ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

وبلاگ

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

فواید دوچرخه ثابت برای بانوان

فواید دوچرخه ثابت برای بانوان

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

دوچرخه ثابت یک ورزش هوازی و در عین حال یک ورزش استقامتی، چربی سوز، و عضله ساز به شمار می آید. این ورزش هم در اثر سوختن چربی ها و کاهش وزن موثر می باشد و هم در تقویت و افزایش عضلات بدن تاثیر بسزایی دارد. فواید دوچرخه ثابت برای زنان بسیار زیاد و فراوان هستند که اگر بخواهیم آن ها را بشماریم باید به موارد متعددی از جمله فواید روحی و جسمی اشاره کنیم.

4 مورد از بهترین فواید تمرین با دوچرخه ثابت برای سلامت بدن بانوان

4 مورد از بهترین فواید تمرین با دوچرخه ثابت برای سلامت بدن بانوان

 

تمرین دوچرخه ‌ثابت باشگاهی باعث کاهش اضطراب و استرس می شود، و هورمون های بدن را به گونه ‌ای تنظیم می‌ کند که در مبارزه با افسردگی در بهترین حالت خود قرار بگیرند. علاوه بر آن؛ این ورزش کلسترول بد خون را کاهش می ‌دهد و برای تقویت ظرفیت ریه ها و همچنین تقویت عملکرد قلب بسیار مفید و موثر عمل می ‌کند. در ادامه این مطلب ما بیشتر در مورد فواید دوچرخه ثابت برای زنان صحبت خواهیم کرد. اگر شما نیز جزو بانوانی هستید که علاقمند به استفاده از دوچرخه ثابت هستید بهتر است ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

1. بهبود عملکرد قلب

بهبود عملکرد قلب

 

پدال زدن به دوچرخه ثابت راه بسیار موثری در راستای بهبود عملکرد قلب و پمپاژ قلب می باشد. در واقع ورزش با دوچرخه ثابت باشگاهی یک تمرین بسیار عالی قلبی و عروقی و یا به عبارتی یک تمرین هوازی می باشد. این ورزش باعث تقویت عملکرد قلب، ریه ها و عضلات می شود. حین دوچرخه سواری اکسیژن در بدن شما جریان پیدا می کند و همین مسئله باعث تعدیل فشار خون خواهد شد. افزایش گردش فشار خون در بدن باعث پایین آمدن استرس و اضطراب می شود و سیستم ایمنی شما را نیز به مراتب قوی تر از قبل خواهد نمود.

 

مجموعه ای از بهترین دوچرخه ثابت های خانگی و باشگاهی در ریتون اسپرت

 

2. کاهش وزن و کالری سوزی بالا با دوچرخه ثابت برای زنان

کاهش وزن و کالری سوزی بالا با دوچرخه ثابت

 

تجمع چربی ها در نواحی پهلوها ران ها و باسن در خانم ها بسیار شایع تر از آقایان است. بنابراین استفاده از دوچرخه ثابت برای زنان جهت کاهش چربی های این مناطق بسیار مفید خواهد بود. بسته به شدت تمرین شما کالری سوزی بدن شما نیز می تواند متغیر باشد. اگر که شدت تمرینی شما در حد متوسط رو به بالا باشد می توانید در هر ساعت و یا هر سطح تمرینی بیش از ۶۰۰ کیلو کالری بسوزانید.

این مسئله باعث می ‌شود تا در کوتاه مدت و در مدت زمان کمتر از دو ماه به تناسب اندام دست پیدا کنید و چربی های اضافی ناحیه شکم پهلو و ران ها را به صورت کامل از بین ببرید. البته پیروی از یک برنامه کاملا اصولی در این زمینه لازم و ضروری می باشد و به هیچ عنوان نباید سرخود از برنامه های غیر استاندارد استفاده کنید.

3. ایمنی بالا تر دوچرخه ثابت نسبت به دوچرخه سواری در بیرون

ایمنی بالا تر نسبت به دوچرخه سواری در بیرون

 

دوچرخه سواری در خارج از منزل اگرچه فواید بسیار زیادی دارد اما خطرات خاص خود را نیز دارا می باشد. به عنوان مثال سطح جاده و دید کم و همچنین وجود رانندگان کم حواس در جاده باعث از بین رفتن ایمنی دوچرخه سواران می ‌شود. اما اگر شما در منزل با استفاده از دوچرخه ثابت خانگی ورزش کنید، قطعا دیگر این خطرات شما را تهدید نخواهند کرد. از طرفی گرم بودن و یا سرد بودن هوا نیز باعث دشواری دوچرخه سواری خواهد شد. در صورتی که ورزش در منزل باعث ایمن بودن از گرما و سرمای هوا و برف و باران خواهد بود. همچنین شما در هنگام دوچرخه سواری در منزل دیگر نگران ترافیک و یا از دست رفتن زمان خود نیز نخواهید بود.

این مسئله یک مزیت بسیار عالی می باشد و از جمله فواید دوچرخه ثابت برای بانوان به شمار می‌آید. زیرا بانوان غالبا خانه دار می باشند و زمان کافی برای دوچرخه سواری در بیرون از منزل را ندارند. از طرفی بانوان شاغل نیز اکثر وقت خود را در محل کار می گذرانند و زمان کافی برای دوچرخه سواری در بیرون از منزل را ندارد. به همین منظور نیز دوچرخه ثابت یکی از گزینه های بسیار عالی و ایده آل برای این خانم ها به شمار می آید.

4. کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در بانوان

4. کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

 

مطالعات نشان داده است که دیابت نوع ۲ در خانم ها بخصوص خانم های خانه دار بیشتر بروز می کند. به دلیل اینکه خانم های خانه دار از تحرک کمتری برخوردار هستند و همین مسئله باعث بروز دیابت در آن ها می ‌شود. در صورتی که شما از دوچرخه ثابت در منزل خود استفاده کنید امکان ابتلا به دیابت ۲ را کاهش داده و سلامت خود را تضمین نموده اید. این مسئله در مورد خانم های باردار نیز صدق می کند.

خانم های باردار به شدت در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند، اما اگر قبل از دوران بارداری به ورزش های هوازی و استقامتی و همچنین دوچرخه ثابت بپردازید، در دوران بارداری امکان ابتلا به دیابت در شما بسیار پایین ‌تر خواهد آمد. بنابراین این ورزش را دست کم نگیرید و سعی کنید حتما طبق یک برنامه اینتروال و کنترل شده توسط یک مربی ورزشی استفاده از دوچرخه ثابت را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

5 نکته مهم برای برنامه لاغری و چربی سوزی دوچرخه ثابت برای زنان

برنامه لاغری و چربی سوزی دوچرخه ثابت برای زنان

 

دوچرخه ثابت یک وسیله ورزشی بسیار موثر برای لاغری و سوزاندن چربی است، به خصوص برای زنان. استفاده از دوچرخه ثابت میتواند به شما کمک کند تا وزن خود را کاهش داده و چربی بدن را سوزاند. اما برای دستیابی به نتایج مطلوب، باید به برخی اصول و روش‌ها توجه کنید:

1. برنامه تمرینی منظم : برنامه‌ریزی برای تمرینات منظم با دوچرخه ثابت از اهمیت بالایی برخوردار است. تلاش کنید هر هفته حداقل 3-4 روز وقت برای تمرین با دوچرخه ثابت را در نظر بگیرید.

2. تنوع در تمرینات : تنوع در تمرینات با دوچرخه ثابت می‌تواند مفید باشد. می‌توانید با تغییر سرعت، مقاومت و حالت‌های مختلف دوچرخه‌سواری، برنامه تمرینی خود را تنوع بخشید و از روش‌های مختلف سوزاندن چربی بهره‌برداری کنید.

3. مقاومت و شدت تمرین : برای سوزاندن چربی بیشتر، می‌توانید مقاومت دوچرخه ثابت را افزایش دهید. با افزایش شدت تمرین، بدن شما بیشتر چربی را سوزانده و لاغر می‌شود. اما به خاطر داشته باشید که باید به تدریج شدت تمرین را افزایش دهید و به بدن خود استراحت کافی بدهید.

4. تمرینات ترکیبی : بهتر است تمرین با دوچرخه ثابت را با تمرینات دیگری مانند مقاومت‌های وزنه‌برداری یا تمرینات قدرتی ترکیب کنید. این تمرینات ترکیبی به بدن شما کمک می‌کنند عضلات را تقویت کرده و سرعت سوزاندن چربی را افزایش دهید.

5. رژیم غذایی سالم : همراهی تمرین با یک رژیم غذایی سالم نقش بسیار مهمی در لاغری و سوزاندن چربی دارد. مصرف مواد غذایی سالم، متوازن و کاهش مصرف کالری اضافی می‌تواند به دستیابی به نتایج بهتر کمک کند.

به همراه رعایت این راهنما، دوچرخه ثابت می‌تواند وسیله‌ی بسیار مفیدی برای لاغری و سوزاندیه چربی برای زنان باشد. با این حال، همیشه بهتر است قبل از شروع هر برنامه ورزشی جدیدی با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که برنامه مناسبی را برای شرایط و نیازهای خاص خود انتخاب کرده‌اید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 14 میانگین: 3.9]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید