ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

وبلاگ

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

تاثیر دوچرخه سواری برای تناسب اندام

تاثیر دوچرخه سواری برای تناسب اندام

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

دوچرخه سواری یکی از ورزش های بسیار مفرح است که علاوه بر تناسب اندام باعث بهبود خلق و خو و روحیه شما نیز می شود. شما می توانید دوچرخه سواری را در فضای آزاد تجربه کنید و یا اگر نمی توانید در فضای آزاد ورزش کنید از دوچرخه ثابت باشگاهی به منظور انجام ورزش هوازی خود استفاده کنید. اما این مسئله که چگونه دوچرخه سواری به شما در دستیابی به اهداف تناسب اندام کمک می کند؟ این یک مسئله کاملا تخصصی است که نیاز به توضیحات تکمیلی و تخصصی نیز دارد. ما در این مقاله به صورت حرفه ای توضیحات مفصلی را در این زمینه را برای شما ارائه کرده ایم تا اگر از علاقه مندان به دوچرخه سواری هستید با انرژی بیشتری ورزش کنید و اگر تا به حال دوچرخه سواری را برای رسیدن به تناسب اندام امتحان نکرده ‌اید از این ورزش بسیار مفید بی بهره نمانید.

 

تاثیر دوچرخه سواری برای تناسب اندام

تاثیر دوچرخه سواری برای تناسب اندام

 

راه های رسیدن به تناسب اندام با دوچرخه سواری

اگر بخواهیم در بین انواع مختلف ورزش های هوازی سریعترین و موثرترین ورزش را برای تقویت تناسب اندام نام ببریم بدون شک و به جرات می توان به دوچرخه سواری اشاره کرد. همه افرادی که به صورت هدفمند دوچرخه سواری را دنبال می کنند قطعا خیلی زود به هدف خود یعنی تناسب اندام خواهند رسید. اما نکته ای که در اینجا حتما باید به آن توجه کنید این است که دوچرخه سواری را به صورت تفریحی انجام ندهید و یک برنامه ورزشی منظم و مشخص برای دوچرخه سواری داشته باشید تا به هدف خود یعنی تناسب اندام برسید. اینکه چگونه دوچرخه سواری به شما در دستیابی به اهداف تناسب اندام کمک می کند در درجه اول به سطح تلاش و اصول بودن برنامه ورزشی شما بستگی دارد، و در درجه دوم بستگی به متناوب بودن و مداوم بودن تمرین بستگی خواهد داشت. اگر شما صرفا آخر هفته ها را ورزش کنید اصلا به هدف خود یعنی تناسب اندام نخواهید رسید. اگر میخواهید با دوچرخه سواری اندام متناسبی به دست آورید باید حداقل هفته ای دو و یا سه روز را به دوچرخه ‌سواری تخصصی اختصاص بدهید.

3 نکته مهم هنگام دوچرخه سواری برای لاغری و تناسب اندام

نوع و زمان پدال زدن در افراد معمولی و افراد حرفه ‌ای کاملا متفاوت است. اگر شما به عنوان یک فرد مبتدی و معمولی دوچرخه سواری را شروع کرده اید؛ قطعا نمی ‌توانید در مدت زمان طولانی و در شیب های زیاد پدال بزنید، بلکه صرفا می توانید در یک مسافت کوتاه و در مدت زمان متوسط رکاب زدن را شروع کنید. بنابراین قبل از اینکه بدن خود را گرم کنید به هیچ عنوان شروع به پدال زدن نکنید و قبل از اینکه در دوچرخه سواری حرفه ای شوید پدال زدن های طولانی مدت و سنگین را امتحان نکنید.

 

نکته مهم هنگام دوچرخه سواری برای لاغری و تناسب اندام

نکته مهم هنگام دوچرخه سواری برای لاغری و تناسب اندام

 

 

رکاب زدن طولانی

منظور از رکاب زدن طولانی رکاب زدن بیش از ۶۰ دقیقه است. اگر شما با یک سرعت معمولی و با سرعت تنفس عمیق و موزون و منظم پدال بزنید به هیچ عنوان احساس فشار و یا درماندگی نخواهید کرد. رکاب زدن های طولانی باید در زمین مسطح انجام شوند و شما حداقل در زمینه دوچرخه سواری نیمه حرفه ای شده باشید. با استفاده از تکنیک رکاب زدن طولانی با سرعت معمولی و در زمین مسطح می ‌توانید کالری‌ سوزی نسبتا خوبی را تجربه کنید.

رکاب زدن سنگین

نوع دیگر پدال زدن مخصوص افراد حرفه‌ ای است و با نام رکاب زدن سنگین نیز نامیده می شود. مدت زمان رکاب زدن سنگین کمتر از رکاب زدن معمولی است و نهایت بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه خواهد بود. شما در این تمرین کالری سوزی بسیار بالایی خواهید داشته و یک تمرین تناوبی است. یعنی شما با شدت بسیار بالا تمرین میکنید و ۱۰۰ درصد تلاش خود را به کار می گیرید. پس از ۳۰ ثانیه تلاش بسیار بالا ۳۰ ثانیه ریکاوری انجام می دهید و مجدد ۳۰ ثانیه رکاب زدن با شدت بسیار بالا را امتحان می کنید.

رکاب زدن صعودی

پدال زدن صعودی نیز یکی دیگر از ورزش هایی است که می تواند شما را به تناسب اندام برساند. این نوع تمرین نیز بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان لازم دارد. پدال زدن صعودی نه تنها باعث کالری سوزی و افزایش ظرفیت قلبی عروقی شما می شود بلکه کارایی عضلات شما را نیز بالا می برد. صعود در سربالایی یکی از تمرینات بسیار موثر دوچرخه سواری برای کالری سوزی و چربی سوزی است که شما می توانید با استفاده از آن در کوتاه مدت به هدف خود دست پیدا کنید. اما به یاد داشته باشید که فقط در صورتی می توانید این تمرین را انجام بدهید که اولا بدن ورزیده و آماده ای داشته باشید و جزو افراد مبتدی نباشید؛ و دوما اینکه بدن خود را حداقل ۱۰ دقیقه با دوچرخه گرم کرده باشید. صعود کردن بدون گرم کردن بدن نتیجه ‌ای جز آسیب عضلانی نخواهد داشت. بنابراین به هیچ عنوان بدون گرم کردن بدن پدال زدن های صعودی را انجام ندهید.

 

برنامه منظم دوچرخه سواری برای کاهش وزن وتناسب اندام

برنامه منظم دوچرخه سواری برای کاهش وزن وتناسب اندام

 

برنامه منظم دوچرخه سواری برای کاهش وزن وتناسب اندام

برنامه‌ریزی منظم برای دوچرخه‌سواری می‌تواند به شما در کاهش وزن و افزایش تناسب اندام کمک کند. در زیر یک برنامه مناسب برای شروع دوچرخه‌سواری را برای شما توضیح می‌دهیم :

  • تعیین هدف: ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید. آیا می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، تناسب اندام خود را افزایش دهید یا هر دو؟ هدف مشخص شما به شما در تنظیم برنامه کمک خواهد کرد.
  • برنامه زمانبندی: برنامه‌ای برای هفته را تعیین کنید و زمان‌هایی را برای دوچرخه‌سواری در نظر بگیرید. سعی کنید حداقل 3-4 روز در هفته به دوچرخه‌سواری اختصاص دهید.
  • تنوع بخشیدن به تمرینات: در هر جلسه دوچرخه‌سواری، تلاش کنید برنامه‌ای متنوع داشته باشید. می‌توانید شامل دوره‌های متناوب با سرعت بالا و پایین، سرعت‌های مختلف، مسیرهای مختلف و تمرینات تناوبی باشد.
  • افزایش مدت زمان تمرین: هر هفته، مراحل و مسافت دوچرخه‌سواری خود را افزایش دهید. به تدریج مدت زمان و شدت تمرین‌هایتان را افزایش دهید تا بدن شما به تمرینات عادت کند و تناسب اندام شما بهبود یابد.
  • تعیین مسیرهای مناسب: مسیرهایی را برای دوچرخه‌سواری انتخاب کنید که تنوع و چالش را برای شما ایجاد کند. ترکیب مسیرهای صاف و مسیرهای با صعودی و نزولی می‌تواند به شما کمک کند تا عضلات مختلف بدن خود را تقویت کنید.
  • توجه به تغذیه: همچنین، توجه به تغذیه صحیح و متوازن نیز بسیار مهم است. مطمئن شوید که دریافت کافی از مواد مغذی مهم مانند پروتئین، کربوهیدرات‌ها، چربی‌های سالم و ویتامین‌ها را در نظر می‌گیرید.
  • مانیتورینگ و پیگیری: ثبت و پیگیری پیشرفت خود را فراموش نکنید. از ابزارهایی مانند شمارنده دوچرخه، نرم‌افزارهای پیگیری تمرینات و وزن‌نترکیبات می‌توانید استفاده کنید تا پیشرفت خود را در طول زمان نظارت کنید.
  • استراحت و بازیابی: حتماً به بدن خود استراحت کافی بدهید. هنگامی که بدن خسته است، به آن اجازه دهید برای بازیابی و استراحت کند. از استراحت مناسب بین جلسات دوچرخه‌سواری استفاده کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، تناسب اندام و کاهش وزن نیازمند صبر و پیوستگی است. پیشرفت تدریجی و پیچیده نیست، اما با رعایت برنامه‌ریزی منظم و تمرکز بر هدف، می‌توانید به نتایج خوبی دست یابید. همچنین، قبل از شروع هر برنامه ورزشی جدید، بهتر است با پزشک یا متخصص تماس بگیرید تا توصیه‌های خاص و شخصی برای شرایط شما دریافت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید