ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

وبلاگ

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

کاربرد انواع دمبل در بدنسازی

انواع دمبل و ۷ کاربرد اصلی آن در بدنسازی ( تصویری )

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

در این مقاله به بررسی انواع دمبل‌های بدنسازی و کاربردهای آن‌ها در بدنسازی می‌پردازیم. دمبل‌ها در اندازه‌ها، شکل‌ها، وزن‌ها و مواد مختلفی موجود هستند. شما می‌توانید دمبل‌های جداگانه، مجموعه‌ها یا دمبل‌های قابل تنظیم وزن را انتخاب کنید. برای کسانی که تازه وارد این حوزه هستند، انتخاب دمبل مناسب برای شروع ممکن است دشوار باشد. برای پاسخ به این سوال که چه وزنی از دمبل را می‌توانید بلند کنید، نیاز به راهنمایی دارید.

در این مقاله، ریتون اسپرت سعی می‌کند با ارائه راهنمای خرید آسان و ایمن برای استفاده از دمبل، شما را در انتخاب این وسیله پرکاربرد ورزشی یاری دهد. وزن دمبل برای هر فرد و در شرایط مختلف، متفاوت است. همچنین، وزنه یا دمبلی که برای یک نوع ورزش استفاده می‌شود، ممکن است با ورزش دیگری تفاوت داشته باشد. بنابراین، حتی برای عضلات مختلف نیز تفاوت وجود دارد. به عنوان مثال، وزنه‌ای که برای تقویت عضلات بازو استفاده می‌شود، با وزنه‌ای که برای پرس استفاده می‌شود، متفاوت است.

انواع-دمبل

 

انواع دمبل

در بازار، شش نوع اصلی دمبل بدنسازی موجود است که می‌توانید برای خرید در نظر بگیرید:

۱. دمبل قابل تنظیم یا دمبل متغیر:

این نوع دمبل‌ها دارای سیستمی هستند که به شما امکان تنظیم وزن دمبل را می‌دهد. با تغییر قرقره‌های وزنی، می‌توانید وزن دمبل را تنظیم کرده و از یک دمبل چند وزنه استفاده کنید.

دمبل متغیر

کلیک کنید: خرید دمبل متغیر

۲. دمبل 8 ضلعی:

دمبل 8 ضلعی یک ابزار ورزشی منحصر به فرد است که می‌تواند در تقویت عضلات مفصلی، تعادل و کنترل، تمرینات همزمان عضلات جانبی و افزایش انعطاف‌پذیری و حرکت آزاد مفید باشد. با استفاده از این دمبل، می‌توانید برنامه تمرینی متنوعی را انجام داده و به هدف‌های ورزشی خود برسید.

دمبل هشت ضلع

کلیک کنید: خرید دمبل 8 ضلعی

۳. دمبل گرد:

دمبل‌های گرد شکل دارند و معمولاً با موادی مانند فلز یا آهن ساخته می‌شوند. طراحی گرد آن‌ها باعث می‌شود به راحتی در دست قرار بگیرند و استفاده از آن‌ها راحت‌تر باشد.دمبل گرد

کلیک کنید: خرید دمبل گرد

۴. دمبل شش ضلعی:

دمبل‌های شش ضلعی دارای یک سطح شش گوشه هستند که به شما کمک می‌کند در هنگام تمرین بهتر و متعادل نگه دارید. این نوع دمبل‌ها بهبود تعادل و کنترل عضلات را تسهیل می‌کنند.

دمبل شش ضلعی

کلیک کنید: خرید دمبل شش ضلعی

۵. دمبل استیل:

دمبل استیل، که از جنس فولاد است، یک نوع دمبل است که برای تمرینات بدنسازی و تمرینات قدرتی استفاده می‌شود. این نوع دمبل به دلیل وزن استیلی که دارد، بسیار محکم و پایدار است و می‌تواند در تمرینات مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

دمبل-استیل

کلیک کنید: خرید دمبل استیل

۶. دمبل ایروبیک:

دمبل‌های ایروبیک معمولاً از مواد سبک‌تری مانند پلاستیک ساخته می‌شوند و وزن کمتری دارند. آن‌ها به عنوان یک ابزار مناسب برای تمرینات ایروبیک و تقویت قدرت عضلات استفاده می‌شوند.

دمبل-ایروبیککلیک کنید: خرید دمبل ایروبیک

با در نظر گرفتن نیازها و ترجیحات خود، می‌توانید یکی از این انواع دمبل‌ها را انتخاب کنید و با آن تمرینات بدنسازی خود را انجام دهید.

تماس با ریتون اسپرت

کاربرد های دمبل در بدنسازی

دمبل در بدنسازی کاربردهای متعددی دارد و تمرین با انواع دمبل نسبت به تمرین با هالتر مزایای زیادی دارد. اگرچه دمبل در مقایسه با هالتر، شهرت و اعتبار کمتری دارد، اما مزایای خاص خود را داراست.

تمرین با انواع دمبل می‌تواند به دستیابی به هدف‌های قدرت و حجم بدن کمک کند. به طوری که می‌توان گفت تمرین با دمبل برای بهبود قدرت و رشد عضلانی حیاتی است. در واقع، برخی از متخصصان حتی می‌گویند که تمرین با دمبل برای حداکثر کردن قدرت و هایپرتروفی عضلات باید در برنامه تمرینی شما جایگاهی داشته باشد. در زیر به هفت مزیت تمرین با دمبل نسبت به هالتر اشاره می‌کنیم:

۱. تنوع:

دمبل‌ها به شما امکان می‌دهند تنوع بیشتری در تمرینات خود داشته باشید. می‌توانید تمرینات متنوعی را با استفاده از دمبل‌ها انجام دهید و به عضلات مختلف بدن خود تمرکز کنید.

۲. تعادل و کنترل:

تمرین با دمبل‌ها می‌تواند بهبود تعادل و کنترل عضلات را تسهیل کند. طراحی شش گوش دمبل به شما کمک می‌کند در هنگام تمرین کردن تعادل را حفظ کنید و عضلات را به طور متناسب کار کنید.

۳. تمرین مرکزی:

با دمبل‌ها می‌توانید تمرینات مرکزی را انجام دهید و به عضلات اصلی مرکزی مانند عضلات پشت و شکم تمرکز کنید.

۴. استحکام عضلات تشکیل دهنده مفصل:

تمرین با دمبل‌ها می‌تتواند به تقویت عضلاتی که در تشکیل مفاصل نقش دارند، کمک کند. این شامل عضلاتی مانند عضلات شانه، زانو، و مچ دست می‌شود.

۵. تمرین همزمان عضلات جانبی:

با استفاده از دمبل‌ها می‌توانید به طور همزمان به تقویت عضلات جانبی بپردازید. مثلاً در حین انجام حرکات دمبل، عضلات استخوان کمر و عضلات مربوط به حرکات پشتی را تقویت کنید.

۶. انعطاف‌پذیری و حرکت آزاد:

دمبل‌ها امکان انجام حرکات آزاد و با دامنه حرکت بالا را فراهم می‌کنند. این به شما اجازه می‌دهد تمرینات را با تنوع بیشتری و با تمرکز بر روی محدوده حرکت دلخواه انجام دهید.

۷. دسترسی آسان:

یکی از مزیت‌های انواع دمبل ها این است که به راحتی قابل حمل و استفاده هستند. می‌توانید یک جفت دمبل را با خود ببرید و در هر مکان و زمانی از آن‌ها استفاده کنید.

کاربرد-دمبل-در-بدنسازی

بنابراین، برای بهره‌برداری از مزایای تمرین با دمبل، یک جفت دمبل بگیرید و از این مزایا در برنامه تمرینی خود بهره‌برداری کنید. با تمرین با دمبل می‌توانید به اهداف قدرتی و حجمی خود دست یابید و با تنوع و انعطاف‌پذیری بیشتری تمرین کنید.

📞تماس با ریتون اسپرت:

۰۹۰۲-۱۵۹۲۶۰۰

۰۹۰۲-۱۵۹۳۶۰۰

۰۲۱-۶۶۵۵۱۷۷۷

۰۹۳۷۶۵۵۱۷۷۷

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید