ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

۵ مزیت استفاده از دستگاه قایقی بدنسازی

فواید حرکت قایقی در بدنسازی

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

به احتمال زیاد در تمام باشگاه های بدنسازی شما می توانید دستگاه قایقی بدنسازی را نیز ببینید. این دستگاه شبیه به یک قایق به نظر می رسد و ورزشکار هنگام انجام ورزش با این دستگاه حرکتی شبیه به پارو زدن را انجام میدهد. به همین جهت نیز با نام دستگاه قایقی نامگذاری شده است. دستگاه قایقی بدنسازی بیشتر به منظور تقویت و تمرین عضلات بالاتنه و همچنین عضلات پشت و زیربغل مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای تمرین با دستگاه های قایقی بدنسازی بسیار زیاد هستند، که ما در این مقاله از سری مقالات وب سایت فروشگاهی ریتون اسپرت تصمیم گرفته ایم به ۵ مزیت استفاده از دستگاه های قایقی بدنسازی بپردازیم. به احتمال زیاد مربی ورزشی شما از این دستگاه نیز در برنامه تمرینی شما استفاده می کند. بنابراین بهتر است که مزیت های استفاده از آن را بدانید تا با اشتیاق بیشتری ورزش خود را انجام دهید.

درگیر کردن عضلات اصلی با دستگاه های قایقی بدنسازی

اولین مزیت استفاده از دستگاه های قایقی بدنسازی در باشگاه درگیر کردن عضلات اصلی بدن است. تعداد بسیار زیادی از عضلات اصلی بدن از جمله عضلات پشت کمر، عضلات سرشانه و عضلات قفسه سینه با استفاده از این دستگاه درگیر می‌شوند. اگر بخواهیم به صورت جزئی تر به این عضلات اشاره کنیم می‌ توان به عضلات پایین کمر، عضلات میانی و عضلات ذوزنقه ای نیز اشاره کرد. علاوه بر آن عضلات سرشانه، عضلات دلتوئیدی و عضلات بازویی و قدامی نیز به صورت گسترده در تمرین با دستگاه های قایقی بدنسازی تقویت می شوند.

دستگاه قایقی هویتس 8004 المپیک فیتنس سری HOITS

❌کلیک کنید: دستگاه قایقی هویتس 8004 المپیک فیتنس سری HOITS

درگیر کردن عضلات ثانویه با دستگاه های قایقی بدنسازی

دومین مزیت استفاده از دستگاه های قایقی بدنسازی درگیر کردن عضلات ثانویه است. بهتر است بدانید که این دستگاه نه تنها باعث درگیر کردن عضلات اصلی می شود؛ بلکه به صورت گسترده باعث درگیر کردن عضلات دوسر و سه سر بازو عضلات همسترینگ و گلوتئوس نیز میشود.

امکان انجام تمرینات هوازی با دستگاه های قایقی بدنسازی

دستگاه قایقی نه تنها باعث تقویت طیف وسیعی از عضلات بدن می شود، بلکه یک دستگاه هوازی نیز به شمار می‌آید و باعث تقویت سیستم قلب و عروق و افزایش استقامت و تقویت سیستم ایمنی نیز می شود. اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید در واقع این دستگاه می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تمرین به شمار بیاید و در اکثر مواقع مربی ورزشی برای چربی سوزی و عضله سازی در کنار یکدیگر از این دستگاه  در برنامه ورزشی افراد ورزشکار استفاده می کند.

افزایش استقامت عمومی بدن

اگر شما تا به حال پارو زدن با قایق را تجربه کرده باشید حتما دیده اید که نیاز به انرژی بسیار زیادی برای این کار خواهید داشت. در واقع دستگاه روئینگ یا به عبارتی دستگاه قایقی نیز حالتی شبیه پارو زدن را تداعی می کند. بنابراین چهارمین مزیت استفاده از دستگاه‌ های قایقی بدنسازی افزایش استقامت عمومی بدن به دلیل سعی و تلاش بسیار زیاد شما در هنگام ورزش می شود.

امکان دارد که شما در روزهای اول ورزش خستگی بسیار زیادی را هنگام کار با این دستگاه تجربه کنید، اما به مرور زمان استقامت و انرژی شما افزایش پیدا خواهد کرد. همانطور که قبلا هم گفته ایم دستگاه هم باعث تمرینات هوازی و هم باعث تمرینات قدرتی می ‌شود و همین مسئله نیز باعث می ‌شود تا متابولیسم بدنی شما افزایش پیدا کند و شما برای انجام تمرینات در جلسه بعدی انرژی بیشتری به دست آورید.

 

افزایش حجم تنفس و سلامت بیشتر قلب و عروق

اگر به دنبال به دست آوردن افزایش حجم تنفسی و همچنین سلامت بیشتر قلب و عروق خود هستید بهتر است که از دستگاه های حرفه ای در این زمینه استفاده کنید. یکی از دستگاه هایی که می تواند حجم تنفس شما را افزایش داده و قلب و عروق شما را تقویت کند دستگاه قایقی است. بنابراین میتوان پنجمین مزیت استفاده از دستگاه های قایقی بدنسازی را به افزایش حجم تنفس و سلامت قلب و عروق نسبت داد. قلب و عروق شما همچون عضلات بدن شما نیاز به تقویت دارد.

در صورتی که شما عضلات قلب خود را تقویت کنید امکان ابتلا به بیماری های قلبی همچون فشار خون، سکته های قلبی و غیره در شما کاهش پیدا می‌ کند. از طرفی افزایش حجم تنفسی باعث می شود تا شما توان و انرژی بیشتری برای انجام سایر ورزش های قدرتی و یا ورزش های هوازی داشته باشید. اگر هدف شما از رفتن به باشگاه صرفا وزن کم کردن و چربی سوزی است قطعا دستگاه قایقی می ‌تواند ظرفیت تنفسی شما را افزایش داده و شما مدت زمان بیشتری بتوانید از دستگاه های چربی سوز استفاده کنید.

از طرفی اگر شما یک بدنساز حرفه ‌ای هستید و شروع این ورزش باعث افزایش استقامت شما برای انجام تمرینات قدرتی و استفاده از دستگاه های قدرتی بدنسازی میشود. بنابراین این دستگاه نه تنها به خودی خود باعث تقویت قوای عمومی بدن و چربی سوزی و تقویت عضلات بدن می شود؛ بلکه به دلیل افزایش حجم تنفسی و سلامت بیشتر قلب و عروق، شما را برای انجام ورزش های هوازی دیگر و یا برای انجام تمرینات قدرتی بیشتر آماده می کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید