ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

وبلاگ

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

مدت زمان استفاده از تردمیل برای لاغری

مدت زمان استفاده از تردمیل برای لاغری

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

شاید شما هم جزو افرادی باشید که برای کاهش وزن و کالری سوزی به پیاده روی علاقمند هستید و به تاثیرات معجزه گر پیاده روی اعتقاد دارید. در این صورت داشتن یک تردمیل خانگی برای شما حتما ضروری خواهد بود تا شما را به بهترین وجه ممکن به هدف خودتان یعنی کالری سوزی و لاغری نزدیک کند اما مدت زمان استفاده از تردمیل برای لاغری و سوازندن چربی چقدر است ؟

البته لازم به ذکر است که تمامی تاثیرات تردمیل به لاغری و چربی سوزی خلاصه نمی شوند. به همین دلیل نیز ما در مقالات بعدی به صورت مفصل در مورد فواید و مزایای بی شمار استفاده از تردمیل نیز صحبت خواهیم کرد. اما در اینجا قصد داریم شما را با مدت زمان استاندارد استفاده از تردمیل در طول روز آشنا کنیم. ما در این مقاله به صورت جامع برای شما به تفصیل خواهیم گفت روزانه چند ساعت تردمیل بزنیم تا به هدفمان برسیم.

❌کلیک کنید: تردمیل باشگاهی

چند ساعت تردمیل در روز مجاز است؟

جواب به این سوال نیاز به در نظر گرفتن عوامل و فاکتور های متعددی دارد. به عنوان مثال اولین گزینه موثر برای پاسخ دادن به این سوال قدرت بدنی شما است. دومین گزینه که در پاسخ به این سوال تاثیر زیادی دارد، توده چربی موجود در بدن شما می باشد. به همین جهت نمی توان برای همه افراد یک نسخه مشترک پیچید و زمان ورزش هرکدام با دیگری کاملا متفاوت است.

اما اگر بخواهیم به صورت کلی به این سوال که روزانه چند ساعت تردمیل بزنیم پاسخ دهیم می بایست بگوییم که میانگین مدت زمان استفاده از تردمیل در طول روز حدود سی الی چهل دقیقه است. البته در این بین نیز استثنائاتی وجود دارد که برخی افراد می توانند تنها در برخی روزها میزان فعالیت خود را به شصت دقیقه در روز نیز برسانند.

 

مدت زمان استفاده از تردمیل برای لاغری

مدت زمان استفاده از تردمیل برای لاغری

هر ده دقیقه تمرین با تردمیل چند کیلو کالری مصرف می کند ؟

بهتر است بدانید در هر ده دقیقه راه رفتن نیمه آرام بر روی تردمیل با شیب صفر شما حدود 100 کالری مصرف می کنید. این در صورتی است که بدن شما برای کم کردن نیم کیلوگرم وزن می بایست 3500 کیلوکالری مصرف کند. پس با این اوصاف و با یک حساب سر انگشتی خواهید دید که شما با این منوال می توانید روزانه با سی دقیقه ورزش روی تردمیل تنها 300 کیلوکالری بسوزانید و این صلا ایده آل برای شما نخواهد بود.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که پس چگونه در این مدت زمان کم، مقدار کالری بیشتری بسوزانیم؟ شاید به این فکر بیفتید که روزانه دوساعت از تردمیل استفاده کنید. شاید هم این فکر به مغز شما خطور کند که از ابتدا تا انتهای ورزش، شیب تردمیل را روی حالت تند قرار داده و به سرعت روی این شیب بدوید.

اما بهتر است بدانید که هیچ کدام از این راه حل ها توصیه نمی شوند. نه تنها این راه حل ها سودمند نخواهند بود بلکه ممکن است باعث بروز حملات قلبی یا آسیب های شدید مفصلی نیز شوند. برای اطلاعات کافی در مورد پاسخ به این سوال که روزانه چند ساعت تردمیل بزنیم با ما همراه باشید.

 

هر ده دقیقه تمرین با تردمیل چند کیلو کالری مصرف می کند ؟

هر ده دقیقه تمرین با تردمیل چند کیلو کالری مصرف می کند ؟

 

مدت زمان و شدت کار افزایشی با تردمیل جهت چربی سوزی

اگر قصد بهره مندی از بهترین بازدهی در پیاده روی روی تردمیل را دارید بهتر است در درجه اول روش های اصولی استفاده از آن را به صورت کامل فرا گرفته باشید. برای پاسخ به سوال روزانه چند ساعت تردمیل بزنیم؛ همانطور که قبلا هم برای شما شرح داده ایم مدت زمان استاندارد سی الی چهل دقیقه در یک روز می باشد. اما این که چگونه در این چهل دقیقه و یا سی دقیقه بیشترین کالری سوزی را داشته باشیم جای بحث دارد.

به هیچ عنوان به منظور کالری سوزی بالا مدت زمان تمرین خود را به بیش از چهل دقیقه در هرروز نرسانید. یا اینکه سعی نکنید با شدت تند روی شیب بالا بدوید. در درجه اول با دور ملایم و شیب صفر بدن خود را گرم کنید و به مدت پنج دقیقه با راه رفتن آرام این گرم کردن را ادامه بدهید.

سپس در مدت زمان باقی مانده به صورت کاملا اصولی در عرض ده دقیقه هر دو دقیقه یکبار دو درصد شیب تردمیل را افزایش دهید و دو دقیقه با سرعت نسبتا بالا روی این شیب بدوید. در دو دقیقه اول شیب را روی 2% تنظیم کنید، دو دقیقه دوم روی 4%، دو دقیقه سوم روی 6%، دو دقیقه چهارم روی 8% و دو دقیقه پنجم روی شیب 10% تنظیم نمایید و در تمام این ده دقیقه با سرعت متوسط بدوید.

 

مدت زمان و شدت کار افزایشی با تردمیل جهت چربی سوزی

مدت زمان و شدت کار افزایشی با تردمیل جهت چربی سوزی

 

روند کاهشی تمرین تردمیل

پس از اینکه ده دقیقه با شیب افزایشی دویدن را تمرین کردید دوباره تردمیل را به حالت اولیه یعنی به شیب کم در آورده و راه رفتن معمولی را شروع کنید. در این صورت بدن شما به صورت کامل ریکاوری خواهد شد و پس از آن که مجدد آماده دویدن در شیب می شوید مجدد برنامه فوق را اجرا نمایید. سپس در ده دقیقه مجدد با شیب افزایشی تمرین را شروع کنید.

اگر طبق این برنامه به صورت اصولی و با روند کاهشی و افزایشی پیش بروید قطعا کالری سوزی شما به حداکثر رسیده و حدود دوبرابر بیش از حالت نرمال و آرام راه رفتن کالری سوزی خواهید داشت. این برنامه به شما کمک می کند که روزانه حدود 35 الی 40 دقیقه با عالی ترین بازدهی با تردمیل کار کنید.

افزایش مدت زمان تردمیل زدن در طول روز

شاید برای ورزشکاران حرفه ای تر این سوال مطرح شود که، ما در مقایسه با افراد مبتدی روزانه چند ساعت تردمیل بزنیم؟

در پاسخ به این سوال می بایست گفت شما در مقایسه با افراد مبتدی در مدت زمان استفاده از تردمیل برای لاغری هیچ تفاوتی ندارید. به هیچ عنوان مدت زمان تردمیل زدن را بیش از 40 دقیقه افزایش ندهید. این افزایش زمان فقط در صورتی مجاز است که نهایت هفته ای یک روز، آن هم فقط به مدت زمان 15 دقیقه به سقف ورزش خود اضافه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید