ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

اصطلاحات و آموزش پینگ پنگ

آموزش پینگ پنگ + اصطلاحات پر کاربرد

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

بازی پینگ پنگ یکی از بازی های توپ و تور است که در برخی از مواقع با ورزش تنیس اشتباه گرفته می ‌شود. در اصل ورزش پینگ پنگ با ورزش تنیس تفاوت های اساسی و اصلی دارد. اصلی ترین این تفاوت ها در زدن ضربه است. در بازی تنیس توپ قبل از اینکه به زمین بخورد می تواند توسط حریف برگشت داده شود. اما در بازی پینگ پنگ توپ حتما باید یک بار به زمین خورده و سپس توسط حریف برگشت زده شود. علاوه بر آن زمین پینگ پنگ و راکت و توپ در بازی پینگ پنگ از زمین و راکت و توپ بازی تنیس کوچک تر می باشند. در این مقاله از سری مقالات وب سایت فروشگاهی ریتون اسپرت ما تصمیم گرفته ایم که شما را با بازی پینگ پنگ و چگونگی انجام این بازی و همچنین اصطلاحات رایج در این بازی بیشتر آشنا کنیم. پس برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

آموزش بازی پینگ پنگ

بازی پینگ پنگ با زدن سرویس آغاز می شود و بعد از ضربه سرویس که در قسمت فرد زمین زده می شود ضربه های بعدی باید در نیمه زمین طرف مقابل به زمین بخورند. دو نیمه زمین به واسطه یک تور از یکدیگر جدا شده‌ اند. اگر شما در زمین تنیس در حال بازی باشید و توپ شما در زمین حریف به زمین نخورد یک امتیاز به امتیازات حریف شما اضافه خواهد شد. اما اگر توپ شما در زمین حریف به زمین بخورد و طرف مقابل نتواند جواب توپ را بدهد یک امتیاز به امتیازات شما افزوده خواهد شد. این یک نمای کلی از آموزش پینگ پنگ بود. اما بازی پینگ پنگ به همین آموزش کوتاه ختم نمی شود و هر کدام از حرکت های آن یک آموزش جداگانه دارد. به عنوان مثال قوانین سرویس زدن، برگشت توپ و ترتیب بازی هر کدام به صورت جداگانه دارای توضیحات خاص خود هستند که ما در ادامه به آن‌ ها خواهیم پرداخت.

سرویس زدن: 

برای زدن سرویس در بازی پینگ پنگ توپ باید به صورت کاملا ساکن و بدون حرکت در کف دست فرد زننده سرویس قرار داشته باشد. فرد زننده سرویس باید در ابتدا توپ را به سمت بالا پرتاب کرده و سپس توپ باید بدون اینکه به جسم دیگری برخورد کند پایین بیاید. هنگامی که توپ به سمت پایین در حال حرکت می باشد فرد سرویس زننده باید ضربه خود را به توپ وارد کند. در نهایت توپ باید در ابتدا با زمین برخورد کرده و پس از آن از روی تور عبور کند و مستقیما با زمین تماس برقرار کند.

برگشت توپ:

فرض کنید حریف شما مسئول زدن سرویس است و شما در طرف مقابل سرویس زننده ایستاده اید. در این حالت شما باید توپی که به سمت زمین شما می ‌آید را برگشت بدهید. بدین صورت که توپ یا مستقیما از بالای تور و یا از کنار تور عبور کند. اگر نتوانید جواب را بدهید امتیاز به نفع حریف شما خواهد شد.

ترتیب بازی:

ترتیب بازی در پینگ پنگ برای بازی های انفرادی و بازی های دونفره متفاوت است. در بازی های انفرادی در ابتدا فرد زننده سرویس باید سرویس را به صورت صحیح انتقال بدهد و گیرنده یک برگشت صحیح و یک پاسخ صحیح به سرویس بدهد. پس از این تمامی حرکت ها تا انتهای بازی به صورت متناوب پیش خواهند رفت. اما در بازی های دونفره در ابتدا زننده سرویس همچون بازی های انفرادی سرویس را اجرا می ‌کند و گیرنده سرویس نیز برگشت صحیح را پاسخ می دهد. نوبت بعدی همبازی فرد سرویس زننده می باشد که باید یک بار برگشت درست را پاسخ دهد و بعد از آن هر بازیکن به صورت متناوب و مطلع ادامه پاسخ های درست را به بازی خواهد داد.

❌کلیک کنید: خرید میز پینگ پنگ

اصطلاحات پینگ پنگ

اصطلاحات پینگ پنگ عبارتند از؛

رالی:

منظور از رالی تمام مدت زمانی می باشد که توپ در جریان بازی در حال گردش است.

دست بازی:

منظور از دست بازی دستی است که راکت را گرفته و مشغول به پاسخ دادن به توپ است.

دست آزاد:

دست آزاد به دستی گفته می شود که راکت را نمیگیرد.

یک لت:

در اصطلاح یک لت به مدت زمان بازی که توپ در جریان می ‌باشد گفته می شود که نتیجه آن در شمارش بازی محسوب نشود.

یک امتیاز:

یک امتیاز به یک رالی یا مدت زمانی که توپ در جریان باشد گفته می شود که نتیجه آن در شمارش بازی محسوب شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید