ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

قوانین فوتبال دستی

قوانین و سبک های بازی فوتبال دستی

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

فوتبال دستی یکی از بازی های بسیار جذاب و دوست داشتنی است که همزمان به تمرکز و دقت عمل، سرعت عمل، و همچنین اشتیاق برای بازی کردن نیاز دارد. این بازی قوانین و سبک های خاص خود را دارد که در صورت رعایت کردن آن ها شما می توانید از یک بازی بسیار جذاب و مهیج لذت ببرید. فوتبال دستی در عین مهیج بودن و جذاب بودن یک بازی کاملا دوستانه می باشد که شما می توانید با خرید آن جمع های دوستانه و خانوادگی خود را مفرح تر و شادتر کنید. خوبی این بازی این است که در هر مکان و زمان می ‌توان  به همراه دوستان و یا جمع خانوادگی از این بازی لذت برد.

در این مقاله از سری مقالات فروشگاه اینترنتی ریتون اسپرت ما در تلاش هستیم تا قوانین و سبک های بازی فوتبال دستی را به صورت ساده و قابل فهم برای شما تشریح کنیم. اگر شما هم جزو علاقه مندان به فوتبال دستی هستید می توانید تا انتهای این مقاله با ما همراه بمانید.

 

قوانین و سبک های بازی فوتبال دستی

 

قوانین شروع بازی فوتبال دستی

در ابتدای بازی میز فوتبال دستی برای مشخص شدن اینکه چه کسی بازی را شروع کند از سکه استفاده می کنند. بعد از انداختن سکه نوبت به شروع بازی می ‌رسد اولین کسی که میخواهد بازی را شروع کند باید توپ بازی را جلوی پای بازیکن وسط قرار بدهد. یکی از قوانین مهم فوتبال دستی این است که قبل از اعلام آمادگی توسط حریف نمی توان به هیچ عنوان بازی را شروع کرد.

بنابراین اگر شما به عنوان شروع کننده می خواهید بازی را شروع کنید باید منتظر اعلام آمادگی حرفتان باشید و سپس بازی را شروع کنید. اگرچه که در بازی فوتبال دستی از اصل غافلگیری به وفور استفاده می ‌شود، اما این اصل در ابتدای بازی نباید استفاده شود و باید دقیقا پس از اعلام آمادگی طرف مقابل بازی را شروع کرد.

در حین بازی نیز باید مواظب باشید که خطا نکنید. اگر که یک تیم سه خطا مرتکب شود یک ضربه پنالتی به حریف تعلق خواهد گرفت. برای پنالتی توپ باید بر روی نقطه پنالتی قرار داده شود. نقطه پنالتی دقیقا کنار مهاجم وسط می باشد و توسط مهاجمان به سمت دروازه حریف پرتاب خواهد شد.

 

قوانین شروع بازی فوتبال دستی

تعدادی از میز های فوتبال دستی محبوب و پرفروش ریتون اسپرت

جهت مشاوره و خرید با ما تماس بگیرید

آشنایی با خطاها و سبک های بازی فوتبال دستی

اگر می خواهید به صورت حرفه ای یا حتی به صورت نیمه حرفه ای فوتبال دستی بازی کنید، باید خطاهای این بازی را نیز بشناسید. در ادامه بیشتر در مورد خطاهای بازی فوتبال دستی صحبت می کنیم تا بتوانید این بازی بدون انجام خطا از بازی خود لذت ببرید.

به هم زدن تمرکز بازیکنان

اگر حین بازی صحبت کنید خطا محسوب می شود. حتی هر حرکتی که باعث پرت شدن حواس حریفتان باشد نیز خطا محسوب می‌ شود. به عنوان مثال  سوت زدن و یا نفس کشیدن با صدای بلند نیز خطا محسوب می شود.

تکان دادن و ضربه زدن به میز فوتبال دستی

یکی دیگر از خطاهایی که ممکن است هنگام بازی فوتبال دستی مرتکب شوید ضربه زدن به میز است. در واقع ضربه زدن به میز و یا هر عملی که منجر به لرزاندن میز حین بازی شود یک خطا به حساب می ‌آید.

عدم توجه به امتیازات و گل ها

اگر به حریف مقابل گل زده باشید حتما شمارنده کنار زمین بازی خود را یک عدد افزایش بدهید. در صورتی که به هر دلیلی فراموش کردید این کار را انجام دهید گل شما اصلا به حساب نمی آید و باید مجدد برای زدن گل بعدی تلاش کنید.

آشنایی با خطاها و سبک های بازی فوتبال دستی 1

عدم کنترل شدت ضربه به توپ

یکی از نکات مهم برای بازی فوتبال دستی این است که اگر شما توپ را به داخل زمین حریف شوت کردید و به علت شدت زیاد ضربه مجدد توپ به داخل زمین برگشت این حرکت گل محسوب می ‌شود و بازی باید متوقف شود. همچنین توپ نباید بر اثر شدت بالای ضربه شما از سطح زمین بازی بلند شود چراکه این عمل به دلیل وزن بالای توپ میتواند برای سلامت بازیکنان بسیار خطرناک باشد و حداقل در دراز مدت باعث آسیب به میز فوتبال دستی خواهد شد.

حرکت معروف چرخش سریع میله

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان میله را یک دور نچرخانید. اگر دسته فوتبال دستی را در بین هر دو دست خود بگیرید و بچرخانید در واقع مرتکب خطا شده اید.

قانون توپ مرده

اگر که حین بازی توپ در بین دو بازیکن قرار بگیرد و هیچ کدام از بازیکنان نتوانند به توپ ضربه بزنند اصطلاحا به آن توپ مرده می گویند. توپ مرده نیز متعلق به گروهی است که دروازه بان آن گروه به توپ نزدیک تر باشد. اگر که توپ مرده دقیقا در وسط زمین فوتبال دستی بود متعلق به تیمی خواهد بود که آخرین گل را خورده است.

 

آشنایی با خطاها و سبک های بازی فوتبال دستی

آشنایی با خطاها و سبک های بازی فوتبال دستی

 

حرف آخر

شاید شما نیز به فوتبال دستی فقط با دید سرگرمی نگاه کنید. اما حقیقت این است که فوتبال دستی یک بازی کاملا حرفه‌ ای و خاص می باشد که در آن واحدف تمرکز شما، سرعت عمل شماف و همچنین دقت شما را درگیر خواهد کرد. علاوه بر آن تحرک شما را نیز در طول بازی بالا خواهد برد. این تحرک شامل درگیری دست ‌ها، بازوها و همچنین پاهای شما حین حرکت دادن آدمک ها می باشد.

بنابراین اگر قصد داشتن یک تفریح سالم و در عین حال مهیج را دارید حتما فوتبال دستی را در اوقات فراغت خود به یاد داشته باشید و در جمع های دوستانه به راحتی در تمامی مکان ها از جمله آپارتمان و یا در هر مکان کوچک و بزرگ دیگری می توانید از این بازی مهیج بهره ‌مند شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید