ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

حرکت پشت پا ماشین

نحوه صحیح حرکت پشت پا ماشین

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

عضله پشت پا یکی از عضلات بزرگ پایین تنه محسوب می‌شود و تقویت و تمرین دادن این عضله در رشته‌ های ورزشی گوناگون انجام میگردد. در ورزش بدنسازی و فیتنس افزایش سایز و حجم عضلانی و همچنین افزایش قدرت عضلات بدن توسط بدنسازان انجام می‌ پذیرد. ما ماورز در این مقاله از سری مقالات ریتون اسپرت قصد داریم در مورد دستگاه پشت پا ماشین و نحوه انجام حرکت با این دستگاه توضیحاتی را خدمت شما خوانندگان گرامی شرح دهیم.

فیلم آموزش حرکت پشت پا ماشین

نحوه حرکت پشت پا ماشین

ابتدا اهرم دستگاه ‌را مناسب قد و اندازه خود تنظیم کنید. سپس بر روی نیمکت دستگاه پشت پا ماشین دراز بکشید و مچ پای خود را زیر اهرم بالشتک دستگاه قرار بدهید. برای اینکه بتوانید بر روی دستگاه ثابت باشید و حرکت را با وزنه سنگین تر انجام دهید از میله اهرم کنار دستگاه استفاده کنید و دست های خود را به آن میله اهرم کنید.

سپس با استفاده از دستگاه وزنه مناسب را انتخاب نموده و حرکت را طبق ست‌ های توصیه شده مربی ورزشی خود انجام دهید. فقط به این نکته هم توجه کنید که هنگام تمرین و تکرار ست ها بر روی عضله تمرکز کرده و حرکت را با کنترل عضله و به آرامی انجام دهید به این صورت شما بیشترین مزایا را از حرکت ورزشی پشت پا ماشین دریافت خواهید نمود.

حرکت پشت پا ماشین یک حرکت تک مفصلی می باشد و دستگاه آن نیز یکی از کاربردی ترین دستگاه ها جهت افزایش حجم افزایش قدرت عضله پشت پا محسوب می گردد. این حرکت ورزشی با توجه به سابقه تمرینی شما دارای سطح های متعددی می‌باشد و در ورزشکاران حرفه ای حرکت پشت پا به حالت سوپر ست با پشت پا ددلیفت جهت شکل دادن و انفجار عضله استفاده می شود.

پس همانطور که توضیح دادیم این حرکت هم برای افراد آماتور و هم برای افراد نیمه حرفه‌ای و حرفه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد این دستگاه از لحاظ ایمنی در سطح خوبی قرار دارد و آسیب دیدگی در این حرکت ورزشی تقریبا صفر است از این جهت با توجه به توضیحات داده شده یکی از کاربردی ترین تمرین ها جهت افزایش حجم پشت پا و شکل دادن کلی و عضلات باسن و پشت پا موثر واقع می‌شود.

عضلات درگیر در پشت پا ماشین

در این حرکت عضلات پشت پا و همسترینگ بیشترین درگیری را در هنگام تمرین دارا خواهند بود. همچنین حرکت پشت پا ماشین عضله فیله کمر را درگیر نموده و باعث افزایش حجم فیله کمر نیز خواهد شد. همواره به این نکته توجه کنید و سعی کنید این حرکت را به صورت کنترل شده انجام دهید زیرا حرکت شتابزده ممکن است که به کمر فرد ورزشکار صدمه وارد کند.

در این جا شاید برای شما هم این سوال مطرح شود که؛ ورزشکاران کدام رشته های ورزشی می توانند از مزایای پشت پا ماشین بهره ببرند؟ وزشکارانی که در رشته های ورزشی بدنسازی، فیتنس، دوچرخه ‌سواری و قایق سواری و همچنین ورزش های کوهنوردی مشغول به فعالیت هستند می توانند جهت تقویت عضلات پشت پا و همسترینگ خود از این حرکت استفاده کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید