ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

آشنایی با اسنوکر بریک (Break) بریک سنچری و 147

آشنایی با اسنوکر Break بریک سنچری و 147

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

در این مقاله، به بررسی مفهوم اسنوکر Break قوانین یک اسنوکر بریک حرفه ای و بریک های معروفه سنچری و اسنوکر بریک 147 می‌پردازیم. این مقاله توسط تیم ریتون اسپرت تهیه و منتشر شده است. در انتها نحوه انجام این بریک ها را در ویدئو های معتبر برای شما آورده ایم.

هر دوی این اسنوکر بریک Break ها به دلیل ویژگی‌های خاص خود، به شهرت رسیده‌اند و توانسته‌اند توجه و تحسین بازیکنان و طرفداران اسنوکر را به خود جلب کنند. برای ادامه مطالعه و بیشتر آشنا شدن با قوانین و جزئیات اسنوکر بریک سنچری و اسنوکر بریک 147 و همچنین مشاهده بهترین های میز اسنوکر در بازار ادامه مقاله را بخوانید یا وارد لینک شوید.

آشنایی با اسنوکر Break و مفهوم آن

آشنایی با اسنوکر بریک (Break) و مفهوم آن

 

بریک در بازی اسنوکر بر خلاف بازی ایت بال تنها به ضربه شروع بازی اطلاق نمی‌شود و در واقع از لحظه ای  که بازیکنی که قرعه کشی تعیین کننده شروع بازی را برنده شده است، اولین حرکت را انجام می‌دهد و با استراژی درست به گونه ای بازی میکند که پشت سر هم امتیازات را دریافت کرده و حتی به حریف اجازه بازی نمیدهد بریک ( break ) می گویند.

در این حرکت، بازیکن باید توپ سفید را با چوب خود زده و سعی کند تا توپ‌های دیگر را به طور صحیح پرتاب کند  خطا نکند. هدف اصلی انجام این حرکت برای بازیکن این است که توپ‌ها را به نحوی پرتاب کند که بهترین فرصت برای ادامه بازی را برای خود فراهم کند و امتیاز بیشتری کسب کند در حالی که به حریف فرصت بازی کردن ندهد.

 

💥 خرید بهترین میز اسنوکر در ریتون اسپرت 💥

 

اسنوکر بریک Break :
در صورتی که بازیکن بازی را با یک اسنوکر Break خوب شروع کند و تقریبا نیمی از توپ های روی میز را پاکت کند عملا برد خود را تضمین کرده و حتی چنانچه اشتباه یا خطا کند و نوبت حریف بشود بازهم ممکن است حریف اصلا آن قدر امتیاز برای کسب کردن نداشته باشد تا او را ببرد، حتی اگر تا توپ آخر بازی را بدون اشتباه بزند.

برای شروع انجام یک اسنوکر Break، بازیکن باید توپ سفید (cue ball) را با چوب (cue) خود را به توپ های قرمز زده و سپس توپ‌های رنگی دیگر را به نحوی پرتاب کند که حرکت اولیه مناسبی در بازی ایجاد شود. بازیکن باید توپ‌ها را به طور صحیح و با دقت پرتاب کند تا از قوانین و محدودیت‌های بازی بهره‌برداری کند و امتیاز بیشتری کسب کند.

تا اینجا متوجه شدیم شروع بازی اسنوکر با یک اسنوکر Break خوب مخصوصا در یک بازی حرفه ای لازمه بردن است. به طور کلی، هدف اصلی بازیکن از اسنوکر Break ایجاد بهترین فرصت برای ادامه بازی و کسب امتیاز بیشتر است. بازیکنان باید توپ‌ها را به نحوی پرتاب کنند که از موقعیت استراتژیکی برای ادامه بازی بهره‌برداری کنند و بهترین حرکت‌ها و راهکارها را برای کسب امتیاز بیشتر پیدا کنند.

تفاوت بریک break در ایت بال و اسنوکر چیست ؟

تفاوت بریک break در ایت بال و اسنوکر چیست ؟

 

در ایت بال eight ball بریک بدین گونه است که :

ضربه اول که به آن بریک می‌گویند، تعیین کننده نوع توپ‌هایی است که هر بازیکن باید آن‌ها را پاکت کند تا برنده شود. کسی که در ضربه بریک برنده می‌شود، تصمیم می‌گیرد که با توپ‌های رنگارنگ یا خط‌دار بازی کند. برای برنده شدن در بازی ایت بال، باید پس از پاکت کردن هفت توپ، توپ شماره 8 را نیز پاکت کنید.

در اسنوکر Break اینطور است که :

در اسنوکر شروع بازی و دریافت امتیاز هرچه بیشتر قبل از دادن نوبت به حریف را اسنوکر Break میگویند. یک بریک حداکثر، بیشترین امتیازی است که می‌توانید در یک بازی از میز اسنوکر کسب کنید و در صورت عدم ارتکاب خطاها در هنگام بریک، این امتیاز 147 است. بازیکن باید تمامی 15 توپ قرمز را پاکت کند و به ترتیب با هر بار پاکت کردن یک توپ قرمز، توپ‌های رنگارنگ باقیمانده را پاکت کند و دوباره یک قرمز و بعد رنگی تا در پایان دوباره با پاکت کردن توپ سیاه به پایان برسد.

قوانین اسنوکر Break

قوانین اسنوکر بریک

 

در ابتدای هر فریم، توپ‌ها توسط داور به ترتیبی که توضیح داده شده، قرار داده می‌شوند. فریم با یکی از بازیکنان که توپ سفید را در دست می‌گیرد و آن را در هر نقطه‌ای بر روی خط D (خط مستطیلی در قسمت بالای میز) قرار می‌دهد و سعی می‌کند با ضربه اول توپ قرمز یا توپ‌های قرمز را پاکت کند، آغاز می‌شود. استراتژی رایج برای این ضربه، قرار دادن توپ پرش بر روی خط بالک (بین توپ قهوه‌ای و یکی از توپ‌های سبز یا زرد) است. ضربه اول به تناوب بین بازیکنان در فریم‌های متوالی تغییر می‌کند.

تنها یک بازیکن در هر لحظه می‌تواند به میز بیاید. یک بریک، تعداد امتیازهایی است که در یک بازدید تکراری از میز کسب می‌شود. نوبت و بریک یک بازیکن به پایان می‌رسد زمانی که او خطایی ارتکاب کند، نتواند توپی را به جیب بفرستد یا زمانی که یک فریم کامل شود.

 

🎱 خرید میز بیلیارد وارداتی و داخلی 🎱

 

اسنوکر Break سنچری و رکورد جهانی اسنوکر بریک 147

اسنوکر بریک سنچری و اسنوکر بریک 147

 

اسنوکر Break سنچری و اسنوکر بریک 147 دو نوع خاص از بریک در اسنوکر هستند که به علت ویژگی‌های خاص خود شهرت یافته‌اند.

اسنوکر Break سنچری (Century Break) :

اسنوکر بریک سنچری ساختن توسط یک بازیکن به معنای امتیازدهی 100 یا بیشتر در یک بریک است. یک بریک سنچری اغلب به معنای زدن توپ‌ها به ترتیب صحیح و بدون خطا تا زمانی که بازیکن بریک امتیاز 100 یا بیشتر کسب کند، است. یک بریک سنچری شامل زدن توپ‌های قرمز و توپ‌های رنگارنگ می‌باشد و اگر توپ مشکی نیز زده شود، امتیاز کسب شده بیشتر خواهد شد. این عملکرد بسیار دشوار است و نیاز به مهارت، دقت و توجه بسیار دارد. بریک سنچری جزو مواجهه‌های هیجان‌انگیز در اسنوکر محسوب می‌شود و اغلب توسط بازیکنان حرفه‌ای انجام می‌شود.

اسنوکر بریک 147 (147 Break) :

اسنوکر بریک 147 به معنای امتیازدهی کامل 147 امتیاز در یک بریک است. در این نوع بریک، بازیکن باید توپ‌ها را به ترتیب صحیح و بدون خطا زده و در نهایت با زدن توپ‌های قرمز و توپ‌های رنگارنگ و توپ مشکی، به مجموع 147 امتیاز برسد. زدن یک بریک 147 نشان از فنون بالا، تکنیک برتر و توانایی بالای بازیکن است. این در حدیث روز در جامعه اسنوکر شناخته‌شده است و به عنوان یک انجام‌دهنده بریک 147، بازیکن مورد تحسین و تمجید قرار می‌گیرد. تنها تعداد محدودی بازیکنان در تاریخ اسنوکر توانسته‌اند بریک 147 را انجام دهند.

هر دو اسنوکر Break سنچری و اسنوکر بریک 147 به عنوان فرم‌های استثنایی و برجسته بریک در اسنوکر، مورد توجه و تحسین قرار می‌گیرند. این امر نشان از توانایی و استعداد بازیکنان در این ورزش دارد.

سوالات متداول در بازی اسنوکر

در ابتدا شما باید توپ های قرمز و بعد از آن توپ های رنگی را به ترتیب وارد سوراخ کنید، این نحوه انجام بازی است و به این ترتیب میتوانید بازی را ببرید و امتیاز بگیرید اما این که بردن حریف راحت است یا سخت، بستگی به مهارت های شما و حریف در بازی اسنوکر  دارد.

این کار در بازی اسنوکر خطا محسوب میشود و بازیکن خطا کاری که مرتکب آن شود 4 امتیاز به حریف خود داده است.

این ضربه خطا است و بازیکن جریمه میشود. جریمه ی این ضربه این است که به اندازه ی ارزش توپ رنگی که برای ضربه تعیین شده بود از بازیکن امتیاز کم خواهد شد و حداقل این امتیاز 4 میباشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید