ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

وبلاگ

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

راهنمای نگهداری از تردمیل

راهنمای نگهداری از تردمیل

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

مراقبت از تردمیل و راهنمای نگهداری از تردمیل بسته به نوع آن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال تردمیل های باشگاهی روزانه توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می گیرند و برای محافظت از آن ها باید دقت عمل بیشتری به خرج داد. اما تردمیل های خانگی توسط خودتان استفاده می شوند و به اصطلاح کمتر آسیب می بینند. در هر صورت هر دو این نوع تردمیل ها چه از نوع باشگاهی و چه از نوع خانگی نیازمند رعایت نکات مراقبتی هستند تا طول عمر آن ها بیشتر شده و هزینه های ناشی از تعمیر و یا تعویض قطعات تردمیل و گوش شما قرار نگیرد.

راهنمای نگهداری از تردمیل

 

ما در این مقاله بیشتر در مورد راهنمای نگهداری از تردمیل و نکات مراقبتی که برای افزایش طول عمر تردمیل که باید رعایت کنید توضیح داده ایم. بنابراین می‌ توانید برای دریافت توضیحات بیشتر در این زمینه ما را همراهی کنید.

5 مورد مهم برای نگهداری از تردمیل و افزایش عمر آن

در واقع توجه به راهنمایی نگهداری از تردمیل به هنگام خرید آن بسیار ضروری است. زیرا تردمیل وسیله ای گران قیمت است و در صورتی که مراقب آن نباشید به زودی مستهلک و فرسوده می ‌شود. فرض کنید یک وسیله نقلیه و یا یک خودرو دارید اما سرویس های دوره ای آن را انجام نمی دهید و مراقب آن نیستید. قطعا خودرو شما در کوتاه مدت دچار آسیب های جدی خواهد شد. تردمیل هم همینطور است و باید در زمینه نگهداری و مراقبت از آن آن بسیار حساس باشید. نکات مهمی که می توان به عنوان راهنمای نگهداری از تردمیل به آن ‌ها اشاره کرد شامل موارد زیر هستند.

راهنمای نگهداری از تردمیل

 

تردمیل را روی سطح صاف قرار دهید

محل قرارگیری تردمیل باید کاملا صاف و یکنواخت و تراز باشد. در غیر اینصورت تردمیل در هنگام حرکت دچار آسیب خواهد شد. تسمه دستگاه، چرخ های زیر دستگاه و همچنین موتور دستگاه در هنگام استفاده تحت فشار قرار می گیرند. بنابراین باید حتما مراقب باشید که سطح زیر تردمیل کاملا تراز و یکنواخت باشد تا هنگام استفاده دچار ایراد نشود و تسمه و چرخ های آن خراب نشوند.

❌کلیک کنید: تردمیل خانگی

برای تمیز کردن تردمیل از شوینده استفاده نکنید

شاید شما هم تمایل داشته باشید بعد از یک تمرین سنگین تردمیل خود را از گرد و غبار و عرق تمیز کنید. اما حتما دقت کنید که اصلی‌ ترین نکته ای که به عنوان راهنمای نگهداری از تردمیل باید به آن توجه داشته باشید عدم استفاده از مواد شوینده است. شما تنها با استفاده از یک پارچه مرطوب و تمیز می‌ توانید تردمیل خود را از گرد و غبار و آلودگی پاک کنید. اما استفاده از مواد شوینده و آب می ‌تواند باعث آسیب به بدنه و حتی موتور داخلی تردمیل شود.

 

برای تمیز کردن تردمیل از شوینده استفاده نکنید

 

موتور تردمیل خود را تمیز کنید

بعد از تمیز کردن بدنه و بیرون تردمیل، حتما باید در مورد تمیز کاری موتور تردمیل نیز بسیار حساسیت به خرج بدهید. در بروشور راهنمای نگهداری از تردمیل تمیز کردن موتور یکی از نقاطی است که باعث افزایش دوام و طول عمر تردمیل خواهد شد. حتما قبل از تمیز کردن موتور دستگاه، تردمیل خود را از برق خارج کرده و با استفاده از لوله جاروبرقی گرد و غبار ها و کثیفی ها را از داخل موتور بیرون بیاورید. به خصوص این نحوه تمیز کاری در مورد کسانی که تردمیل خود را در پارکینگ یا در بالکن قرار می دهند اهمیت بیشتری دارد. همچنین تردمیل های باشگاهی نیز باید در فواصل زمانی مشخص حدودا هفته ای یکبار تمیزکاری شود.

روغن کاری تردمیل را فراموش نکنید

تردمیل های خانگی به صورت مرتب نیاز به روغنکاری دارند. به همین جهت نیز در دفترچه راهنمای نگهداری از تردمیل خانگی به این مسئله تاکید بسیار زیادی شده است. حدودا ماهی یک بار سعی کنید زیر تسمه تردمیل خود را بازدید کنید و در صورتی که زیر تسمه خشک است روغن کاری را انجام دهید.

روغن های مخصوص که برای این منظور استفاده می شوند اغلب روغن های سیلیکونی ۱۰۰ درصد هستند. برخی دیگر از روغن ها نیز به صورت اسپری موجود هستند که برای روغن کاری تردمیل مورد استفاده قرار می گیرند. البته تردمیل های باشگاهی نیز نیاز به روغنکاری دارند اما اغلب تردمیل های خانگی در فواصل زمانی کوتاه تره به روغن کاری نیاز خواهند داشت.

 

راهنمای نگهداری از تردمیل

مراقبت های مربوط به تسمه تردمیل

تسمه تردمیل نیز نیاز به مراقبت بسیار زیادی دارد. این مراقبت ها شامل محکم کردن تسمه و یا تعویض آن می شود. اگر هنگام ورزش کردن و در سرعت های بالا احساس کردید که تسمه زیر پای شما زیاد از حد تکان میخورد و یا به درستی نمی چرخد باید آن را تنظیم کرده و محکم کنید. بهتر است این کار را خودتان انجام ندهید و از نصاب مخصوص تردمیل کمک بگیرید. در دفترچه راهنمای نگهداری از تردمیل نحوه محکم کردن تسمه ذکر شده است. اما در صورتی که در این زمینه تخصص کافی ندارید بهتر است که انجام این کار را به نصاب تردمیل بسپارید.

همچنین یکی دیگر از مراقبت های مربوط به تسمه تردمیل شامل تعویض آن است. برخی مواقع به دلیل استفاده های زیاد عمر مفید تسمه به آخر می رسد و شما باید آن را تعویض کنید. استفاده از تسمه با کیفیت که از شرکت های معتبر خریداری شده باشد باعث افزایش عمر و دوام تردمیل شما خواهد شد. بنابراین در صورتیکه نیاز به تعویض تسمه پیدا کردید حتما دقت داشته باشید که تسمه را از شرکت های معتبر و دارای گارانتی خریداری نمایید و همچنین تعویض آن را به نصاب مخصوص که در این زمینه تجربه و تخصص کافی دارد بسپارید. محکم کردن تسمه جدید در جای خود نیاز به تجربه دارد و ممکن است شما از عهده آن بر نیایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید