ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

وبلاگ

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

آموزش 7 تمرین یوگا برای تقویت قدرت

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

ورزش یوگا یکی از ورزش های بسیار مفید و پر طرفدار است که نه تنها باعث آرامش اعصاب و بهبود خلق و خو و روحیه افراد می شود، بلکه باعث تقویت بدن، تقویت سیستم ایمنی،برطرف کردم استرس و اضطراب و رفع دردهای مزمن همچون درد کمر نیز خواهد شد. البته به شرطی که اصولی ورزش کنید و تمرینات و حرکات را به صورت کاملا تخصصی انجام بدهید. ورزش یوگا به طور معجزه آسایی باعث بهبود وضعیت ایمنی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود. بنابراین اگر سیستم ایمنی بدن شما به دلایل مختلف از جمله استرس و اضطراب زیاد از حد یا به دلیل بیماری های مختلف تضعیف شده است، به راحتی می توانید با دنبال کردن یک برنامه ورزشی اصولی قدرت سیستم ایمنی خود را بازگردانید. ما در این مقاله به 7 حالت یوگا برای تقویت قدرت بدن پرداخته ایم و سعی کرده ایم که آموزش های لازم را در جهت اجرای صحیح و اصولی این حرکات به شما ارئه دهیم. بنابراین با ما همراه بمانید.

ورزش یوگا در وضعیت و حالت کوه

وضعیت کوه در یوگا به عنوان مادر تمام حرکات یوگا شناخته می شود و باعث بهبود گردش خون، افزایش انرژی و از بین بردن تنش در بدن شما می شود. این حرکت توانایی دفع کامل انرژی های منفی را از بدن شما دارد و باعث ایجاد حس آرامش بی نظیری در بدن می شود. برای اینکه این حرکت برای شما نتیجه بخش و اثر بخش باشد بهتر است که با معده خالی آن را انجام دهید. برای انجام این حرکت صاف و بدون حرکت بایستید و دست های خود را به صورتی که کف دست ها و جلوی بازو ها به صورت عرضی با بدن شما باشند کاملا صاف و کشیده نگه دارید.

 

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام یوگا در خانه ( تمرین های ساده تا حرفه ای )

ورزش یوگا در وضعیت درخت

این وضعیت یکی از 7 حالت یوگا برای تقویت قدرت است که باعث تقویت ستون فقرات شما، هماهنگی عضلات شما و بهبود اعصاب شما می شود. برای اجرای این حرکت یک پای خود را روی زمین قرار دهید و پای دیگر را بلند کرده و به زانوی پای راست خود که بر زمین است بچسبانید. حال دستان خود را به بالای سر خود برده و در حالتی که آرنج ها خم هستند کف دستان خود را به هم بچسبانید و حدود بیست ثانیه در این حالت بمانید و در این مدت پنج نفس عمیق دم و بازدم نیز داشته باشید.

ورزش یوگا در وضعیت خمیده

با حالت کاملا صاف بایستید و در صورتی که هنوز پاهایتان از هم فاصله دارند به آرامی روی زمین خم شوید. حال بالا تنه خود را پایین برده و پشت ساق پاهای خود را بگیرید. در این حالت مکث کوتاهی در حد 20 ثانیه داشته باشید تا تنش های ایجاد شده درستون فقرات و عضلات همسترینگ شما دفع شوند. اگر میخواهید تمرکز بیشتری روی ستون فقرات خود داشته باشید می توانید زانوهایتان را به آرامی خم کنید. اما اگر قصد دارید که عضلات پشت ران خود را درگیر کنید باید زانوهای خود را صاف نگه داشته و آن ها را خم نکنید.

ورزش یوگا در وضعیت مثلث

 

وضعیت مثلث نیز یکی از 7 حالت یوگا برای تقویت قدرت است که به صوذت اختصاصی و چشمگیر باعث بهبود سیستم ایمنی در بدن می شود. این وضعیت می بایست با معده خالی انجام شود و شما حداقل سه ساعت بعد از صرف غذا آن راانجام دهید. این وضعیت به بهبود تمرکز، کاهش فشار خون و بهبود هضم غذا بسیار کمک می کند. برای این وضعیت پاها را بیش از عرض سینه باز کنید و بدون اینکه زانوهای خود را خم کنید، بالاتنه خود را به یک طرف خم کرده و پشت ساق پای خود را لمس کنید. در این حالت بدن شما به شکل یک مثلث در خواهد آمد.

ورزش یوگا در وضعیت صندلی

یکی دیگر از 7 حالت یوگا برای تقویت بدن به خصوص برای تقویت قلب و عضلات هسته بدن وضعیت صندلی است. این وضعیت باعث می شود تا عضلات هسته بدن شما که باعث قوای بدنی شما می شوند تقویت شده و انرژی شما افزایش پیدا کند. برای انجام این حرکت شما باید یک صندلی فرضی را در ذهن خود مجسم کنید و روی آن بنشینید. سپس دست های خود را بدون اینکه خمیدگی در آرنج دست ها دیده شود تا جایی که می توانید به سمت بالا بکشید.

ورزش یوگا در وضعیت مار کبری

وضعیت مار کبری به عنوان یکی از 7 حالت ورزش یوگا برای تقویت قدرت به خصوص برای تقویت انعطاف پذیری ستون فقرات است. این وضعیت بدین گونه انجام می شود که فرد به شکم دراز می کشد و در حالی که سینه پاهای خود را بر روی زمین قرار داده است، کف دست های خود را نیز در راستای شکم خود بر روی زمین قرار می دهد و از قسمت کمر بالاتنه خود را به سمت بالا می کشد. بالاتنه فرد در این حالت دقیقا شبیه گرگی است که قصد زوزه کشیدن دارد و فرم کلی بدن شباهت به مار کبری دارد.

ورزش یوگا در وضعیت ماهی

یکی دیگر از 7 حالت یوگا برای تقویت قدرت، وضعیت ماهی است. این وضعیت به صورت اختصاصی باعث درمان یبوست، مشکلات گورشی و از بین رفتن کسالت و خستگی می شود. در این حالت باید به پشت دراز بکشید و سپس کف دست های خود را در حالتی که روی زمین قرار دارند زیر باسن خود ببرید. کف دست های شما باید تا آرنج زمین را لمس کنند. سپس کمر خود بالا آورده و سر خود را به سمت زمین آویزان کنید. در این حالت بدن شباهت زیادی به ماهی دارد و به همین جهت نیز با نام وضعیت ماهی شناخته می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید