ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

وبلاگ

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

فواید ورزش یوگا سویینگ چیست ؟

فواید ورزش یوگا سویینگ چیست ؟ + 5 حرکت اصلی

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

یوگا سویینگ با نام یوگا هوایی نیز شهرت دارد و تمامی حرکات یوگا با فاصله از زمین در این سبک ورزشی اجرا می شود. ورزش یوگا سوینگ بدین گونه انجام می ‌شود که فرد از زمین فاصله گرفته و روی یک پارچه مخصوص ابریشمی شکل می ‌نشیند. در این حالت فرد از سطح زمین فاصله دارد و بدن او در برابر جاذبه زمین مقاومت می کند. بسیاری از حرکات این ورزش به صورت وارونه انجام می‌شود و به همین جهت مزایای بسیار زیادی برای بدن خواهد داشت.

آشنایی با 5 تا از بهترین حرکات ورزش یوگا سویینگ

شما می توانید انواع حرکات یوگا را به راحتی و بدون هیچ گونه فشاری به بدن در فضا انجام دهید. البته بهتر است بدانید که ایمنی این ورزش بسیار بالا می باشد زیرا شما در حین انجام ورزش به یک پارچه مخصوص تکیه داده می شوید.

  • حرکت کمان برعکس

  • حالت سوپرمن

حالت سوپرمن

  • حرکت ایر لانج

حرکت ایر لانج

  • حالت جنگجو

حالت جنگجو

  • حالت کوه

حالت کوه

 

البته مد نظر داشته باشید که قبل از آموزش دیدن کامل، شروع به انجام این ورزش نکنید و تحت نظر یک مربی به صورت کامل آموزش ببینید تا از افتادن و آسیب دیدن در امان باشید. شما می توانید انواع حرکات نشسته را به صورت نشسته روی این پارچه انجام بدهید. حتی برخی از حرکات به صورت آویزان و وارونه انجام می‌شوند که شما به صورت اصولی از این پارچه آویزان می شوید. البته ارتفاع پارچه بسیار کم است اما شما می توانید بنا بر سلیقه و نیاز خود و همچنین در صورتی که به صورت کامل آموزش دیده باشید ارتفاع آن را از زمین بیشتر نیز تنظیم کنید.

تجهیزات کمکی ورزش یوگا در ریتون اسپرت

 

4 مورد از فواید ورزش یوگا سویینگ برای جسم و روح شما

1. افزایش انعطاف پذیری و کاهش دردهای عضلانی

افزایش انعطاف پذیری و کاهش دردهای عضلانی

 

دردهای عضلانی به خصوص دردهایی که در ناحیه عضلات کمر وجود دارند با استفاده از یوگا سویینگ به صورت کامل برطرف میشوند. شما می توانید انواع حرکات یوگا بدون فشار را طبق این روش انجام دهید.

همین مسئله باعث برداشتن فشار از عضلات شده و بدون ناراحتی می توانید ورزش را پیش برده و در جهت بهبود آن ها عمل کنید. علاوه بر آن به دلیل اینکه این مدل یوگا موجب افزایش ترشح هورمون شادی می شود باعث تسکین دردهای شما نیز خواهد شد.

از دیگر مزایای ورزش یوگا سویینگ می‌توان به انعطاف پذیری بالای بدنی اشاره کرد. همانطور که می دانید ورزش یوگا خود به تنهایی موجب انعطاف پذیری بسیار بالای ماهیچه های بدن می شود. در صورتی است که یوگا سویینگ انعطاف ‌پذیری به مراتب بیشتر و بالاتر نسبت به یوگا معمولی دارا می باشد و می تواند قدرت بسیار بالایی به منظور انعطاف ‌پذیری به بدن شما بدهد.

2. اصلاح ستون فقرات

اصلاح ستون فقرات

 

یکی از مزایای ورزش یوگا سویینگ اصلاح ستون فقرات است. بسیاری از دردها و مشکلات ستون فقرات همچنین دیسک کمر به وسیله این ورزش درمان‌پذیر هستند. شما می توانید از این ورزش بهره بگیرید و عضلات میان تنه و بالا تنه خود را تقویت کنید و در جهت بهبود دیسک کمر خود گام مهم و موثر بردارید. بسیاری از پزشکان روش وارونگی درمانی را برای درمان مشکلات ستون فقرات پیشنهاد می کنند. این روش می تواند فضای بین مهره ها را افزایش بدهد و موجب درمان موثر برای مشکلات این ناحیه شود.

3. تمیز کردن خون توسط سیستم لنفاوی بدن

تمیز کردن خون توسط سیستم لنفاوی بدن

 

تمیز کردن سیستم لنفاوی بدن نیز یکی دیگر از مزایای ورزش یوگا سویینگ به شمار می‌آید. به هنگام انجام حرکات یوگا سویینگ فشار از روی مفاصل شما برداشته می ‌شود و گردش خون شما تسریع می گردد. به همین جهت عضلاتی که سموم در آنها تجمع پیدا کرده باشند با افزایش سرعت اکسیژن رسانی تمیز می شوند و سموم بدن از این عضلات بیرون می آید. به همین جهت نیز این سموم در سیستم لنفاوی به دام افتاده و در نهایت توسط گلبول های سفید از بین میروند.

همانطور که می دانید سیستم لنفاوی شما محلی برای به دام انداختن انواع  میکروب های خون است. وقتی که میکروب ها از داخل خون به سیستم لنفاوی انتقال داده شوند در آن قسمت به صورت کامل حذف شده و سیستم لنفاوی بدن در جهت تصفیه خون بسیار موفق عمل می کند.

4. افزایش تحرک مفاصل و ستون مهره ها

افزایش تحرک مفاصل و ستون مهره ها

 

مفاصل خشک بدن به هنگام انجام تمرینات هوازی و قدرتی در معرض آسیب دیدن هستند. یکی از مزایای ورزش یوگا سویینگ افزایش تحرک در این مفاصل می باشد. به دلیل اینکه شما حین اجرای این حرکات از زمین فاصله دارید و در برابر جاذبه زمین مقاومت می‌کنید تحرک بدون ایجاد فشار در این مفاصل افزایش پیدا می‌ کند.

زمانی که مفاصل بدون فشار اصطکاک تحرک داشته باشند تقویت می شوند و شما می توانید حرکات ورزشی دیگر اعم از هوازی و قدرتی را با سهولت بیشتری انجام دهید و خیالتان از بابت آسیب دیدن این مفاصل راحت ‌تر باشد. شما به هنگام انجام ورزش یوگا سویینگ در واقع فشار را به مفاصل به حداقل رسانده و تحرک آن ها را به حداکثر خود می رسانید. به همین جهت نیز این حرکت می ‌تواند بهترین تمرین برای مفاصل شما به حساب بیاید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید