ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

وبلاگ

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

مزایای کراس فیت

5 مورد از مهمترین مزایای ورزش کراس فیت

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

کراس فیت یکی از ورزش های نوپا است که به تازگی وارد دنیای ورزش شده است. این ورزش به صورت جمعی انجام می‌شود و طرفداران بسیار زیادی نیز در کوتاه مدت پیدا کرده است. بسیاری از افراد نظامی و آموزش های نظامی و پایه این ورزش به صورت کامل آموزش می بینند. از جمله مزایای کراس فیت می توان به نکات متعددی اشاره کرد که یکی از آن ها بهبود روحیه ورزشکاران حین انجام ورزش های دسته جمعی می باشد. همچنین چنانچه قصد خرید تجهیزات کراس فیت رو دارید میتونید از دسته بندی متنوع ریتون اسپرت هم دیدن فرمایید.

تنوع بالا تمرینات در کراس فیت

یکی از مزایای کراس فیت تنوع بسیار بالا در تمرینات این رشته ورزشی است. یعنی شما در حین انجام فعالیت‌ های ورزشی در یک روز و یک جلسه می توانید انواع تمرینات هوازی و قدرتی را به صورت همزمان انجام بدهید. علاوه بر تنوع در انجام انواع حرکات شما می‌توانید این ورزش را به عنوان یک ورزش بسیار مهیج و هیجان انگیز نیز انتخاب کنید.

به دلیل این که شما می توانید خلاقانه عمل کنید و حرکات مختلف را با استفاده از دستگاه کراس فیت با یکدیگر ترکیب کنید و تمرینات جدیدی را برای خود طراحی نمایید. به عنوان مثال شما می توانید وزنه های آزاد، کار با حلقه، پرتاب مدیسن بال، تمرینات هیت ایستگاهی و چالش‌ های تعادلی مختلف را تجربه کنید.

 

تنوع بالا تمرینات در کراس فیت

تنوع بالا تمرینات در کراس فیت

 

دستیابی به انعطاف پذیری بالا

شاید شما هم جزو افرادی باشید که از بیرون ورزش کراس فیت را جزو یکی از ورزش های بسیار سنگین و سخت تصور می کنید اما در حقیقت این تصور کاملا اشتباه است. زیرا در برنامه های تمرینی کراس فیت انواع مختلف تمرینات ساده و بدون درجه سختی بالا نیز وجود دارد.

به عنوان مثال شما انواع تمرینات کششی و تمرینات تعادلی را می توانید در این ورزش به سهولت انجام بدهید. بنابراین شما حین انجام تمرینات کراس فیت با یک سری حرکات کاملاً آسان با تعادل و انعطاف بالا رو به رو هستید که می ‌تواند علاوه بر افزایش دادن انعطاف پذیری بدن شما موجب افزایش قابلیت تعادل شما در انواع شرایط نیز شوند.

 

دستیابی به انعطاف پذیری بالا

دستیابی به انعطاف پذیری بالا

 

امکان انجام ورزش برای خانم ها و آقایان

اگرچه رشته بدنسازی جزو رشته هایی می باشد که غالباً آقایان در این رشته مشغول به فعالیت هستند و خانم‌ ها در رشته فیتنس به جای بدنسازی فعالیت بیشتری دارند اما کراس فیت جزو رشته هایی می باشد که هم خانم ها و هم آقایان می توانند در این رشته فعالیت بالایی داشته باشند.

اتفاقاً این ورزش برای خانم ها مناسب تر است چون با انجام آن آمادگی های جسمانی و سلامتی خانم ها به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌ کند. اما برای اینکه یک ورزش کاملا بی خطر و سالم را تجربه کنید به شما توصیه می کنیم که به هیچ عنوان در درجه اول از تمرینات با شدت بالا استفاده نکنید.

در درجه دوم حتما تحت نظر یک مربی ورزشی کاملاً حرفه‌ ای ورزش خود را شروع کنید تا ریسک ایجاد آسیب در این ورزش به حداقل خود برسد. یکی از مزایای کراس فیت بسیار مورد توجه خانم ها قرار گرفته است نیز به همین مسئله می باشد که خانم ها می توانند پا به پای آقایان در این رشته ورزشی مشغول به فعالیت شوند.

افزایش اعتماد به نفس

یکی از مزایای کراس فیت افزایش اعتماد به نفس و اثرات مثبت ذهنی و عاطفی می ‌باشد. انجام این ورزش باعث می شود فرد به این باور برسد که توانایی خوبی بیش از چیزی است که تا به حال فکر می‌ کرده است. بنابراین این مسئله می ‌تواند روی بخش‌ های زندگی او تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد و اعتماد به نفس او را بیش از پیش تقویت کند.

به دلیل اینکه کراس فیت جنبه اجتماعی و گروهی دارد و شما در تقابل با افراد دیگر ورزشکار نیز می باشید و این مسئله نیز می تواند برای افزایش سطح اعتماد به نفس شما در سطح بزرگتر جامعه نیز بسیار موثر باشد.

 

افزایش اعتماد به نفس

افزایش اعتماد به نفس

 

بهبود عملکرد قلب و ریه

از جمله مزایای کراس فیت بهبود علکرد قلب و ریه است. این ورزش باعث می شود تا قلب به راحتی و با سهولت بیشتری خون را پمپاژ کند و ضربان قلب شما در طول تمرین بیش از تمرین های استقامتی بیشتر افزایش پیدا کند. این مسئله باعث افزایش حجم تنفسی شما نیز می ‌شود و در طولانی مدت می تواند باعث بهبود عملکرد ریه ها و تقویت آن ها نیز شود. به همین جهت کسانی که در این ورزش در حال فعالیت هستند تا سنین کهولت و پیری نظر قلب کاملا سالم  دارند و نیز به مراتب بهتر از افراد عادی و افرادی که در رشته های دیگر همچون رشته های بدنسازی مشغول به فعالیت هستند کار خواهد کرد.

 

بهبود عملکرد قلب و ریه

بهبود عملکرد قلب و ریه

 

اگرچه کراس فیت می‌تواند به بهبود عملکرد قلب و ریه کمک کند، اما باید توجه داشت که برنامه تمرینی مناسب برای هر فرد باید بر اساس وضعیت فیزیکی و سلامتی او طراحی شود. قبل از شروع هر برنامه تمرینی شدید مانند کراس فیت، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که شرایط سلامتی شما مناسب است و مشکلی برای شروع این نوع تمرینات ندارید.

با توجه به شدت بالای تمرینات کراس فیت، ممکن است عملکرد قلبی و عروقی شما بهبود یابد. تمرینات قلب و عروقی مانند دویدن، پرش، پرتاب و جریان بالا در کراس فیت، میزان ضربان قلب را افزایش می‌دهد و باعث بهبود قدرت قلب و ریه می‌شود. همچنین، تمرینات وزنه‌برداری در کراس فیت می‌توانند به استحکام عضلات قلبی کمک کنند.

به طور کلی، تمرینات شدیدی مانند کراس فیت می‌توانند به بهبود عملکرد قلب و ریه کمک کنند، اما برای دستیابی به نتایج بهتر، ترکیب آن با تمرینات تنفسی و تمرینات قلب و عروقی متنوع دیگر می‌تواند مفید باشد. همچنین، حتماً پیش از شروع هر برنامه تمرینی جدید، مشورت با یک مربی و متخصص ورزشی می‌تواند به شما کمک کند تا برنامه مناسبی برای بهبود عملکرد قلب و ریه خود تعیین کنید.

محصولات مرتبط با این محصول

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید