ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

حرکت جلو پا ماشین

حرکت جلو پا ماشین

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

عضلات جلو پا جزو عضلات بزرگ و محبوب در ورزش بدنسازی محسوب می‌ گردند. ورزشکاران فعال در این رشته ورزشی با استفاده از تمرینات مختلف اقدام به تقویت و افزایش سایز این عضله می ‌کنند. ما نیز امروز در این مقاله از سری مقالات فروشگاه ریتون اسپرت در مورد یکی از دستگاه های کاربردی جهت افزایش سایز و ساخت عضله جلو پا توضیحاتی را ارائه کرده ایم.

این توضیحات شما را در شناخت بیشتر این دستگاه و استفاده صحیح از آن بیشتر یاری خواهد کرد. حرکت جلو پا ماشین به عنوان حرکات اساسی و پایه در ورزش بدنسازی و فیتنس بوده و در صورتی که قصد داشتن یک پایین ‌تنه خوش فرم و زیبا داشته باشید باید حتماً نسبت به تمرین با این دستگاه اطلاعات کافی را داشته باشید و تمرین با این دستگاه را در دسته برنامه تمرینی خود بگنجانید.

نحوه اجرای حرکت جلو پا با استفاده از دستگاه جلو پا ماشین

برای انجام حرکت جلو پا ماشین ابتدا ورزشکار باید پشتی صندلی دستگاه جلو پا ماشین را تنظیم نماید و سپس بر روی دستگاه قرار بگیرد. وقتی که به صورت کاملاً صحیح روی دستگاه قرار گرفتید باید پای خود را بر زیر بالشتک دستگاه قرار داده و به وسیله اشپیل دستگاه وزنه را با توجه به انتخاب خود تنظیم نمایید و ست های تمرینی خود را انجام دهید.

جهت استقرار بهتر ورزشکار بر روی دستگاه حین اجرای حرکت جلوپا ماشین دو میله اهرم شکل وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. البته نکته قابل توجه این است که این دستگاه به گونه ای طراحی شده که ایمنی لازم را برای ورزشکار تامین خواهد نمود.

ویدیو آموزش حرکت جلو پا ماشین

 

در واقع ما به شما این اطمینان خاظر را می دهیم که مشکل خاصی برای ورزشکار حین تمرین با دستگاه جلو پا ماشین به وجود نخواهد آمد. اما در صورتی که با فرم اشتباه روی دستگاه بنشینید امکان بروز مشکلات جسمی در بلند مدت همچون مشکلات ستون فقرات برای شما وجود خواهد داشت.

به منظور پیشگیری از بروز مشکلات این چنینی همواره به یاد داشته باشید که در حین تمرین و اجرای حرکت جلو پا ماشین سعی کنید سر سینه را به سمت جلو نگه دارید و با پشتی دستگاه تکیه کنید. این فرم صحیح نشستن باعث جلوگیری از خمیدگی ستون فقرات در حین تمرین می شود.

❌کلیک کنید: دستگاه جلو پا ماشینی

کدام عضله در حرکت جلو پا ماشین درگیر میشود؟

دستگاه جلو پا ماشین یک تمرین تک مفصلی برای عضله چهار سر ران محسوب می‌ گردد و روی کل عضلات راست رانی و پهن داخلی و پهن خارجی تمرکز می کند. شما در رشته های ورزشی دیگر شاید عضلات تک را به‌ صورت خاص مورد تمرین قرار ندهید اما در رشته بدنسازی و همچنین در بسیاری از مواقع در رشته فیتنس به صورت اختصاصی این عضلات مورد تمرین قرار می گیرند و حرکت جلو پا ماشین نیز یکی از این حرکات محسوب می شود.

مزایای تمرین با دستگاه جلو پا ماشین 

تمرین با دستگاه جلو پا ماشین علاوه بر فواید زیادی که در رشته بدنسازی اعم از حجم دهی بالا دارد، برای رشته های ورزشی دیگر هم مزایای جالبی دارد. به عنوان مثال در کل حرکت جلو پا ماشین به افزایش قدرت کلی پا و عضلات جلویی پا منجر می ‌شود.

همچنین حرکت جلو پا ماشین باعث می‌شود تا ران های پا به خوبی تقویت شوند و در سنین بالاتر از ساییدگی کشکک زانو جلوگیری به عمل آید. ورزشکارانی که در رشته ‌های دوچرخه‌ سواری فعالیت می ‌کنند برای افزایش قدرت عضلات جلو پای خود می توانند از این دستگاه کمک بگیرند.

خصوصیات دستگاه جلو پا ماشین

فروشگاه ریتون اسپرت انواع مختلف دستگاه های جلو پا ماشین را با قیمت‌ های متفاوت طبق هزینه و نظر شما در معرض فروش قرار داده است. در واقع کلیات این دستگاه به شرح زیر است؛

این دستگاه یک دستگاه بسیار کاربردی بوده و عضلات هدفی که مورد تمرین قرار می دهد عبارتند از عضلات چهار سر ران، عضله مستقیم ران، عضله پهن خارجی و عضله پهن داخلی.

ابعاد این دستگاه یک متر و چهل سانتی متر در یک متر و ۳۰ سانتی متر در یک متر و ۷۰ سانتی متر هستند. علاوه بر آن قابلیت تنظیم زاویه دامنه حرکتی و تنظیم گیره پا در قسمت مناسب نسبت به آناتومی ورزشکار نیز در این دستگاه فراهم شده است. میزان وزنه ای که شما می توانید در این دستگاه از آن استفاده کنید نیز ۸۰ الی ۱۰۰ کیلوگرم می باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید