ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

معرفی-کامل-انواع-میز-بیلیارد-برند-ها

آشنایی با انواع میز بیلیارد ( بهترین برند ها )

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

معرفی-انواع-میز-بیلیارد

بیلیارد بازی محبوبی که از گذشته بسیاری را جذب خود کرده، اصلی ترین رکن آن میزش میباشد. در نتیجه آشنایی با انواع میز بیلیارد برای علاقه مندان به این بازی یک پوینت خیلی مهم است. میز بیلیارد ها انواع بسیار زیادی دارند در سایز های مختلف با برند های مختلف همچنین با متریال مختلف که در این مقاله قرار است به صورت کامل با آن ها آشنا شویم. برای آشنایی با انواع میز بیلیارد در ابتدا باید بدانیم که میز های بیلیارد به دو مدل کلی تقسیم میشوند:

  1. میز ایت بال: ۷ فوت / ۸ فوت / ۹ فوت
  2. میز اسنوکر: ۱۰ فوت / ۱۲ فوت

آشنایی با انواع میز ایت بال

معرفی-انواع-میز-ایت-بال

همانطور که در بالا گفته شد میز های ایت بال در سایز های ۷ فوت، ۸ فوت، ۹فوت ارائه میشوند. سایز ۸ فوت میز استاندارد ایت بال محسوب میشود. میز های ایت بال به دو بخش اصلی ایرانی و خارجی تقسیم میشوند که این امر در قیمت میز ها تاثیر بسیار چشم گیری دارد. امروزه به علت شرایط سخت واردات و سخت گیری های دولت و ضرر هایی از جمله شکستن سنگ میز بیلیارد در مسیر واردات، میز های وارداتی از ۲۵۰ میلیون شروع میشوند تا ۵۵۰ میلیون.

قیمت بالای میز های خارجی به جز مسائل گفته شده در بالا به خاطر متریال بسیار عالی و رعایت کردن تمامی استاندارد ها در میز ها نیز میباشند. برای افرادی که میخاهند به صورت خیلی حرفه ای این بازی را دنبال کنند میز خارجی قطعا بهتر از میز های تولید داخل میباشد. اما متاسفانه جدای از قیمت بالایش به علت حساسیت زیاد تعزیرات روی این محصولات به شدت سخت میتوان میز بیلیارد خارجی را یافت.

💥 خرید میز بیلیارد ایرانی و خارجی: ۰۹۹۹۱۵۹۱۵۹۰ 💥

میز بیلیارد های ایرانی نیز امروزه پیشرفت بسیار زیادی کرده اند هم در ظاهر و هم در متریال و هم در رعایت کردن استاندارد های جهانی و به علت قیمت بسیار معقول ترشان شاید برای ۹۰ درصد افراد این میز ها که تنوعشان نیز خیلی زیاد است بهتر باشد. میز های ایت بال تولید داخل قیمتشان از ۳۶ میلیون شروع میشود تا ۷۰ میلیون و بهترین برند های آن منهتن، tp03، پایه بوفالو و کویین میباشد. این میز های ایرانی جزو پر فروش ترین های امسال بوده و با استفاده کردن چوب روس در میز و سنگ ۳۲ میلیمتر و ماهوت های اورجینال توانسته است تا حس بازی روی میز خارجی را با برند ایرانی و قیمت بسیار کم تر به خوبی شبیه سازی کند.

اگر به دنبال خرید میز ایرانی با کیفیت هستید پیشنهاد میکنیم که یا با شماره بالا تماس بگیرید و یا به لینک اول مقاله در مقدمه سری بزنید تا با ظاهر و قیمت دقیق میز ها آشنا شوید.

آشنایی با انواع میز اسنوکر

معرفی-انواع-میز-اسنوکر

💥 خرید میز اسنوکر 💥

میز های اسنوکر نیز مثل میز های بیلیارد به دو بخش کلی خارجی و ایرانی تقسیم میشوند. دقیقا مثل میز های ایت بال این میز ها نیز بین ایرانی و خارجی تفاوت قیمتی زیادی دارد. میز های اسنوکر خارجی شناخته شده و معروف برند ویراکا، استار، شندر میباشد. برندهای دیگر زیادی نیز وجود دارد که از نظر کیفیتی دقبقا مشابه همین میز ها میباشد اما به علت معروف نبودن زیاد اسمشان قیمتشان کمی مناسب تر میباشد.

میز های ایرانی نیز امروزه کیفیت و استاندارد ها را به قدری بالا برده اند که تفاوتشان با این میز های خارجی قابل تشخیض نمیباشد. ولیکن از نظر قیمتی خیلی به صرفه تر و معقول تر میباشند. برند های پر فروش میز های داخلی الیت و رویال میباشد که جایگزین فوق العاده ای برای میز های خارجی میباشد. قیمت این میز ها بسته به سایز و برندشان از ۶۰ میلیون تا ۱۳۰ میلیون یافت میشوند. برای مشاهده عکس و قیمت دقیق این میز ها میتوانید به لینک بالا مراجعه کنید.

آشنایی با انواع میز بیلیارد از نظر ساختار

آشنایی با ساختار میز بیلیارد

میز های بیلیارد از نظر ساختاری ساخته شده اند از پایه، بدنه، ماهوت ها، ریل ها، سنگ مخصوص و پارچه. همین اجزا هستند که تفاوت میان میز های بیلیارد ایجاد میکنند. میز ها از نظر پایه به ۴ پایه، ۶ پایه و ۸ پایه تقسیم میشوند که مدل آخر برای میز های اسنوکر اجرا میشوند.

از نظر بدنه جنس چوبشان هست که تفاوت ایجاد میکند. برای بدنه میز ها معمولا از چوب های روس، گردو و گاها ام دی اف استفاده میکنند. این چوب ها به علت مقاومت زیادشان و همچنین عمر زیادشان بهترین متریال برای ساخت میز بیلیارد میباشند.

ماهوت ها از قسمت های مهم میز میباشند که باند های میز را تشکیل میدهند. نوار لاستیکی استفاده شده در ماهوت ها اگر جنسش استاندارد نباشد در هنگام برخورد توپ با باند های میز ممکن است ضرب توپ گرفته شود یا در جهت دیگری توپ را پس بزند. پس استاندارد بودن ماهوت ها از مهم ترین نکاتی است که در هنگام خرید میز باید به آن توجه داشت.

ریل ها در واقع از سوراخ های میز شروع میشوند و کارشان جمع آوری توپ هایی هست که به درون سوراخ میافتند. ریل ها نیز اگر استاندارد نباشند میتوانند دردسر ایجاد کنند. به طور مثال توپ ها در آن گیر میکنند و روان حرکت نمیکنند. که در حین بازی واقعا آزار دهنده میشود.

سنگ میز در واقع گران ترین قسمت میز و اصلی ترین قسمت میز میباشد. ضخامت سنگ استاندارد بایپ ۳۲ میلیمتر باشد اما کم تر و بیشتر از این ضخامت نیز در میز ها استفاده میکنند. سنگ میز همانطور که در تصویر بالا میبینید در واق کل زمین بازی شما را تشکیل میدهد. این سنگ اگر استاندارد نباشد ممکن است به مرور زمان شکم دهد و میز شما را از تراز در بیاورد. همچنین از موارد دیگر میتوان به شکستن سنگ و گرفتن سرعت توپ در حین حرکت روی زمین اشاره کرد.

پارچه های استفاده شده روی میز نیز جدای از رنگش مدل های مختلفی نیز دارد که با بالا رفتن قیمتشان کیفیتشان نیز بالا تر میرود. پارچه میز بسته به کیفیتش هر چند وقت یک بار باید عوض شوند. به مرور زمان خواب پارچه ها میرود و منجر به حرکت غیر استاندارد روی زمین میشود.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید