ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

وبلاگ

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

آشنایی با ورزش اینتروال و چربی سوزی بالای آن

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

امروزه برنامه های ورزشی مختلفی برای چربی سوزی مورد استفاده قرار می‌ گیرند که هر کدام از آن ها شدت تمرینی خاص خود را دارند و با دستگاه‌ های مختلف انجام می‌ شوند. برخی از برنامه‌ های تمرینی با وزن بدن قابل انجام هستند که کالری سوزی بسیار بالایی را نیز به دنبال دارند. اما هر کدام از برنامه های ورزشی که برای چربی سوزی مورد استفاده قرار بگیرند باید به صورت مستمر و مداوم دنبال شوند تا فرد در بازه زمانی مشخصی بدون عوارض جسمی و روحی به تناسب اندام برسد.

به چنین برنامه‌ ای برنامه اینتروال گفته می‌ شود. برنامه اینتروال و چربی سوزی یکی از مقوله‌ های مهم است که هر مربی ورزشی و هر فرد متقاضی تناسب اندام تا حدودی با آن آشنایی دارد. ما نیز در ادامه این مقاله از سری مقالات وب سایت فروشگاهی ریتون اسپرت در مورد برنامه اینتروال و چربی سوزی توضیحات مفصل تری را برای شما ارائه کرده ایم. به امید اینکه پس از مطالعه مقاله بتوانید راه درستی را برای چربی سوزی و تناسب اندام خود در پیش بگیرید‌.

 

آشنایی با ورزش اینتروال و چربی سوزی بالای آن

 

ورزش اینتروال چیست؟

ورزش اینتروال به نوعی از ورزش گفته می‌ شود که به صورت *تداومی* و *تناوبی* انجام میشود.

منظور از ورزش متداوم ورزشی است که شما هر روز و هر هفته در یک سیکل زمانی مشخص آن را در دستور کار خود قرار می دهید و به صورت روزانه ورزش می کنید. ممکن است که ورزش شما به صورت سه بار در هفته و یا پنج بار در هفته باشد، اما این تایم کاملا مشخص بوده و شما به صورت مداوم ماه ها و یا حتی سال ها ورزش را دنبال می کنید. به این نوع ورزش کردن ورزش تداومی گفته می‌ شود و اینگونه نیست که شما یک هفته ورزش کنید و یک ماه دست از ورزش بکشید. اما ورزش تناوبی چگونه است؟

منظور از ورزش متناوب، افزایش شدت تمرینات با گذشت زمان است. یعنی شدت تمرینات شما در طول ماه دوم قطعا بیشتر از شدت تمرینات در طول ماه اول خواهد بود. به دلیل تاثیر گذاری بسیار زیاد برنامه اینتروال این برنامه ورزشی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و امروزه برنامه اینتروال و چربی سوزی به عنوان یکی از عبارت های بسیار مهم و کاربردی در رشته های مختلف ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

رشته های ورزشی هوازی، بدنسازی، فیتنس و دیگر رشته های ورزشی در صورتی که به صورت اینتروال دنبال شوند قطعا نتیجه بسیار ماندگار و بدون عوارض جانبی خواهند داشت. اگر شما برنامه اینتروال و چربی سوزی را برای ورزش های هوازی دنبال کنید قطعا کمتر از سه ماه به نتیجه دلخواه دست خواهید یافت و این کاهش وزن برای شما دائمی و همیشگی خواهد بود. اما سوال اینجاست مطرح می شود که چگونه می توان به یک برنامه اینتروال استاندارد دست پیدا کرد ما در ادامه مقاله بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد.

 

ورزش اینتروال چیست؟

 

مزایای تمرینات اینتروال چیست؟

نکات مهم در رابطه با برنامه اینتروال و چربی سوزی

شاید شما برنامه‌ های اینتروال زیادی را در گوگل و اینترنت پیدا کنید. اما بهتر است که قبل از اجرای این برنامه های تمرینی حتما با مربی ورزشی خود صحبت کنید. زیرا هر فرد بنا بر مشخصات فیزیکی و توان بدنی خود باید به شدت خاصی از تمرینات را دنبال کند که یک مربی تخصصی و حرفه‌ ای می‌ تواند بهترین راهنمایی ها را در این زمینه برای شما ارائه بدهد. اما از این مسئله که بگذریم نکات مهمی نیز در رابطه با برنامه اینتروال و چربی سوزی نیز وجود دارند که شما قبل از دنبال کردن یک برنامه اینتروال باید حتما به آن ها توجه داشته باشید؛

در اغلب موارد تمرینات اینتروال جزو تمرینات هوازی هستند که شدت بسیار بالایی دارند و میتوانید در باشگاه بدنسازی و به کمک تردمیل باشگاهی و الپتیکال باشگاهی هم یک برنامه اینتروال کامل را دنبال کنید اما توجه داشته باشید اصل این ورزش، شدت بالای تمرینات است به همین جهت نیز شما قبل از انجام تمرینات باید بدن خود را به خوبی گرم کرده و بعد از آن نیز بدن خود را سرد کنید.

 

نکات مهم در رابطه با برنامه اینتروال و چربی سوزی

 

توجه به شرایط بدنی هنگام ورزش اینتروال

افرادی که دارای مشکلات قلبی و تنفسی هستند در انجام تمرینات اینتروال محدودیت دارند و حتما باید تحت نظر پزشک باشند. در غیر این صورت امکان بروز مشکلات قلبی شدید در حین انجام تمرینات برای آن ها وجود خواهد داشت.

پس از تمرین و در وعده قبل از تمرین حتما از مواد غذایی پروتئینی استفاده کنید. توصیه می شود برای اینکه قند خونتان حین تمرین نیفتد از برخی کربوهیدرات های استاندارد نیز استفاده کنید. برنامه اینتروال و جربی سوزی مقوله ای است که نیاز به رژیم غذایی خاص نیز دارد و شما باید تحت نظر یک متخصص تغذیه رژیم اصولی خود را دنبال کنید.

افزایش مدت زمان هر جلسه باید به صورت کاملا تدریجی و تحت نظر مربی باشد تا مشکلی متوجه شما نشود. افزایش مدت زمان تمرین و یا شدت تمرین به صورت غیر اصولی باعث بروز آسیب های قلبی و عضلانی میشود.

در صورتی که از ورزش های هوازی همچون تردمیل یا دوچرخه استفاده می کنید، باید حتما کفش مخصوص به پا کنید و به هیچ عنوان بدون کفش مخصوص ورزش کردن را شروع نکنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید