ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

آموزش-بیلیارد-۰-تا-۱۰۰

آموزش بازی بیلیارد از مبتدی تا حرفه ای ( سریع )

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

آموزش-۸-بال

بیلیارد یکی از بازی های محبوب و با اصالت میباشد که باعث بالا رفتن تمرکز و ایجاد حس آرامش در انسان میشود. از این رو بسیاری به دنبال آموزش بازی بیلیارد به صورت اصولی و تخصصی میباشند. یک پلیر حرفه ای در این بازی از استایل ایسادنش تا شکل چوب گرفتنش تا مدل ضربه زدنش معلوم میشود. که در این مقاله قصد داریم تمامی این ها را به صورت اصولی به شما آموزش بدهیم.

💥 خرید میز بیلیارد 💥

اگر مبتدی هستید در این بازی حتما این مقاله را مطالعه فرمایید چرا که از پایه استایل و نوع چوب گرفتنتون درست شکل میگیرد. و اگر قبلا بازی میکرده اید باز مطالعه این مقاله میتواند با تمرین باعث اصلاح اشتباهاتتون در بازی شود. در ادامه همراه ما باشید.

آموزش قوانین بازی بیلیارد ( ایت بال )

چیدمان-توپ-های-بیلیارد

اولین مسئله در آموزش بازی بیلیارد چیدمان توپ ها میباشد. توپ مشکی باید همانند تصویر بالا در وسط مثلث قرار بگیرد علت این موضوع نیز این است که درصد کم تری امکان داشته باشد با ضربه اول توپ مشکی به داخل پاکت بیافتد. نکته بعدی این است که تا حد امکان باید توپ های یک رنگ و دو رنگ یکی در میان با یکدیگر قرار گیرند.

برای شروع بازی یکی از پلیر ها با توپ سفید مثلث ثوپ ها را میشکند و توپ ها را پخش میکند. در این ضربه اگر توپی به داخل پاکت بیافتد موجب تعیین رنگ توپ پلیر نمیشود. بلکه از ضربه بعد پلیر هر توپی را به داخل پاکت بیاندازد معلوم میشود با توجه به تک رنگ یا دو رنگ بودن توپ پاکت شده پلیر مالک کدام یک از دو مدل توپ میباشد. اگر نیز نتواند بعد از ضربه پخش توپی را پاکت کند نوبت پلیر حریف میشود و او شانسش را برای تعیین رنگ امتحان میکند.

پس از تعیین رنگ توپ پلیر ها بازی تازه شروع میشود. هر یک از پلیر ها باید تلاش کنند که مالک هر یک از دو مدل توپ هستند تمامی آن ها را به داخل پاکت بیاندازند به جز توپ مشکی یا توپ شماره ۸. پلیر فقط در صورتی که تمامی توپ هایش را به داخل پاکت انداخته باشد اجازه دارد به توپ مشکی ضربه بزند و آن را پاکت کند که در این صورت بازی را نیز میبرد. اگر پلیر تا قبل از اتمام توپ هایش به توپ مشکی ضربه بزند خطا یا به اصلاح پیتوک میشود و پلیر حریف اجازه دارد توپ سفید را به دلخواه در هر نقطه ای که دوست دارد جایگزین کند. و اگر پلیر تا قبل اتمام توپ هایش به مشکی ضربه بزند و موجب پاکت شدن توپ مشکی شود در همان نقطه بازی به نفع پلیر حریف تمام میشود.

توپ سیاه حتی اگر تمامی توپ های پلیر نیز تمام شده باشد نیز باز قوانین خاص خودش را دارد. برای پاکت توپ سیاه حتما باید تعیین سوراخ شود. اگر توپ مشکی به سوراخی غیر از سوراخ انتخاب شده برود بازی را حریف برده است. و حتی اگر توپ سیاه به داخل سوراخ انتخاب شده برود اما توپ سفید نیز به داخل یکی از پاکت ها بیافتد باز بازی به نفع حریف تمام میشود.

آموزش چوب گرفتن در بازی بیلیارد

 

به جایگاهی که دست چوب را گرفته توجه کنید نه از انتها نه از اواسط چوب. به زاویه آرنج و بازوان توجه کنید زاویه ۹۰ درجه از آرنج دست شکسته میشود و ضربه میزند. بازوان برای ضربه ثابت میمانند. چوب از وسط چانه عبور میکند به لرزش نوک چوبتان با گرفتن پایه مناسب با دست دیگر مسلط شوید. هر چه نوک چوبتان ثابت تر باشد ضربه حرفه ای تر میشود. نوک چوب را وسط توپ سفید فیکس کنید و با تکان دادن انتهای چوب زاویه درست را برای پاکت کردن پیدا کنید. در آخر قبل از زدن ضربه دوباره چک کنید به وسط توپ ضربه بزنید.

 

گرفتن یک پل مناسب میتواند شما را در زدن ضربه ای حرفه بسیار کمک کند. همانطور که در بالا گفته شد یک پل حرفه ای باید لرزش نوک چوب شما را بتواند محار کند که البته نیاز به تمرین نیز دارد. توجه کنید فاصله پل شما تا کیوبال یا توپ سفید هر چه بیشتر شود مخصوصا برای مبتدی ها باعث لرزش بیشتر نوک چوبتان خواهد شد. پس تا تسلط بیشتر بر ثابت نگه داشتن نوک چوبتان سعی کنید پل هایتان نزدیک به توپ سفید زده شود.

آموزش استایل بازی بیلیارد

استایل-پلیر-بیلیارد

این اصولی ترین استایل برای زدن ضربه در بیلیارد میباشد. توجه کنید به پای سمت چوب که کاملا صاف میباشد و نشکسته است. پای دیگر در حد نیاز خم شده و پلیر را کاملا پشت توپ سوار کرده است. دست گیرنده چوب کاملا ۹۰ درجه میباشد. چوب از چانه عبور کرده فاصله پل تا توپ سفید استاندارد میباشد. کمر قوض ندارد کف پا ها رو به جلو میباشد. حال با تمامی این نکات باری دیگر تصویر را با دیدی باز تر نگاه کنید ریز بین باشد و تمامی نکات را در استایل خودتان پیاده کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید