ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

وبلاگ

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

مزایا و معایب اسکی فضایی چیست ؟

اسکی فضایی یا الپتیکال برای چی خوبه ؟ + معرفی مدل های پر فروش

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

تمامی وسایل ورزشی و تجهیزات ورزشی خانگی و باشگاهی درعین داشتن مزایای بسیار زیاد و عالی، دارای معایبی نیز می باشند. این معایب ممکن است در خود دستگاه نهفته باشند و یا اینکه در اثر استفاده نا به جا و اشتباه از دستگاه بروز داده شوند. اسکی فضایی که با نام الپتیکال نیز شناخته می شود در عین داشتن مزایای بسیار زیاد داری معایبی نیز می باشد. اگر شما متقاضی خرید این محص.ل هستید بهتر است در ابتدا در مورد تمامی مزایا و معایب اسکی فضایی اطلاعات کافی در دست داشته باشید و سپس اقدام به خرید آن نمایید.

 

مزایا و معایب اسکی فضایی چیست

 

الپتیکال یا اسکی فضایی چیست ؟

الپتیکال (Elliptical) یا اسکی فضایی یک وسیله تمرینی است که برای تقویت عضلات بدن و افزایش تحمل قلب و عروق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله ترکیبی از دو حرکت پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است. در الپتیکال، شما با استفاده از دسته‌های دستی و پدال‌ها، حرکتی الیپتیکال در حالت عمودی انجام می‌دهید. الپتیکال باشگاهی و الپتیکال خانگی دو نوع متفاوت از این وسیله هستند که در بازار به فروش میرسند.

با استفاده از الپتیکال، شما می‌توانید تمرینات کاردیوواسکولر (هوازی) را انجام دهید و عضلات بدن را تقویت کنید، به خصوص عضلات پا، کمر، شکم و بازوها. این وسیله قابلیت تنظیم میزان مقاومت را دارد، بنابراین می‌توانید سطح سختی تمرین را بر اساس توانایی و نیاز خودتان تنظیم کنید.

با توجه به کاردیوواسکولر بودن الپتیکال، مصرف انرژی و سوزاندن چربی نیز افزایش می‌یابد. همچنین، این وسیله بر روی مفاصل نیز فشار کمتری نسبت به برخی ورزش‌های دیگر دارد، بنابراین برای افرادی که به دلیل مشکلات مفصلی نمی‌توانند از ورزش‌های ضربانی شدید استفاده کنند، مناسب است.

 

الپتیکال یا اسکی فضایی چیست ؟

 

آشنایی با 4 مزیت استفاده از اسکی فضایی

اسکی فضایی و یا الپتیکال ترکیبی از تردمیل، دوچرخه ثابت و اسکی می باشد که تاثیر به سزایی در وررش هوازی و چربی سوزی دارد. از جمله تمامی مزایا و معایب اسکی فضایی می توان به موارد متعددی اشاره نمود که ما در ابتدا در مورد مزایای آن و سپس در مورد معایب آن صحبت خواهیم کرد؛

فشار کم حین تمرین بر عضلات و مفاصل

تمرین با اسکی فضایی به گونه ای است که فشار بسیار کمی به بدن می آورد و در عین هوازی بودن و چربی سوزی بالایی که دارد حالتی شبیه به راه رفتن روی ابرها را برای شما شبیه سازی خواهد کرد. وقتی که فشار زیادی به بدن شما وارد نشود به سهولت می توانید چربی سوزی کنید بدون اینکه خستگی زیادی را متحمل شوید یا فشار زیادی به بدن شما بیاید به تناسب اندام و لاغری دست پیدا کنید.

 

تعدادی از الپتیکال های پر فروش ریتون اسپرت

 

تنظیم نقطه ثقل بدن روی ماهیچه ها

بر عکس دوچرخه ثابت و تردمیل، اسکی فضایی بیشتر وزن بدن شما را روی ماهیچه هایتان تحمیل خواهد کرد. و از فشار اضافی روی مفاصل و ستون فقرات شما پیشگیری می کند. این مسئله موجب می شود تا به هنگام ورزش بیشتر فشار بالاتنع روی عضلات پا قرار بگیرد و فشار از روی ستون فقرات برداشته شود.

چربی سوزی هم زمان در بالاتنه و پایین تنه

به دلیل این که اسکی فضایی هر دو قسمت بدن اعم از پایین تنه و بالا تنه را درگیر می کند، موجب می شود تا جریان خون در تمام بدن با یک ریتم منظم جریان پیدا کند و چربی های موجود در رن ها، ساق پا، شکم، پهلو و همچنین چربی های موجود در بالاتنه و دست ها به یک اندازه اب شوند. حتی اگر هدف شما چربی سوزی هم نباشد باز هم به دلیل این ویژگی، الپتیکال یک دستگاه فوق العاده برای گرم کردن بدن قبل از تمرین است.

جلوگیری از سایش مفاصل

اسکی فضایی برای جلوگیری از ابتلا به ساییدگی مفاصل و آرتروز، و همچنین برای جلوگیری از ابتلا به دیسک کمر و مشکلات ستون فقرات بسیار موفق عمل می کند. دستگاه اسکی فضایی در این زمینه بسیار موفق تر از دیگر دستگاه های هوازی عمل می کند. علاوه بر ان همانطور که در مقاله (الپتیکال و دیسک کمر) توضیح دادیم این ورزش به هیچ عنوان موجب حاد تر شدن مشکلات ستون فقرات شما نخواهد شد.

 

آشنایی با 4 مزیت استفاده از اسکی فضایی

 

معایب استفاده از اسکی فضایی

همانطور که گفتیم هر وسیله ورزشی در عین دشتن مزایا، دارای معایبی نیزمی باشد. مزایا و معایب اسکی فضایی به گونه ای هستند که معایب آن نسبت به مزایای ان به مراتب کمتر هستند. از جمله این معایب می توان موازد ریز را بر شمرد.

اسکی فضایی یک تمرین ساده است

افارد حرفه ای و فوق حرفه ای غالبا این دستگاه را نمی پسندند. زیا تمرین با ان تقریبا ساده است و کالری سوزی آن در مقایسه با دیگر دستگاه های هوازی به مراتب کمتر است. همچنین این دستگاه بیشتر به منظور استفاده ورزشکاران مبتدی و نیمع حرفه ای فیتنس بیشتر مناسب می باشد. به همین جهت نیز افراد حرفه ای فیتنس و رشته های دیگر غالبا به منظور چربی سوزی یا فعالیت های هوازی از آن استفاده نمی کنند.

عدم عضله سازی هنگام تمرین با الپتیکال

دستگاه اسکی فضایی یا به عبارتی الپتیکال تاثیری در عضله سازی شما نخواهد داشت. در بین تمام مزایا و معایب اسکی فضایی این مسئله یک عیب بزرگ از نظر مربیان ورزشی است. البته لازم به ذکر است که طراحی این دستگاه از عمد صرفا به منظور چربی سوزی انجام شده است و افرادی که از این دستگاه استفاده می کنند کسانی هستند که فقط تمایل به چربی سوزی داشته و دوست دارند بدنی خوش فرم و زیبا و متناسب بدون چربی های شکمی و چربی های اطراف پهلو و بالا تنه داشته باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید