ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

تخت-ماساژ-چیست-و-چه-کاربردی-دارد؟

تخت ماساژ چیست؟ ( انواع آن + کاربرد هر یک )

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

تخت-ماساژ-چیست؟

در جوا ب تخت ماساژ چیست باید گفت در دنیای امروزی، تخت‌های ماساژ با جنس چرم پلی‌اورتان که بسیار منعطف و راحت هستند، به عنوان یکی از ابزارهای حیاتی در صنعت ماساژ شناخته می‌شوند. این تخت‌ها، علاوه بر داشتن جنسیتی با کیفیت، برخی از آن‌ها با ویژگی‌های برقی نیز تولید می‌شوند که امکان تنظیم قسمت‌های مختلف آن‌ها را فراهم می‌کند. این ویژگی‌ها امکان دارد بدن را به هر حالتی که می‌خواهید در بیاورد، به عنوان مثال، قسمت پاها را بالا ببرد یا قسمت کمر را کمی پایین تر آورد.

در این مقاله، ما به بررسی عمیق‌تر تخت‌های ماساژ خواهیم پرداخت. انواع مختلف این تخت‌ها، از تخت‌های ساده تا تخت‌های هوشمند با ویژگی‌های برقی، و کاربردهای متنوع آن‌ها در صنعت ماساژ و درمان‌های فیزیوتراپی را بررسی خواهیم کرد. همچنین، اهمیت و تأثیرات مثبت استفاده از این تخت‌ها بر روی سلامتی و رفع دردهای عضلانی و استخوانی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این مقاله به عنوان راهنمای جامعی برای افرادی که به دنبال اطلاعات دقیق و کامل درباره تخت‌های ماساژ هستند، منتشر می‌شود.

تاریخچه تخت ماساژ

تاریخچه-تخت-ماساژ

ماساژ، یک هنر باستانی با تاریخچه‌ای بیش از هزار ساله، از دوران یونان باستان شروع شده است. در آن زمان، ماساژ به منظور تسکین دردهای عضلانی، گرفتگی‌ها و ارائه آرامش و ریلکسیشن بهره‌مندان از آن بسیار محبوب بود. جالب است بدانید که حتی در این دوران از تخت‌های مخصوصی برای انجام ماساژ استفاده می‌شد. در ابتدا، تخت‌ ماساژ ساخته شده توسط یونانیان باستان از جنس چوب یا مرمر بودند.

این تخت‌ها با گذشت زمان و با گسترش ماساژ به سراسر جهان، به ویژه در امپراطوری روم، به شهرت و محبوبیت بالایی دست یافتند و رومیان نیز از این تخت‌های ویژه برای ارائه ماساژ بهره می‌بردند. در دهه ۲۰ام، انواع جدیدی از تخت‌های ماساژ به وجود آمد که اغلب از چوب‌های سنگین مانند بلوط ساخته شده بودند.

این تخت‌ها دارای بالشتک‌هایی بودند که فرد ماساژ گیرنده می‌توانست سر خود را بر روی آن قرار داده و از راحتی بیشتری برخوردار شود، و جنس این بالش‌ها معمولاً از چرم بود. در سال ۱۹۳۰، اولین تخت‌های ماساژ قابل حمل به بازار عرضه شد، اگرچه سنگین بودند اما از مواد با کیفیت و مرغوب ساخته شده بودند. در پایان دهه ۴۰ام، تخت‌های سبک و قابل حمل از جنس آلومینیوم یا پلاستیک وارد بازار شدند و به محبوبیت فراوانی دست یافتند.

ویژگی های مهم تخت ماساژ چیست؟

نکات-مهم-هنگام-خرید-تخت-ماساژ

اگر می‌خواهید خدمات ماساژ یا خدمات دیگر را در مکان‌های مختلف ارائه دهید یا در حال افتتاح یک مرکز کوچک با فضای محدود هستید، باید بدانید ویژگی ممهم یک های تخت ماساژ چیست، تخت ماساژ قابل حمل یا تاشو ممکن است گزینه‌ی مناسبی باشد. اما اگر در دست تهیه یک سالن، کلینیک یا مرکز آبگرم با اتاق‌های اختصاصی درمان هستید، تخت ماساژ ثابت ممکن است بهترین گزینه برای تأمین نیازهای شما باشد. اگر تصمیم به انتخاب یک تخت ماساژ ثابت دارید، حتما به قابلیت تنظیم ارتفاع آن نیز توجه کنید تا بهترین استفاده را از آن برده و راحتی ماساژ گیرنده را تضمین کنید.

یک تخت ماساژ ممکن است قابل حمل یا تاشو باشد و حمل و نقل به مکان‌های مختلف را آسان کند. تخت‌های ماساژ ثابت، که برای سالن‌های اسپا و مراکز آب گرم طراحی شده‌اند، اغلب برای حمل سخت هستند. برای تخت‌های قابل حمل که از جایی به مکان دیگر حمل می‌کنید، باید هر جزئیاتی که به وزن تخت اضافه می‌شود را در نظر بگیرید. این امور به راحتی جابجایی مشتریان در طول درمان و راحتی شما اهمیت می‌دهند. ابعاد ارتفاع و عرض تخت‌ها نیز اهمیت دارد.

این ابعاد باید به درمان‌گران با قد کمک کنند تا به راحتی به مشتریان دسترسی داشته باشند. همچنین باید به مشتریان کم‌قد کمک کند تا به راحتی وارد و خارج شوند. عرض تخت همچنین باید انواع مختلف بدن را پشتیبانی کند و انتخاب شما باید راحتی را برای مشتریان شما بهینه کند. نوع خدمات و روش تحویل هم مهم است و باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، اگر نیاز به نزدیکی مشتریان خود در طول ارائه خدمات دارید، عرض تخت باید باریک باشد. در زیر لیستی از ملاحظات و ویژگی‌های اختیاری توسط برخی تولیدکنندگان برای کمک به تجزیه و تحلیل نیازها و ترجیحات شما جمع‌آوری شده است:

  • عرض تخت (ارتفاع و دسترسی ماساژور را در نظر بگیرید)
  •  طول تخت
  • قابلیت تنظیم ارتفاع تخت
  • نوع سطح: مسطح یا دارای قابلیت مایل شدن 
  • پوشش سطح 
  • روکش تخت: نوع و ضخامت 
  • امتداد طول تخت
  • توسعه دهنده‌های بازوی جانبی
  • بندهای بازویی برای استراحت بازوها در زیر سطح تخت 
  • کیف حمل 
  • ضمانت‌نامه

انواع تخت ماساژ چیست؟

انواع-تخت-ماساژ

۱. تخت ماساژ ثابت:

تخت‌های ثابت، از تجهیزات ماساژور حرفه ای که  همانطور که از نامشان پیداست، قابلیت حمل و نقل ندارند و به همین دلیل دارای وزن بالا هستند که جابجایی آن‌ها را کمی دشوار می‌کند. این مدل‌ها بهترین گزینه برای مراکز اسپا یا ماساژ هستند، زیرا دارای دوام و توان تحمل وزن بالایی هستند و برای استفاده از آن‌ها نیازی به آماده‌سازی قبلی ندارید. البته از نظر هزینه، این مدل‌ها قیمت بیشتری نسبت به تخت‌های قابل حمل دارند.

۲. تخت ماساژ پرتابل یا قابل حمل:

برخی افرادی که در زمینه ماساژ فعالیت دارند، ممکن است در مکان‌های مختلف مانند خانه یا شرکت ماساژ ارائه دهند. در این حالت، استفاده از تخت‌های ماساژ قابل حمل بهترین گزینه است. این مدل‌ها به راحتی قابل جمع شدن هستند و به دلیل قابلیت حمل بودن، وزن کمی دارند؛ البته در مراکز ماساژ نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، اما باید به خاطر داشت که این مدل‌ها دارای قدرت و دوام کمتری نسبت به تخت‌های ثابت هستند.

۳. تخت ماساژ برقی:

تخت‌های ماساژ برقی به شدت تجربه ماساژ را بهبود بخشیده‌اند. این تخت‌ها با امکانات پیشرفته‌ای همچون تنظیم شیب و دیگر ویژگی‌ها که تنها با فشردن یک دکمه قابل تنظیم هستند، فرآیند ماساژ را به یک تجربه بی‌نظیر تبدیل می‌کنند. این امکانات نه تنها به شما اجازه می‌دهند تا میزان فشار و شیب ماساژ را به دقت تنظیم کنید، بلکه همچنین از نظر راحتی و کارایی، تجربه ماساژ را به یک سطح جدید ارتقا می‌دهند. این تخت‌های هوشمند، با ارائه گستره‌ای از گزینه‌های سفتی و تنظیمات مختلف، به شما امکان می‌دهند تا مطابق با نیازهای خود، یک تجربه ماساژ شخصی‌سازی شده را تجربه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید