ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

وبلاگ

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

استفاده از تردمیل برای افراد مبتدی

برنامه ورزش با تردمیل برای افراد مبتدی

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

استفاده از تردمیل برای افراد مبتدی به همان اندازه مفید است که استفاده از آن برای افراد حرفه‌ ای مفید واقع می‌ شود. بنابراین همه افراد مبتدی و هم افراد حرفه‌ ای که در انواع ورزش های مختلف از جمله ورزش های سنگین و سبک مشغول به فعالیت هستند باید از این وسیله ورزشی استفاده کند از آنجایی که این افراد بعد از انجام ورزش در باشگاه های ورزشی دیگر زمانی برای دویدن و پیاده ر طبیعت ندارند.

بنابراین استفاده از تردمیل باشگاهی گزینه بسیار عالی و کاربردی برای آنها به شمار می‌ آید. علاوه بر آن بسیاری از افراد مبتدی که در باشگاه های ورزشی نیز مشغول به فعالیت نیستند ترجیح می‌دهند به جای دویدن و یا پیاده روی در محیط طبیعی از تردمیل استفاده کنند. زیرا تردمیل مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه هم به آن ها اشاره می‌ کنیم و هم به برنامه جامع و کامل تردمیل برای افراد مبتدی خواهیم پرداخت.

💥 خرید تردمیل خانگی 💥

برنامه استفاده از تردمیل برای افراد مبتدی

برنامه استفاده از تردمیل برای افراد مبتدی

 

نوع تردمیل مناسب برای افراد مبتدی

اگر شما به عنوان یک فرد مبتدی قصد شروع به فعالیت با تردمیل را دارید بهتر است که در ابتدا انواع مختلف تردمیل را بشناسید. تردمیل ها غالباً در سه نوع باشگاهی خانگی و همچنین تردمیل های درمانی  تقسیم بندی می شوند. بهترین تردمیل برای افراد مبتدی قاعدتاً تردمیل های درمانی و یا تردمیل های استخر نیستند. به دلیل اینکه این نوع تردمیل ها  فقط برای استفاده درمانی در مراکز مخصوص طراحی و تولید شده اند.

تردمیل باشگاهی نیز به گونه ای طراحی شده اند که هم افراد مبتدی و همه افراد پیشرفته می توانند از آنها استفاده کنند. بنابراین اگر برای استفاده از تردمیل در باشگاه به دنبال برنامه هستید می توانید از تردمیل های پیشرفته نیز استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید تردمیل را فقط به منظور استفاده در منزل خریداری کنید بهترین گزینه برای شما تردمیل های خانگی هستند. به هیچ عنوان به سراغ تردمیل های باشگاهی به منظور استفاده در منزل نروید. زیرا این تردمیل ها جای بسیار زیادی می گیرند و مناسب برای استفاده در منزل نیستند.

یکی از گزینه های بسیار عالی برای افراد مبتدی تردمیل خانگی تاشو هستند بنابراین هنگام خرید تردمیل حتماً به وجود خاصیت تاشو بودن آن دقت داشته باشید این  آپشن می تواند کمک کننده باشد تا بتوانید تردمیل را به راحتی حمل و نقل کنید و یا اینکه زمانی که نیازی به آن داشتید آن را در یک مکان کاملاً کم جا همچون زیر تخت و یا داخل کمد جای دهید.

 

نوع تردمیل مناسب برای افراد مبتدی

نوع تردمیل مناسب برای افراد مبتدی

 

شروع ورزش منظم با تردمیل

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به تازگی قصد استفاده از تردمیل را دارید بهتر است از برنامه‌های سبک استفاده کنید برنامه های دویدن سنگین و شیوه‌های بالا برای افرادی هستند که در این زمینه  تجربه بالایی دارند و به عنوان ورزشکاران حرفه ای شناخته می شوند.همچنین تایم ورزش و درجه سختی ورزش نیز در افراد مبتدی به صورت کامل با افراد حرفه ‌ای متفاوت است. استفاده از تردمیل برای افراد مبتدی کمی ناشناخته است و باید نحوه صحیح استفاده از آن را به صورت کامل فرا بگیرند و سپس اقدام به ورزش با آن نمایند.

علاوه بر این که در ورزش با تردمیل افراد مبتدی باید این گزینه را در نظر بگیرند که با افراد حرفه ‌ای متفاوت هستند و نکات بسیار مهم دیگر نیز در استفاده از تردمیل وجود دارد که باید مد نظر داشته باشید به عنوان مثال نحوه ایستادن شما و همچنین تناسب تسمه تردمیل با گام های شما می تواند نقش بسزایی در بازدهی تمرینات شما با تردمیل داشته باشد بنابراین این نکات را نیز حتماً هنگام ورزش مد نظر داشته باشید.

این نکات نه تنها موجب افزایش بازدهی ورزش شما می‌شوند بلکه سلامت مفاصل و ستون فقرات شما را نیز حین تمرینات تضمین خواهند نمود.. در ادامه اما یک برنامه کاربردی استفاده از تردمیل برای افراد مبتدی را برای شما به صورت تخصصی و کامل بیان کرده ایم.

 

شروع ورزش منظم با تردمیل

شروع ورزش منظم با تردمیل

 

برنامه کاربردی ورزش با تردمیل برای افراد مبتدی

برای شروع استفاده از تردمیل به هیچ عنوان به خود سخت نگیرید و سعی کنید استفاده از تردمیل را با یک تایم کوتاه ۱۵ دقیقه آرام شروع کنید تا هم به تردمیل عادت کنید و هم بدنتان برای انجام ورزش گرم شود. همچنین دقت داشته باشید که به هیچ عنوان پابرهنه روی تردمیل نروید زیرا استفاده از کفش موجب می شود کمترین فشار حین راه رفتن و دویدن روی تردمیل به کمر و زانوهای شما وارد شود این در صورتی است که اگر بدون کفش و پابرهنه روی تردمیل قدم بزنید آرام آرام و با گذر مدت زمان اندک متوجه درد مفاصل و همچنین درد کمر خواهید شد.

هفته اول

استفاده از تردمیل برای افراد مبتدی در هفته اول هیجان انگیز است و شاید تمایل داشته باشید که مدت زمان زیادی روی تردمیل بدوید اما به هیچ عنوان بیش از نیم ساعت از تردمیل استفاده نکنید. البته قبل از استفاده از تردمیل حرکات کششی و گرم کردن را فراموش نکنید. این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که در هفته اول شیب تردمیل را حتما روی صفر تنظیم کنید و به هیچ عنوان از شیوه استفاده نکنید.

یک برنامه مناسب تمرینی استفاده از تردمیل برای افراد مبتدی بدین گونه میباشد که در هفته اول هر دو دقیقه یکبار دو کیلومتر به سرعت تردمیل اضافه کنید تا به دقیقه ۲۲ برسید. از دقیقه ۲۲ تا دقیقه ۳۰ دوباره سرعت را به صورت کاهشی تنظیم کنید تا به سرعت ۲ کیلومتر در ساعت در ۳۰ دقیقه برسید.

هفته دوم

افراد مبتدی حتماً دقت داشته باشید که به هیچ عنوان در هفته دوم نیز تردمیل را در حالت شیب قرار ندهید بلکه شیب تردمیل را در حالت صفر قرار داده و پس از عمل گرم کردند باز هم فقط و تنها به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کنید با این تفاوت که در هفته دوم هر سه دقیقه یک بار ۲ کیلومتر به شیب تردمیل اضافه کنید. پس از اینکه به دقیقه ۲۴ رسیدید مجدد هر سه  سه دقیقه دو کیلومتر از شیب تردمیل کم کنید تا به ۳۰ دقیقه برسید. این می‌تواند یک برنامه اینتروال بسیار عالی برای استفاده از تردمیل برای افراد مبتدی باشد که هم تنوع را حفظ می‌کند و باعث یکنواختی ورزش نمی شود و هم روند افزایشی و کاهشی موجب بهبود بازدهی خواهد شد.

هفته سوم و چهارم

شما می توانید در هفته سوم و هفته چهارم ۴۰ دقیقه با تردمیل ورزش کنید. در این هفته می‌ توانید هر چهار دقیقه یک بار شیب تردمیل را سه کیلومتر افزایش دهید. دقت داشته باشید که از هفته سوم به بعد، در هفته چهارم می توانید به تردمیل شیب نیز بدهید و با شیب ورزش خود را ادامه دهید. تنها نکته ای که باید در این زمینه تمام مدنظر قرار داده باشید این است که شیب تردمیل را نیز همچون سرعت آن و همچنین مدت زمان تمرین به صورت اینتروال و گام به گام زیاد کنید.

در درجه اول در روز تمرینی هفته چهارم شیب را تنها روی دو درجه تنظیم کنید و در روزهای بعدی می توانید هر سه دقیقه یکبار  شیب را به اندازه ۲ درجه افزایش دهید و در میانه تمرین هنگامی که سرعت شما روند کاهشی پیدا کرد مجدد شیب را نیز به صورت روند کاهشی تنظیم کنید. این برنامه بسیار کاربردی تردمیل برای افراد مبتدی می‌ تواند هم به منظور چربی سوزی به منظور حفظ تناسب اندام مورد استفاده قرار بگیرد.

4 نمونه تردمیل های پر فروش ریتون اسپرت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید