ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

وبلاگ

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

اثرات مفید بدنسازی بر سلول های مغز

بدنسازی و زوال عقل

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

همانطور که بدنسازی و پرورش اندام بر روی سیستم عضلانی و قدرت بدنی افراد تأثیر مثبت می‌ گذارد، روح و ذهن را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث بهبود عملکرد مغزی و بهبود روحیه افراد نیز می شود. شاید برایتان عجیب باشد اگر بدانید که فعالیت های بدنسازی به مرور زمان باعث پر کردن حفره های به وجود آمده در قشر خاکستری و سفید مغز می‌ شود. این حفره‌ ها هر چقدر که بیشتر می شوند، زوال عقل و فراموشی در افراد نیز به مراتب بیشتر خواهد شد و امکان ابتلا به آلزایمر و فراموشی افزایش پیدا می‌ کند.

اما وزنه زدن و ورزش بدنسازی باعث تقویت مغز شده و حفره های قشر خاکستری و سفید مغز را پر می کند. همین مسئله نیز باعث بهبود حافظه و بهبود عملکرد مغزی در افراد خواهد شد. بنابراین نمی‌ توان تاثیر بدنسازی بر روی سلول های مغز انسان را به هیچ عنوان نادیده گرفت. این ورزش نه تنها جسم و تن شما را سالم و سرحال نگه می دارد بلکه تاثیر بسیار زیادی در سالم نگه داشتن سیستم مغزی شما نیز خواهد داشت. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تاثیر بدنسازی بر روی سلول های مغز انسان می توانید تا انتهای این مقاله از ریتون اسپرت با ما همراه باشید.

اثرات مفید بدنسازی بر سلول های مغز

همانطور که قبلا هم گفته ایم بدنسازی و وزنه زدن تاثیر بسزایی در بهبود فعالیت های مغزی و پر کردن حفره های مغز دارد. اما نکته دیگری که در اینجا لازم به ذکر است این است که تنها تأثیر بدنسازی بر سلول های مغز پر کردن حفره ها نیست. بلکه این ورزش بسیار مفید تاثیرات بسیار مثبت دیگری نیز بر سلول‌های مغزی انسان بر جای می گذارد. سلول های مغزی با گذر زمان دچار استهلاک و ناپایداری می‌شوند و همانند جسم انسان نیاز به تقویت خواهند داشت که با روش‌های مختلف امکان پذیر خواهد بود و یکی از این روش ها ورزش کردن است.

در امان ماندن از بیماری های مغز و اعصاب

به عنوان مثال اصلی ترین تاثیر بدنسازی بر سلول های مغز انسان را می توان کاهش اضطراب و استرس و در نتیجه کاهش تنش‌های عصبی نام برد. ورزش بدنسازی باعث ترشح هورمون ریلکسیشن و آرامش با نام اندورفین می‌ شود. این هورمون که نقش شادی آفرینی را نیز در بدن ایفا می کند در مغز ترشح شده و حالت‌ های عصبی و استرس را از انسان دور میکند. هنگامی که این حالت‌ ها از انسان دور شود در واقع تمرکز انسان افزایش پیدا می‌ کند و انسان از ابتلا به مختلف بیماری های مغزی و عصبی دور خواهد ماند. بیماری های مغز و اعصاب سر منشا بسیاری از مشکلات زندگی هستند و در واقع منبع اصلی این بیماری‌ ها نیز تنش های روحی است. هنگامی که شما با ورزش کردن تنش های روحی خود را به حداقل می رسانید از این بیماری‌ ها نیز در امان خواهید بود.

افزایش اعتماد به‌ نفس و افزایش تمرکز

افزایش اعتماد به نفس و حس خویشتن دوستی نیز دیگر تاثیر بدنسازی بر سلول های مغز انسان است. هنگامی که شما در آینه بدن زیبا و تنومند و عضلانی خود را ببینید و سلامت جسمی خود را نیز درک کنید اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و در واقع احساس آرامش بیشتری نیز خواهید داشت. از گذشته های دور نیز این ضرب المثل در بین مردم رایج بوده است که عقل سالم در بدن سالم است. هنگامی که شما بدن سالم، ورزیده و زیبا داشته باشید در عین برخورداری از اعتماد به نفس فراوان از سلامت جسمی نیز برخوردار خواهید بود و ذهن شما بازتر شده و عملکرد سلول های مغزی شما برای تمرکز بر کارهای روزمره و دیگر کارها نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

افزایش حافظه کوتاه مدت

هنگامی که شما ورزش می‌ کنید در واقع خون رسانی و اکسیژن رسانی به سلول های مغزی افزایش پیدا می‌ کند و مغز شما تقویت می‌ شود. تقویت مغز باعث می‌ شود تا حافظه شما اعم از حافظه کوتاه مدت و بلند مدت نیز تقویت شود‌. شاید اگر جزو افراد ورزشکار باشید تا به حال به کرات تجربه کرده اید که در طول دوره ورزشی خود تمرکز حواس بیشتری دارید و حافظه کوتاه مدت شما بهتر عمل می کند. این نتیجه ورزش کردن و افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی به سلول های مغزی است. در واقع خون رسانی به سلول های مغزی باعث تسریع بهبود بافت های آسیب دیده مغز و سلول های مغز می‌ شود و همین مسئله نیز باعث می‌ شود تا حافظه شما بهتر عمل کند.

کسانی که درگیر مشکلات زندگی هستند با ورزش کردن می توانند اضطراب و استرس را از خود دور کرده، تمرکز حواس خود را بیشتر کنند و به دنبال آن حافظه خود را نیز تقویت نمایند. تمام این فواید از جمله تاثیر بدنسازی بر سلول های مغز انسان هستند که شاید تا به حال برای شما ناشناخته بودند. در واقع بدنسازی همانطور که از نامش پیداست بیشتر برای ساخت یک بدن زیبا دنبال می‌ شود و کمتر کسانی از تاثیرات شگفت انگیز آن بر سیستم عصبی بدن مطلع هستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید