ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

وبلاگ

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

معرفی آزمون بروس با کمک تردمیل و تفاوت آن با بالک

معرفی آزمون بروس با کمک تردمیل و تفاوت آن با بالک

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

یکی از آزمون هایی که برای ارزیابی آمادگی هوازی انجام میشود آزمون بروس با کمک تردمیل است. آزمون بروس یکی از جامع ترین و تکمیلی ترین آزمون هایی است که در این زمینه انجام می‌ شود. بنابراین اگر قصد دارید که میزان مقاومت هوازی خود را مورد ارزیابی و آزمایش قرار دهید می‌توانید از این آزمون استفاده کنید. اما چند نکته بسیار مهم در این زمینه وجود دارد که اولین آن سلامت کامل جسمانی و سلامت سیستم قلب و عروق شما است.

آزمون بروس با کمک تردمیل

بنابراین در صورتیکه شما دچار مشکلات قلبی و عروقی هستید تحت هیچ شرایطی از آزمون بروس به صورت خودسرانه استفاده نکنید. زیرا در آزمون بروس در هر مرحله شیب تردمیل و سرعت آن افزایش پیدا می‌ کند و همین مسئله ممکن است منجر به فشار حداکثری به قلب شما شود. نکته دیگری که در این قسمت حائز اهمیت میباشد نوع تردمیل است. شما باید از نوعی از تردمیل استفاده کنید که قابلیت تنظیم شیب و سرعت را داشته باشد. به همین جهت نیز تردمیل های ابتدایی اصلا مناسب و ایده آل برای انجام آزمون بروس با کمک تردمیل نیستند.

 

مشاهده بهترین تردمیل های موجود در ریتون اسپرت

 

بررسی سلامت قلب و تنفس به وسیله انجام آزمون بروس به کمک تردمیل

این آزمون با کمک تردمیل باشگاهی به تست ورزش نیز شهرت دارد. در واقع در علم پزشکی برای بررسی سلامت قلب و تنفس از این آزمون استفاده می شود که در ۷ مرحله انجام میشود و هر مرحله شامل سه دقیقه است. شما در این سه دقیقه می بایست بر روی تردمیل با سرعت و شیب معین راه بروید و در سه دقیقه بعدی سرعت و شیب افزایش پیدا می‌ کند. این آزمون با بررسی حداکثر میزان اکسیژن مصرفی توسط سیستم تنفسی شما می تواند مقاومت هوازی شما را بررسی کرده و در نهایت سلامت قلب و تنفس شما را مورد سنجش قرار بدهد.

موارد انجام آزمون بروس به کمک تردمیل

موارد انجام آزمون بروس به کمک تردمیل

 

در برخی از مراکز سلامت برای انجام آزمون از دوچرخه ثابت نیز استفاده می‌ شود. اما بهتر است بدانید که این آزمون به کمک تردمیل بسیار کاربردی تر بوده و نتایج دقیق‌ تری در اختیار شما قرار خواهد داد. اما سوالی که اینجا مطرح می‌ شود این است که موارد انجام آزمون بروس به کمک تردمیل شامل چه زمینه هایی است؟ یا به عبارت دیگر آزمون بروس را چه کسانی انجام میدهند؟

دسته اولی که آزمون بروس را انجام می دهند کسانی هستند که برای بررسی سیستم تنفس و قلب و عروق خود به پزشک مراجعه می‌ کنند. پزشک شما برای اینکه متوجه میزان مقاومت هوازی شما و میزان اکسیژن مصرفی توسط دستگاه تنفس و دستگاه قلب و عروق شما شود این آزمون را از شما خواهد گرفت. پزشک با تجزیه و تحلیل نتیجه آزمایش متوجه خواهد شد که سلامت قلب و تنفس شما در چه حد است.

کسان دیگری که این آزمایش را انجام می‌دهند ورزشکارانی هستند که قصد انجام ورزش های حرفه ای و سنگین را دارند. عبارتی کاراته کارهای حرفه ای و یا ورزش های دو و میدانی بیشتر این آزمون را انجام می دهند، تا ظرفیت قلب و عروق و تنفس و همچنین آمادگی هوازی خود را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار بدهند.

اما دسته دیگری که آزمون بروس به کمک تردمیل را انجام می دهند کسانی هستند که قصد دارند میزان پیشرفت ورزشی خود را متوجه شوند. در این صورت ازمون بروس می تواند بسیار کمک کننده باشد و به این افراد کمک کند تا متوجه پیشرفت جسمانی و تمرینی خود پس از اتمام دوره های تمرینی شوند. اگر شما نیز قصد انجام آزمایش بروس را دارید بهتر است که حتماً قبل از آزمایش تمام مسائل جسمی و بیماری هایی که با آن ها روبرو هستید را به پزشک خود اطلاع دهید، و در صورت ممانعت پزشکی از انجام این آزمون به صورت خودسرانه جدا خودداری کنید. زیرا انجام آزمون بروس با کمک تردمیل برای کسانی که دچار مشکلات قلبی و عروقی و یا تنفسی هستند به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

مقایسه آزمون بروس و بالک

مقایسه آزمون بروس و بالک

 

در واقع نمی‌ توان یک تمایز بسیار پررنگ و جدی بین این دو ازمون قائل شد. اما اگر بخواهیم ریز بینانه نگاه کنیم می توان این نکته را بیان کرد که در صورت عدم وجود محدودیت آزمون بروس می تواند کمی دقیق تر عمل کند. بهتر است بدانید که آزمون بروس می تواند تا حدودی فشار بیشتری به بدن و سیستم قلب و عروق وارد کند. به همین جهت نیز در صورتی که شما دچار هیچ گونه محدودیت سلامتی نباشید؛ می توانید از آزمون بروس استفاده کنید. در غیر این صورت حتما آزمون بالک گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود.

ما در این مقاله از سری مقالات وب سایت لوازم ورزشی ریتون اسپرت در مورد آزمون بروس توضیحاتی را برای شما مطرح کرده ایم. این آزمون با نام تست ورزش نیز شهرت دارد و در صورتی که تصور می کنید مشکل خاص قلبی ممکن است حین اجرای این تست برای شما پیش بیاید حتما ان را تحت نظر یک متخصص انجام دهید تا در صورت بروز هرگونه مشکل به سرعت توسط فرد متخصص مورد درمان و بررسی قرار بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید