ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

باربل-چیست-و-فرقش-با-هالتر-چیه؟

باربل چیست و چه تفاوتی با هالتر دارد؟ 😍

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

باربل-چیست؟

در جواب باربل چیست باید گفت باربل در واقع از نظر ظاهری همان هالتر است با فرق آن که وزنه هایش ثابت است و به میله آن وصل شده است در صورتی که در هالتر صفحه هالتر ها با وزن های مختلف وجود دارند که میتوان به راحتی آن ها را سبک یا سنگین کرد. با توجه به ظاهر یکسان هالتر و باربل این دو با هم تفاوت هایی نیز دارند که در تمرینات بسیار موثر میباشند و اگر بتوان به صورت صحیح از هرکدام به جاش استفاده کرد میتوان نتیجه مورد نظر را در تایم خیلی کم تری دریافت کرد. 

در این مقاله قرار است به صورت کامل متوجه شویم باربل چیست؟ انواع تمرین کارامد با آن کدامند و فرق آن با هالتر از نظر تاثیر روی عضله در چیست؟ در ادامه همراه ما باشید تا با تمامی این موارد از نظر کارشناسی و علمی آشنا شوید.

باربل چیست؟

آشنایی-با-باربل

باربل یک ابزار ورزشی است که از نظر ظاهری شبیه به هالتر می‌باشد، با این تفاوت که در باربل وزنه‌ها به صورت ثابت به میله آن وصل شده‌اند. میله باربل ها از جنس استیل ساخته شده‌اند و وزن‌های مختلفی از ۲ تا ۳۰ کیلوگرم را شامل می‌شوند. در مقابل هالتر که دارای صفحه‌های قابل حرکت با وزن‌های متغیر است تا وزن های خیلی بیشتر را نیز میتواند ایجاد بکند، باربل با وزنه‌های ثابت که به میله متصل هستند، امکان انجام تمرینات متنوع و تنوع بخش را برای ورزشکاران فراهم می‌کند.

خرید باربل و استفاده از آن در تمرینات ورزشی به ورزشکاران امکان می‌دهد تا عضلات مختلف بدن خود را تقویت کرده و بهبود قدرت، استقامت و انعطاف پذیری بدن خود را تقویت کنند. با امکان تنظیم وزنه‌های ثابت بر روی میله باربل، ورزشکاران می‌توانند تمرینات خود را به شدت مورد نیاز و مناسب برای اهداف ورزشی خود تنظیم کنند و از فواید تنوع بخش و کارآمدی این ابزار ورزشی بهره‌مند شوند.

تفاوت هالتر با باربل چیست؟

تفاوت-دمبل-و-باربل

هالتر و باربل ابزارهای ورزشی مشابهی هستند، اما تفاوت اصلی بین آن‌ها در توزیع وزن است. در هالتر، صفحات قابل جابجایی با وزن‌های مختلف وجود دارند که این امکان را می‌دهد تا وزنه‌ها بر اساس نیاز و تمرین قابل تنظیم باشند. از سوی دیگر، در باربل وزنه‌ها به صورت ثابت و به‌طور یکنواخت بر روی میله قرار دارند. این ویژگی باعث می‌شود که اعصاب عضلات دست و پا جفتی همزمان درگیر نشوند، و ورزشکاران می‌توانند به صورت هدفمند‌تر و موثرتر بر روی عضلات خاص کار کنند.

استفاده از باربل به ورزشکاران امکان می‌دهد تا در تمرینات خود به صورت مستقیم بر روی عضلات هدف کار کنند، زیرا وزنه‌ها به‌طور یکنواخت بر روی میله قرار دارند و این باعث می‌شود که اعصاب عضلات جفتی با هم درگیر نشوند. این ویژگی از باربل باعث می‌شود که ورزشکاران بتوانند تمرینات خود را به شکل هدفمندتری طراحی کنند و بر روی تقویت و توسعه‌ی عضلات خاص تمرکز بیشتری داشته باشند، که این امر به بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری در تمرینات ورزشی کمک می‌کند.

💥 خرید میله هالتر 💥

انواع تمرین با باربل چیست؟

تمرین های حرفه ای با باربل عبارت است از:

  • سرشانه باربل
  • جلو بازو باربل
  • پشت بازو باربل
  • جلو بازو لاری باربل
  • اسکوات باربل

تمرین-با-باربل

۱. سرشانه باربل:

به صورت ایستاده باربل را گرفته و روی سینه جلول گردن نگه میدارید. دست ها به اندازه عرض شانه باز هستند. باربل را مستقیم به بالا میبرید تا جایی که آرنج ها راست شوند و بعد به آرامی باربل را به حالت اولیه بر میگردانید. 

۲. جلو بازو باربل:

به صورت ایستاده باربل را میگیرید و جلوی ران هایتان نگه میدارید. دست ها به اندازه عرض شانه باز و کمر راست میباشد. بازو ها ثابت و دست ها از آرنج میشکنند و باربل را تا زاویه ۹۰ درجه به بالا می آورید و به آرامی به حالت اولیه بر میگردانید.

۳. پشت بازو باربل:

خوابیده و باربل را به صورت مستقیم روبروی سینه هایتان نگه میدارید گویی میخواهید پرس سینه بزنید. بازو ها ثابت و دست از آرنج میشکند و به آرامی باربل را تا زاویه ۹۰ درجه روی صورتتان می آورید. بعد با کمک پشت بازو هایتان باربل را به آرامی به حالت اولیه بر میگردانید.

۴. جلو بازو لاری باربل:

در دستگاه جلو بازو لاری نشسته و قسمت بازو تا آرنج خود را روی تکیه گاه قرار میدهید. دست ها به اندازه عرض شانه باز و باربل را بلند میکنید. فقط از آرنج به پایین باید تکان بخورد و با کمک عضلات جلو بازو باید باربل را به آرامی به بالا آورده و سپس به حالت اولیه برگردانید.

۵. اسکوات باربل:

این تمرین از محبوب ترین تمرینات با باربل میباشد. برای انجام آن ایستاده و باربل را در پشت گردن خود نگه میدارید. دست ها کمی از عرض شانه باید بیشتر باز باشد. سعی کنید گردن را راست نگه دارید و نگذارید که باربل سرتان را به پایین حل دهد تا موجب گردن در نشود. کمر و حالت باربل در دستان به صورت ثابت میماند. با کمک ران ها و باسنتان آرام خم میشوید تا جایی که زانو به حالت ۹۰ درجه در بیاید. سپس به آرامی به حالت اولیه بر میگردید. این تمرین به شدت برای رانها و عضلات باسن موثر است. توجه کنید برای سنین رشد این تمرین میتواند به شدت رشد قد را سرکوب کند.

حرکات-با-باربل

سخن پایانی:

در پایان، تمرین با باربل به شما این فرصت را می‌دهد که به چالش‌های جدیدی در مسیر بهبود فرم بدنی خود بپردازید. این ابزار ورزشی، با ایجاد تنوع شما را به دنیایی از تمرینات متنوع و موثر هدایت می‌کند. از طریق تمرین با باربل، شما می‌توانید عضلات خود را به چالش بکشید و به نحوه‌ای که قبلاً فکر نمی‌کردید، به توانایی‌های جدیدی دست پیدا کنید. به یاد داشته باشید که پیشرفت در ورزش نیازمند تلاش، انگیزه و پشتکار است. 

با تمرینات مداوم و هدفمند با باربل، شما قدرت و استقامت خود را به چالش می‌کشید و به سمت بهترین نسخه خود حرکت می‌کنید. این ابزار ورزشی، نه تنها برای بهبود فرم بدنی بلکه برای افزایش اعتماد به نفس و انگیزه شما نیز مؤثر است. با ایجاد یک روند تمرینی منظم و مستمر، به تدریج به اهداف ورزشی خود نزدیک‌تر خواهید شد و از لذت و فواید بی‌شماری که تمرین با باربل به شما می‌بخشد، بهره‌مند خواهید شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید