ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

ورزش بادی پامپ و تاثیر آن بر تناسب اندام

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

کمتر کسانی با ورزش بادی پامپ و نحوه انجام آن آشنایی دارند. زیرا اغلب خانم‌ ها بیشتر به سمت ورزش‌ های دیگر از جمله فیتنس، پیلاتس، بدنسازی و… روی می آورند و اغلب آقایان نیز به دنبال بدنسازی و کراس فیت هستند. اما ورزش بادی پامپ یک ورزش بسیار مهیج و جذاب، کالری سوز و عضله ساز است که بر پایه تمرین با هالتر بنا شده است. این ورزش به صورت گروهی انجام می‌ شود و با موسیقی و با حرکت های بسیار تند و سریع انجام می پذیرد. سرعت بالا در حین ورزش و همچنین استفاده از وزنه هالتر باعث می شود تا بادی پامپ به یک ورزش هوازی و قدرتی تبدیل شود و شما در حین انجام این ورزش کالری سوزی و عضله سازی بسیار بالایی در کنار یکدیگر داشته باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ورزش بادی پامپ و تاثیر آن بر تناسب اندام با ما همراه باشید.

ورزش بادی پامپ و تاثیر آن بر تناسب اندام

ورزش بادی پامپ و تاثیر آن بر تناسب اندام

 

ورزش بادی پامپ چه تاثیری بر تناسب اندام دارد؟

اگر به دنبال تناسب اندام و بدن زیبا و خوش فرم و عضلانی هستید؛ ما به شما این نوید را می‌ دهیم که در صورت دنبال کردن ورزش بادی پامپ بعد از گذشت بازه زمانی مشخص و پس از طی کردن دوره تمرینی استاندارد طبق نظر مربی ورزشی، به تناسب اندام خواهید رسید. البته تلاش مستمر شما و پیروی از برنامه تمرینی و همچنین شرکت منظم در جلسات گروهی در تناسب اندام شما و مدت زمان رسیدن به هدفتان تاثیر گذار خواهد بود. از طرفی نوع رژیم غذایی شما نیز به عنوان مکمل ورزش شما عمل می کند. ورزش بادی پامپ و تاثیر آن بر تناسب اندام زمانی برای شما مفید خواهد بود که در کنار آن یک رژیم غذایی اصولی نیز داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با چگونگی انجام ورزش بادی پامپ، عضلات هدف تقویت این ورزش، نحوه کالری سوزی آن و همچنین مدت زمان جلسات تمرینی آن می‌ توانید ما را تا انتهای این مقاله از سری مقالات وب سایت ریتون اسپرت همراهی کنید.

عضلات هدف در ورزش بادی پامپ

اگرچه که بادی‌پامپ یک ورزش هیجانی و سرعتی است، اما استفاده از میله هالتر و صفحه هالتر آن را به یک ورزش استقامتی و قدرتی نیز تبدیل نموده است. در واقع انتخاب هالتر در وزن های استاندارد به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی و بدون دغدغه کالری سوزی و عضله سازی را در یک جلسه و با یک برنامه تمرینی تجربه کنید.

بهتر است بدانید که نیازی به سنگین کردن صفحات هالتر نیست و شما باید صفحه هالتر را تا جایی سنگین کنید که تمرکز حواستان بر روی انجام صحیح حرکات باشد نه بر روی زور زدن زیر وزنه. انجام حرکات با وزنه استاندارد باعث می شود تا شما در هر جلسه تمرینی بین ۶۰۰ الی ۷۰۰ کیلو کالری انرژی بسوزانید و همزمان حجم عضلانی خود را نیز تقویت کنید.

عضلات هدف در ورزش بادی پامپ شامل تمام عضلات پاها، عضلات بالاتنه از جمله سینه، سرشانه و بازو و همچنین عضلات میان تنه و هسته بدن از جمله عضلات شکم و کمر هستند. در واقع اگر بخواهیم از ورزش بادی پامپ و تاثیر آن بر تناسب اندام صحبت کنیم باید این مسئله را بیان کنیم که این ورزش به صورت اختصاصی تک تک ماهیچه های بدن از بالا تا پایین را تقویت می کند. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که حجم گیری عضلات شما و فرایند عضله سازی علاوه بر ورزش به تغذیه شما نیز بستگی دارد. یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین و فیبر می تواند روند عضله سازی را در بدن شما بهبود بخشیده و چربی سوزی را تسریع کند.

ورزش بادی پامپ و تاثیر آن بر تناسب اندام

ورزش بادی پامپ و تاثیر آن بر تناسب اندام

 

❌کلیک کنید : هالتر بادی پامپ لزمیلز

نوع تمرین در ورزش بادی پامپ

نوع بادی‌پامپ و تاثیر آن برای تناسب اندام انسان بستگی به نوع تمرین هایی که در جلسه ورزش انجام می دهید دارد. در واقع مدت زمان یک جلسه تمرینی ورزش بادی پامپ حدود ۶۰ دقیقه است و در این ۶۰ دقیقه حدودا ده تمرین مختلف را انجام می دهید. هرکدام از این تمرین ها بر روی یکی از گروه‌ های عضلانی بدن شما متمرکز می‌ شوند.

انواع مختلف تمریناتی که در این ورزش انجام می دهید شامل حرکات اسکات، ددلیفت، لانگ، پرس سینه، پرس سرشانه، تمرینات زیر بغل هالتر، تمرینات جلو بازو، پشت بازو، تمرینات شکمی و تمرینات میان تنه هستند.

اغلب این تمرینات در رشته بدنسازی نیز دیده می‌ شوند. اما نکته اینجاست که تمریناتی که در بدنسازی انجام میدهید با تمریناتی که در بادی پامپ انجام میدهید متفاوت هستند.

این تفاوت در سرعت تمرینات و همچنین سنگینی وزنه هالتر مورد استفاده است. در بادی پامپ شما تمرینات را به صورت سرعتی و با وزنه های سبک تر انجام می دهید و در آخر تمرین کالری بسیار بالای خواهید سوزاند و ممکن است از شدت خستگی دیگر توان بلند شدن نداشته باشید. اما در ورزش بدنسازی شما تا این حد سرعتی عمل نمی کنید و از وزنه های سنگین تری نیز استفاده می‌ کنید. از طرفی استفاده از انواع مختلف و متعدد دستگاه ها نیز برای عضله سازی در بدنسازی دیده می شود.

به همین جهت نیز توصیه می شود ورزش بادی پامپ را به صورت گروهی و با صدای موسیقی بالا انجام دهید که در وسط تمرین خسته نشوید. همچنین انجام دو مرتبه تمرین بادی پامپ در هفته نیز کفایت می کند و طبق نظر مربی میتوانید نهایت سه مرتبه در هفته تمرینات خود را افزایش دهید. اما انجام تمرینات بیش از سه بار در هفته اصلا توصیه نمی شود.

تفاوت فیتنس و بادی پامپ

1. فیتنس (Fitness):

  • هدف اصلی فیتنس بهبود کلیت عملکرد بدن و سلامتی عامه فرد است.
  • شامل تمرینات هوازی (مانند دویدن، شنا، دوچرخه سواری) و تمرینات مقاومتی (مانند تمرینات با وزنه) است.
  • تمرینات فیتنس معمولاً به منظور افزایش تحمل قلب و عروق، افزایش قدرت عضلاتی، کاهش چربی و بهبود تعادل و انعطاف بدن انجام می‌شوند.
  • هدف اصلی فیتنس افزایش استقامت و تازگی جسمی برای انجام روزمره و فعالیت‌های روزمره فرد است.

2. بادی پامپ (Body Pump):

  • بادی پامپ یک برنامه تمرین مقاومتی و اصولی است که تمرینات با وزنه‌های سبک و تعداد تکرارهای زیاد را شامل می‌شود.
  • اصلی‌ترین هدف بادی پامپ افزایش حجم و تنش عضلات بدن است.
  • تمرینات بادی پامپ معمولاً بر روی اندازه و شکل عضلات تأکید دارد و به تقویت عضلات اصلی بدن (مانند عضلات شکم و پشت) و عضلات بدن عمومی (مانند بازوها و پاها) می‌پردازد.
  • این برنامه‌ها معمولاً تمریناتی سریع و موثر را ارائه می‌دهند و معمولاً به عنوان یک تمرین کلاسیک گروهی انجام می‌شوند.

به طور خلاصه، فیتنس به تقویت کلیت جسم و افزایش سطح عمومی سلامتی می‌پردازد، در حالی که بادی پامپ بر روی تقویت و تغییر اندازه و شکل عضلات تأکید دارد. هر دو نوع ورزش می‌توانند به بهبود فیزیکی فرد کمک کنند، ولی هدف اصلی و نوع تمرینات آنها متفاوت است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 1.5]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید