ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

وبلاگ

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

تفاوت کراس فیت و بدنسازی

تفاوت کراس فیت و بدنسازی

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

قبلا به صورت کاملا مفصل در مورد ورزش بدنسازی و انواع حرکت هایی که در این رشته ورزشی قابل اجرا هستند صحبت کرده ایم. اما در این مقاله قصد داریم در مورد تفاوت کراس فیت و بدنسازی صحبت کنیم و کسانی که در این زمینه هنوز تصمیم نگرفته اند را به صورت کامل راهنمایی کنیم. این دو رشته در واقع تفاوت‌های فاحشی با یکدیگر دارند که هر کس بسته به سلیقه خود بستگی به توانایی های جسمی و همچنین بستگی به مقاومت بدنی خود می تواند در یکی از این دو رشته به فعالیت بپردازد.

 

کراس فیت بهتر است یا بدنسازی

کراس فیت بهتر است یا بدنسازی

 

کراس فیت بهتر است یا بدنسازی

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم می بایست برای شما شرح دهیم که شما باید خودتان بر اساس روحیات خود یکی از این ورزش را انتخاب کنید. در واقع نمی‌ توان گفت کدام یک بهتر و کدام یک بدتر است. در اینجا ما سعی می ‌کنیم در مورد ویژگی‌ های این ورزش صحبت هایی را ارائه دهیم تا شما بتوانید با ذهن بازتر دست به انتخاب بزنید.

تفاوت کراس فیت و بدنسازی از لحاظ اهداف ورزشی و تمرینات ورزشی با یکدیگر کاملاً واضح هستند. در واقع کراس فیت طرفداران بسیار بیشتری دارد و یک ورزش کاملا مهیج است. به دلیل اینکه این ورزش به صورت گروهی انجام می ‌شود و اشتیاق افراد ورزشکار برای تمرین بیشتر می باشد.

از طرفی کراس فیت یک ورزش کاملاً ترکیبی است و انواع مختلف تمرینات مقاومتی و تمرینات سرعتی، و تمرینات وزنه برداری به شیوه های قدرتی، پلایومتریک های انفجاری، تمرینات با وزن بدن و تمرین های استقامتی و ژیمناستیک در این رشته ورزشی انجام می شوند. در صورتی که ورزش بدنسازی به صورت کاملاً مستقل فقط بر روی تقویت عضلات می پردازد.

تمرینات کراس فیت نیازمند ۳ الی ۵ روز تمرین در هفته هستند در صورتی که تمرینات بدنسازی ۳ جلسه و یا حداکثر ۴ جلسه در هفته برای آن ها کافی است. از طرفی تمرینات کراس فیت سابقه کوتاهی دارند و حدود ۱۹ سال است که به رشته های ورزشی راه پیدا کرده اند.

به طور کلی، بدنسازی و کراس فیت دو راهبرد متفاوت برای تمرین و بهبود فیزیکی هستند. بدنسازی بیشتر بر تقویت و افزایش اندازه عضلات تمرکز دارد، در حالی که کراس فیت بر توانایی‌های عمومی بدن و بهبود کلیت بدن تاکید دارد. انتخاب بین این دو بستگی به هدف‌ها و تمایلات شما دارد.

عدم نیاز به مکمل و دارو در ورزش کراس فیت

در ورزش بدنسازی برای اینکه شما پیشرفت خوبی داشته باشد تا بتوانید در حد حرفه ای و مسابقه ای بالا بروید باید حتماً مصرف مکمل را نیز در ورزش خود بگنجانید و از انواع داروها و مکمل های ورزشی استفاده کنید. اما در ورزش کراس فیت هیچ نیازی به استفاده از داروها و مکمل ها نمی باشد و این به عنوان تفاوت کراس فیت و بدنسازی بسیار مورد توجه ورزشکاران قرار گرفته است.

 

عدم نیاز به مکمل و دارو در ورزش کراس فیت

عدم نیاز به مکمل و دارو در ورزش کراس فیت

 

هدف از ورزش و بدنسازی در مقابل کراس فیت

در ورزش بدنسازی افراد غالباً به دنبال به دست آوردن اندام کاملاً مستثنا از دیگر رشته های بدنسازی هستند و سعی می ‌کنند عضلات بدن خود را به صورت کامل تقویت کنند. این در صورتی است که در ورزش کراس فیت افراد به دنبال به دست آوردن آمادگی جسمی هستند و تمام بدن را درگیر می‌ کند.

این حرکات مجموعه ای از انواع حرکت های استقامتی ژیمناستیکی هوازی مقاومتی و تمرینات با وزنه را شامل می‌شوند و هدف از ورزشکاران افزایش ظرفیت بدن برای قرار گرفتن در موقعیت های مختلف می باشد و در صورتی که در تمرینات بدنسازی فقط  به صورت مجزا یک یا چند عضله درگیر شوند. اما تمرینات کراس فیت فشار وارده از تمرینات برای تمامی بدن اعمال می‌ شود و فشار به صورت مجزا و خاص روی یک عضله قرار ندارد.

 

هدف از ورزش و بدنسازی در مقابل کراس فیت

هدف از ورزش و بدنسازی در مقابل کراس فیت

 

روش و برنامه‌های تمرین
بدنسازی : برنامه‌های تمرین بدنسازی معمولاً بر اساس تقسیم بدن به بخش‌های مختلف مانند روزهای تمرین عضلات بازو، عضلات سینه، عضلات پشت و غیره تنظیم می‌شود.
کراس فیت : برنامه‌های تمرین کراس فیت معمولاً شامل تمرینات ترکیبی و تنوع زیادی از حرکات است. برنامه‌ها می‌توانند شامل تمرینات هوازی با بار، تمرینات تناوبی با شدت بالا، تمرینات تابستانی و تمرینات کششی باشند.

تفاوت تجهیزات ورزشی کراس فیت با بدنسازی

انواع تجهیزات ورزشی که در باشگاه های بدنسازی موجود هستند و تجهیزات کراس فیت باشگاه های کلاسیک کاملا متفاوت هستند. غالباً کراس فیت از تجهیزاتی همچون بتل روپ، جعبه پلایومتریک و دستگاه خاص کراس فیت استفاده می‌ شود. در صورتی که این تجهیزات به هیچ عنوان در باشگاه های بدنسازی موجود نیستند و در این باشگاه‌ ها از تجهیزات متفاوتی استفاده می ‌شود.

تجهیزات ورزشی کراس فیت و بدنسازی به منظور دستیابی به اهداف مختلف و درک روش‌های متفاوت تمرین طراحی شده‌اند.

بدنسازی : تجهیزات بدنسازی عموماً شامل وزنه‌های آزاد (هالتر، دمبل، بارگیر و غیره)، ماشین‌های وزنه‌برداری و ماشین‌های مقاومتی می‌شوند.
کراس فیت : تجهیزات کراس فیت شامل وزن بدن، حباب‌کش، کیسه شن و تجهیزاتی مانند تراکم، میدونتون، تراکت، میله، صندلی بالا و پایین، ترازوی تعادل و غیره است.

نقاط اشتراک کراس فیت و بدنسازی

علاوه بر تفاوت کراس فیت و بدنسازی؛ این دو رشته نقاط مشترکی نیز با یکدیگر دارند. به عنوان مثال می ‌توان به وزنه زدن های متوالی و بالا و پایین کردن وزنه و تکرار آن اشاره کرد. که این حرکت در هر دو ورزش چند بار در هفته نیاز می باشد. علاوه بر آن انواع ورزش های هوازی هم در کراس فیت و هم در بدنسازی مورد نیاز هستند و برای چربی سوزی حتماً باید ورزش‌های هوازی را  خلال ورزش های استقامتی انجام داد.

 

نقاط اشتراک کراس فیت و بدنسازی

نقاط اشتراک کراس فیت و بدنسازی

 

محصولات مرتبط با این محصول

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید