ : German Masters, World Championship
  • ۲۰۰۹ : Shanghai Masters
  • ۲۰۰۸ : Northern Ireland Trophy
  • ۲۰۰۷ : UK Championship, World Championship
  • ۲۰۰۴ : Grand Prix, Welsh Open, Irish Masters
  • ۲۰۰۳ : Welsh Open, World Championship
  • ۲۰۰۲ : European Open, Irish Masters
  • ۲۰۰۱ : UK Championship
  • ۲۰۰۰ : China Open, World Championship
  • ۱۹۹۹ : China Open, Scottish Open
  • ۱۹۹۷ : UK Championship, Scottish Open
  • ۱۹۹۶ : Asian Classic, German Open
  • ۱۹۹۳ : UK Championship, British Open

این فهرست بلند بالا تنها عناوین جهانی رونی اُسالیوان است و عناوین غیر رنکینگ و کاپ های فرعی او خود تعداد جداگانه ای دارد که هر آدم علاقمند به بیلیارد را حیرت زده می‌کند. با این کارنامه درخشان و مطالعه بیوگرافی رونی اُسالیوان که همچنان نیز ادامه دارد شکی نیست که او یکی بزرگ ترین نام های این ورزش است و آوازه افتخارات او تا ابد در تاریخ اسنوکر پابرجا خواهد ماند.

سوالات متداول بیوگرافی رونی اُسالیوان

رونی سالیوان متولد 5 دسامبر 1975 است. او 49 ساله است.

به گزارش یورو اسپورت ، رونی اوسالیوان 1.80 سانتی متر قد دارد.

بر خلاف باور عمومی، رونی اوسالیوان ایرلندی نیست اما اجدادی ایرلندی دارد. بازیکن حرفه ای اسنوکر انگلیسی در وردزلی، وست میدلندز، انگلستان متولد شد. O’Sullivan در Chigwell، Essex، جایی که در حال حاضر در آن زندگی می کند، بزرگ شد.

این اعجوبه اسنوکر از 7 سالگی شروع به بازی اسنوکر کرد. او اولین تورنمنت باشگاهی خود را در 9 سالگی برنده شد و یک سال بعد، در 10 سالگی، اولین مسابقه رقابتی خود را انجام داد.

رونی اوسالیوان بیش از 1000 برد حرفه ای دارد. او در مسابقات قهرمانی بازیکنان 2019 به برد 1000 خود دست یافت و در حال حاضر تنها بازیکن حرفه ای است که بیش از 1000 برد حرفه ای را در اختیار دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید