ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

فواید طناب زدن برای چربی شکم

تاثیر طناب زدن برای لاغری

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

ورزش های هوازی جزو بهترین ورزش ها برای چربی سوزی و لاغری به حساب می‌آیند. کسانی که اضافه وزن دارند ترجیح می ‌دهند که با ورزش های هوازی تمامی چربی های اضافی بدن خود را به صورت کامل از بین ببرند. اما نکته ‌ای که در اینجا حائز اهمیت است این است که کدام ورزش هوازی را باید انتخاب کرد که بهترین بازدهی را در کمترین زمان ممکن برای شما ارائه دهد؟ در اینجا می خواهیم به یکی از ورزش های هوازی که بسیار کم هزینه و آسان می باشد اشاره کنیم که شما می توانید بدون کمترین تجهیزات در هر مکان ممکن آن را انجام دهید. در این مقاله ما به تاثیر طناب زدن برای لاغری بیشتر خواهیم پرداخت.

تاثیر طناب زدن برای لاغری شکم، پهلوها و ران ها

پایین تنه انسان همیشه مرکز تجمع چربی‌ها بوده است. به خصوص این تجمع چربی ها برای خانم ها بیشتر اتفاق می‌افتد. اکثر خانم ها که از تجمع چربی ها در شکم، پهلو و ران های خود شکایت می‌ کنند دنبال راهی برای سوزاندن کامل این چربی ها نیز می گردند. طناب زنی یک راه فوق العاده برای از بین بردن تمامی این چربی ها است. شما در طناب زدن کالری بیشتری نسبت به انجام ورزش های پر تحرک دیگر همچون تنیس و والیبال خواهید سوزاند.

نکته بسیار مهمی که در این زمینه باید مد نظر داشته باشید این است که در صورت داشتن اضافه وزن خیلی بالاتر از حد نرمال سعی کنید از طناب زدن چشم پوشی کنید و از ورزش های دیگر همچون دوچرخه ثابت خانگی به منظور چربی سوزی استفاده کنید. زیرا فشار وارده به مفاصل زانو های شما ممکن است باعث ساییدگی مفاصل حین طناب زدن در طولانی مدت شود.

تاثیر طناب زدن برای لاغری شکم، پهلوها و ران ها

تاثیر طناب زدن برای لاغری شکم، پهلوها و ران ها

بنابراین اگر شاخص توده بدنی شما چاقی زیاد شما را نشان می ‌دهد از این ورزش صرف نظر کنید. می توانید نحوه محاسبه شاخص توده بدنی خود را از مقاله ای که ما با عنوان نحوه محاسبه شاخص توده بدنی در این وبسایت درج کرده ایم آموزش دیده و آن را محاسبه کنید. حتماً برای برخورداری از تاثیرات مثبت طناب زدن برای لاغری در درجه اول شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنید.

انتخاب طناب مناسب برای شروع طناب زنی و چربی سوزی

یک طناب مناسب باید دارای اندازه و سایز متناسب با قد و قامت شما باشد. علاوه بر آن طناب در جنس های متنوعی تولید می ‌شود که ممکن است از نوع پلاستیکی یا از نوع الیاف طبیعی ساخته شده باشد. نوع پلاستیکی طناب وزن کمتری دارد و ممکن است برای شما استفاده آن آسان تر باشد. این در صورتی است که طنابی که از الیاف طبیعی تولید می شود وزن بیشتری دارد. اگر تازه شروع به فعالیت کرده اید بهتر است که طناب های پلاستیکی را انتخاب کنید که وزن کمتری دارند و کار با آن ها آسان تر است.

برای انتخاب طول طناب نیز باید قد خود را در نظر بگیرید. بهتر است بدانید که طناب های با طول متغیر در بازار فروش موجود هستند که می توانید آن ها را انتخاب کرده و متناسب با قد خود آن ها را تغییر دهید. برای انتخاب طول مناسب طناب وسط طناب را بین دو پای خود قرار دهید و دسته های آن را به بالا بکشید. دسته های یک اطناب نرمال برای شما باید تا حدود پایین تر از قفسه سینه شما قرار بگیرند.

طناب زدن برای لاغری

طناب زدن برای لاغری

برنامه منظم طناب زنی مناسب برای لاغری و کاهش وزن

برای اینکه به هدف خود دست پیدا کنید باید حتماً یک برنامه منظم برای طناب زدن داشته باشید. یک برنامه کامل طناب زدن برای لاغری باید به صورت اصولی مطابق با آمادگی بدنی شما باشد. به این منظور که اگر تحرک روزانه شما در حد صفر است بهتر است که طناب زدن را به صورت سبک تر شروع کنید و وقتی که آمادگی جسمانی شما را به صورت کامل تکمیل شد طناب زدن را نیز در مدت زمان بیشتری انجام دهید. ما در اینجا می خواهیم یک برنامه طناب زدن برای لاغری را به صورت اصولی به شما آموزش دهیم.

هفته اول

در هفته اول تمرین سعی کنید سه جلسه در هفته را به طناب زدن برای لاغری بپردازید. هر جلسه نهایت باید ۵ الی ۶ دقیقه باشد. اگر آمادگی جسمانی شما کم است و تحرک شما در حد صفر می باشد تایم طناب زدن خود را  به هیچ عنوان بیش از6 دقیقه تنظیم نکنید. طناب زدن شما باید در ۱۰ ست تنظیم شود. بعد از ۳۰ ثانیه طناب زنی در ۳۰ ثانیه به خود استراحت بدهید و مجدد ۳۰ ثانیه طناب بزنید.

هفته دوم

در هفته دوم نیز همچون هفته اول سه جلسه در هفته را به طناب زدن برای لاغری بپردازید. هر جلسه می توانید ۸ دقیقه طناب بزنید. مجموع ست های شما باید در هشت ست تنظیم شوند و هر ست خود را به یک دقیقه برسانید.استراحت بین هر ست نیز باید ۳۰ ثانیه باشد.

برنامه منظم طناب زنی مناسب برای لاغری و کاهش وزن

برنامه منظم طناب زنی مناسب برای لاغری و کاهش وزن

هفته سوم

در هفته سوم می توانید چهارجلسه در هفته را به طناب زدن برای لاغری اختصاص بدهید. هر جلسه باید شامل شش ست  یک و نیم دقیقه ای باشد. در بین هر ست نیز می ‌توانید ۳۰ ثانیه استراحت کنید.

هفته چهارم

در هفته چهارم هم ۴ جلسه در هفته را به طناب زدن برای لاغری اختصاص بدهید. هر جلسه ده دقیقه ورزش کنید و آن را در ۵ ست ۲ دقیقه ای تنظیم کنید.

هفته پنجم

هفته پنجم ۵ جلسه را برای طناب زدن برای لاغری ورزش کنید. هر کدام از این جلسات باید دو و نیم دقیقه طناب بزنید و ۳۰ ثانیه استراحت کنید.

اگر به صورت مرتب ورزش کنید می ‌توانید تعداد جلسات خود را در هفته به ۴ ست ۵ دقیقه ای برسانید و هر  جلسه ۲۰ دقیقه مرتب طناب بزنید. فقط دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از جلسه اول و از هفته اول بیش از ۵ الی ۶ دقیقه طناب نزنید.

محصولات مرتبط با این مطلب

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید