ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

وبلاگ

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

کتونی-نایک-بهتر-است-یا-آدیداس؟

کتونی نایک بهتر است یا آدیداس ( مقایسه تخصصی )

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

کتونی-نایک-بهتر-است-یا-آدیداس

بالاخره نایک بهتری است یا آدیداس سوالی که برای اکثر مردم مطرح است دو برند ابر قدرت کتونی که به شدت با یکدیگر در رقابت اند کدام یک از کیفیت و جایگاه بهتری برخوردار است؟ در این مقاله قرار است به صورت مختصر با پشینه جفت این برند ها آشنا شویم. نموداری از رشدشان را مشاهده کنیم و از نظر کیفیت این دو برند را زیر نظر بگیریم پس در ادامه همراه ما باشید تا به جواب سوالتان برسید.

نایک و آدیداس هر دو برند هایی هستند که از صفر شروع کرده و با تلاش بی نظیر به این مقام و شهرت رسیده اند در ابتدا بهتر است با پیشینه هر دو به صورت مختصر آشنا شوید تا در جلو تر رقابت و اختلافاتشان را زیر نظر بگیریم.

تاریخچه نایک و آدیداس

موسس-برند-نایک-و-آدیداس

 

با همکاری دو شخص به نام‌های بیل بورمن و فیل نایت، برند نایک راه‌اندازی شد. فیل نایت در زمینه دومیدانی آموزش می‌بیند و تحت نظر بیل بورمن بود. پس از یک مدت، فیل نایت که در دانشگاه استنفورد تحصیل می‌کرد، یک نظریه پیرامون تولید کفش‌ ورزشی اسپرت مردانه در ژاپن ارائه داد، اما این نظریه مدت‌ها نادیده گرفته شد.

به همین دلیل، او تصمیم گرفت که پس از وارد کردن این کفش‌ها، شرکت Blue Ribbon Sports را تأسیس کند و آن‌ها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به بازار عرضه کند. این شرکت در ابتدا با شرکت Tiger همکاری داشت، اما در نهایت دو شرکت نتوانستند به توافق برسند و هر یک از جهت خود شروع به فعالیت کردند. از آن زمان، شرکت Blue Ribbon Sports تحت نام تجاری نایک و شرکت Tiger تحت نام اسیکس فعالیت خود را ادامه دادند. امروزه، نایک به عنوان یکی از برترین شرکت‌های تولیدکننده کفش در جهان شناخته می‌شود.

در سال ۱۹۲۰، آدولف داسلر، کارآفرین آلمانی، به تولید کفش‌های ورزشی با کیفیت بالا اشتغال داشت که به سرعت محبوبیت بالایی کسب کردند. پس از شناخته شدن محصولات خود، آدولف تصمیم گرفت شرکتی را تأسیس کند و برای آن نامی مناسب انتخاب کند. او تصمیم گرفت از حروف اول نام خانوادگی خود، “داسلر”، استفاده کند و کلمه “آدیداس” را به عنوان نام تجاری برای محصولات خود انتخاب کند.

در ادامه، او یک لوگو برای محصولات خود طراحی کرد و آن را در سال ۱۹۴۸ ثبت کرد. شرکت آدیداس به تنها تولید کفش ورزشی محدود نشد و به ارائه لباس و گرمکن و شلوار ورزشی و تجهیزات ورزشی نیز پرداخت. امروزه، این شرکت در بسیاری از کشورها نمایندگی دارد و به عنوان یکی از حامیان اصلی تیم‌ها و ورزشکاران مشهور در رقابت‌های برجسته جهانی شناخته می‌شود.

مقایسه درآمد نایک و آدیداس

مقایسه-درآمد-نایک-و-آدیداس

نمودار پیشرفت سهام و درآمد این دو برند کاملا گویای پیشرفت ۳ برابری آدیداس نسبت به نایک میباشد. در صورتی که برند نایک از نظر کیفیتی در بعضی از کارهاش حتی بهتر نیز عمل کرده است اما متاسفانه اونجوری که باید نسبط به رقیبش مورد توجه قرار نگرفته است.  

نایک و آدیداس توانسته‌اند محصولات خود را در کشورهای در حال توسعه نیز معرفی کرده و به میزان فروش قابل توجهی دست یابند. علاوه بر این، بازارهای بزرگی مانند چین و ویتنام در قاره آسیا به عنوان بازارهای کلیدی برای فروش محصولات این دو برند شناخته می‌شوند.

در سال ۲۰۱۷، این دو شرکت معتبر توانستند به رکورد بالایی از نظر درآمد دست یابند و سود قابل توجهی را به دست آورند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ارزش برند نایک در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۵٫۷۷ میلیارد دلار و برند آدیداس ۲۲٫۱ میلیارد دلار بوده است.

از نظر ورزشکاران معروف نایک بهتر است یا آدیداس؟

نظر-سلبریتی-ها-درباره-آدیداس-و-نایک

نایک با نام چهره‌های مشهور ورزشی گره خورده است و تایید محصولات این برند توسط ستارگان ورزشی دلیل اصلی محبوبیت نایکی محسوب می‌شود. این کمپانی در اوایل کار خود با افرادی مانند تایگر وود، لبرون جیمز و کوبی برایانت قرارداد امضا کرد. لازم به ذکر است که همکاری این کمپانی با مایکل جردن یکی از سودآورترین اقدامات برای نایک به شمار می‌رود.

این همکاری از سال 1984 آغاز شد و نایک برای جلوگیری از همکاری مایکل جردن با برند آدیداس پیشنهاد مبلغی 500 هزار دلار به همراه دو مرسدس بنز را در کنار کفش اختصاصی برای این ورزشکار ارائه کرد. در مقابل مایکل جردن با درخشش در دنیای بسکتبال توانست تا پایان سال 1985 کمپانی نایک را به درآمد بیش از 100 میلیون دلار برساند.

کریستیانو رونالدو بازیکن مشهور فوتبال از دیگر چهره‌های مهم ورزشی است که با کمپانی نایک قرارداد امضا کرد و جزئیات فاش شده از قرارداد آن‌ها نشان می‌دهد که این قرارداد 162 میلیون یورو برای رونالدو سود داشته است. آدیداس نیز از برند‌هایی است که با حمایت از ورزشکاران مطرح جهان توانسته نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. این شرکت با لیونل مسی، قراردادی مادام‌العمر امضا کرده است که برای حضور در تیزرها و بنرهای تبلیغاتی این برند سالانه 20 میلیون یورو دریافت می‌کند.

در دنیای مد نایک بهتر است یا آدیداس؟

نایک-و-آدیداس-در-مد

نایک و آدیداس به‌عنوان دویی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده کفش و لوازم ورزشی در جهان شناخته می‌شوند، که نقش حیاتی در صنعت مد و ورزش دارند. طراحی نوآورانه محصولات این دو برند به‌همراه بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته، منجر به ارائه کفش‌ها و لباس‌های با کیفیت و بی‌نظیر شده است. نایک و آدیداس با سال‌ها تلاش و تحقیق، نه تنها محصولاتی متمایز و با کیفیت ارائه داده‌اند، بلکه تأثیر قابل توجهی روی صنعت مد نیز گذاشته‌اند.

این دو شرکت به‌طور مداوم محصولات خود را به‌روز نگه داشته و آن‌ها را با تنوع بیشتری به بازار عرضه کرده‌اند. به همین دلیل، محصولات نایک و آدیداس به تمامی سلیقه‌ها پاسخگو هستند. علاوه بر این، تولید محصولات تخصصی توسط نایک و آدیداس به بهبود عملکرد ورزشکاران کمک کرده است، به طوری که می‌توان گفت استفاده از محصولات این دو برند معروف، سطح رقابت‌های ورزشی را بهبود بخشیده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید