ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

8 مزیت تمرین مداوم با پاها

8 مزیت تمرین مداوم با پاها

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

تمرینات پا جزو تمرینات لاینفک و جدایی ناپذیر رشته ورزشی بدنسازی هستند. البته بدنسازی شاخه های مختلفی دارد که برخی از این شاخه ها به تمرینات پا و تقویت عضلات پا کمتر تمرکز کرده اند. اما رشته هایی همچون پرورش اندام و بادی بیلدینگ در بدنسازی تمرکز بالایی بر روی پرورش و رشد عضلات پا دارند. علاوه بر رشته بدنسازی بسیاری دیگر از رشته های ورزش همچون دوچرخه سواری، کشتی، دو، و کراس فیت تمرکز ویژه ای بر روی تمرین مداوم با پاها دارند.

اگر بخواهیم به 8 مزیت تمرین مداوم با پاها بپردازیم باید گزینه های متعددی را در این زمینه بیان کنیم که هم شامل مزایای تخصصی پرورش پا در رشته های ورزشی مختلف می شوند و هم شامل مزایای شخصی زیبایی و تناسب اندام و سلامت پاها می شوند. اگر شما هم تا بحال در مورد مزایای تمرین مداوم با پاها اطلاعات کافی نداشته اید توضیه می کنیم که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

8 مزیت تمرین مداوم با پاها

8 مزیت تمرین مداوم با پاها

اولین مزیت تمرین مداوم با پاها موفقیت در رشته بدنسازی است

رشته بدنسازی به خصوص شاخه پرورش اندام به صورت تخصصی بر روی تقویت عضلات پا تمرکز می کند. وقتی که شما به صورت مدوم تمرینات پا را به صورت معمولی یا به صورت تخصصی انجام بدهید در واقع در این رشته ورزشی نیز موفقیت های خوبی به دست خواهید آورد. در مسابقات حرفه ای بدنسازی قسمت پایین تنه به خصوص پاها به صورت جداگانه رتبه دارند و داور به صورت جداگانه به پاها نمره می دهد. همین مسئله نیز باعث شده است تا تمرین مداوم پاها به عنوان یک مزیت بسیار عالی در این رشته ورزشی به شمار بیاید.

تمرین مداوم پاها از بهترین راه های ترشح هورمون رشد است

شاید شما هم به کرات در مورد ترشح هورمون رشد و تاثیرات مثبت آن روی عضله سازی شنیده باشید. دومین مزیت تمرین مداوم با پاها نیز همین مسئله است. وقتی که شما پاهای خود را تمرین می دهید همین مسئله باعث تحریک ترشح هورمون رشد می شود و هورمون رشد نیز به صورت چشمگیری روی عضله سازی کل بدن تاثیر مثبت می کذارد.

کلیک کنید: چهار مورد از فواید پرس پا

سومین مزیت تمرین مداوم پاها زیبایی و تناسب اندام است

فرم پاها در جهت زیبایی اندام بسیار تاثیر گذار است. این مسئله هم در مورد خانم ها و هم در مورد آقایان صدق می کند و باعث زیبا تر شدن و جذاب تر شدن فرم بدن آن ها می شود. اگر به دنبال زیبایی ظاهری خود هستید و خوش لباسی برای شما اهمیت ویژه ای دارد باید حتما تمرینات پا را در ورزش روزانه خود داشته باشید.

چهارمین مزیت تمرین مداوم پاها افزایش تراکم استخوان است

شاید تصور کنید که تمرین دادن پاها صرفا باعث تقویت عضلات پا می شود. اما حقیقت چیز دیگری است. در واقع چهارمین مزیت تمرین مداوم پاها را می توان به افزایش تراکم استخوان نسبت داد. شما با تمرین دادن پاهای خود نه تنها به تقویت عضلات خود کمک می کنید بلکه باعث می شوید تا تراکم استخوان های شما نیز تا حد چشمگیری تحت تاثیر مثبت تمرین قرار بگیرند و در میانسالی و کهن سالی از پوکی استخوان در امان خواهید بود.

پنجمین مزیت تمرین مداوم پاها افزایش استقامت بدن است

پاهای شما نقش ستون های بدن شما را بر عهده دارند و هر چقدر که قوی تر باشند قطعا استقامت کلی بدن شما نیز بالاتر خواهد رفت. در بدن دوگروه عضلنی نقش ستون را برای بدن ایفا می کنند و در افزایش قدرت و استقامت بدن به طور مستقیم تاثیر گذار هستند. یکی عضلات هسته بدن و دیگری عضلات مربوط به پایین تنه و پاهای انسان. بنابراین هرچقدر که شما پاهای قوی تری داشته باشید قوای عمومی بدن شما نیز بهتر خواهد بود.

 

تقویت مداوم پاها باعث آمادگی بدن برای رشته های ورزشی مختلف است

تقویت مداوم پاها باعث آمادگی بدن برای رشته های ورزشی مختلف است

ششمین مزیت تقویت مداوم پاها آمادگی بدن برای رشته های ورزشی مختلف است

دیگر مزیت تقویت مداوم پاها این است که شما به راحتی می توانید در انواع رشته های ورزشی شروع به فعالیت کرده و تخصصی ورزش کنید. به عنوان مثال اگر شما پاهای قوی و ورزیده داشته باشید می توانید به انواع رشته های ورزشی همچون دوچرخه سواری، صخره نوردی، کوه نوردی، فوتبال، دوندگی، کراس فیت، کشتی و بدنسازی به صورت حرفه ای فکر کنید.

هفتمین مزیت تقویت مداوم پاها بهبود حالات روحی است

تناسب اندام و زیبایی ظاهری باعث بهبود اعتماد به نفس در هر فردی می شود. در بسیاری از مواقع چاقی یا لاغری بیش از حد و بد فرم بودن قسمت های مهم بدن از جمله پاها باعث کاهش اعتماد به نفس و بروز انواع مختلف مشکلات روحی همچون استرس، اضطراب، و… می شود. اما هنگامی که شما با تقویت بدن خود و با ورزش کردن بدن خود را متناسب کنید قطعا از این مشکلات نیز رهایی پیدا خواهید کرد. از طرفی ورزش به خودی خود باعث افزایش سطح هورمون شادی و کاهش سطح هورمون غم و استرس در بدن می شود.

کلیک کنید: آموزش انواع حرکات پرس پا | نحوه اجرا ( نکات + فواید )

8-مزیت-تمرین-مداوم-با-پاها-2

8-مزیت-تمرین-مداوم-با-پاها-2

هشتمین مزیت تقویت مداوم پاها جلوگیری از بروز مشکلات ستون فقرات است

تقویت پاها در کمال تعجب باعث استقامت و سلامت بیشتر ستون فقرات شما نیز خواهد شد. در صورتی که شما پاهای ضعیفی داشته باشید قطعا فشار ناشی از بدن شما روی ستون فقرات شما سنگینی خواهد کرد و علاوه بر مشکلات زانو به مشکلات ستون فقرات از جمله ساییدگی مهره ها و دیسک کمر نیز مبتلا خواهید شد. در صورتی که اگر پاهایی قوی داشته باشید امکان بروز چنین مشکلاتی به حداقل خود می رسد و سلامت ستون فقرات شما و مفاصل پا و زانوهای شما تا حد زیادی تضمین خواهد شد. بنابراین به هیچ عنوان تمرینات پا را دست کم نگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید