ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

وبلاگ

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

کالری سوزی دوچرخه ثابت در هر دقیقه

کالری سوزی دوچرخه ثابت در هر دقیقه

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

دوچرخه ثابت از جمله ورزش های استقامتی و هوازی است که برای انواع ورزش های مختلف از جمله بدنسازی و فیتنس جزو حرکات کاملا ضروری به شمار می آید. بسیاری از ورزشکاران فعال در این دو رشته ورزشی به منظور گرم کردن، تمرینات هوازی و همچنین به منظور برخی تمرینات استقامتی و عضله ساز پا از دوچرخه ثابت استفاده می کنند. در ادامه به صورت مفصل به 7 مورد از خواص درمانی دوچرخه ثابت خواهیم پرداخت.

افزایش قدرت بدنی و دوری از ضعف عضلانی

یکی از خواص درمانی دوچرخه ثابت درمان ضعف عضلانی است. بسیاری از افراد دچار مشکلاتی همچون ضعف عمومی بدن و ضعف عضلانی هستند. این افراد می توانند با استفاده از ورزش های ساده در داخل منزل خود و بدون مراجعه به باشگاه و یا بدون حضور در سطح شهر و پارک ها در داخل منزل خود ضعف عضلانی خود را بهبود بخشند.

رکاب زدن های آرام در دوچرخه ثابت به مرور زمان باعث افزایش استقامت عضلات باسن، ران پا و همچنین ساق پا می شود. در صورتی که رکاب زدن ها شدت بخشیده شوند عضلات مهم دیگری همچون عضلات شکمی شروع به تقویت شدن کرده و در نهایت پس از گذشت مدت زمان معینی فرد شاهد بهبود وضعیت بدنی خود و رفع ضعف های عضلانی و عمومی بدن خود خواهد بود.

درمان کلسترول بد خون

رکاب زدن روی دوچرخه ثابت حین فعالیت های مختلف همچون درس خواندن، مطالعه کردن و تلوزیون دیدن به جای خوردن تنقلات و کم تحرکی به مرور زمان باعث حذف کلسترول بد خون و جایگزین کردن کلسترول خوب خواهد شد. این مسئله موجب جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری های قلبی و سکته های قلبی نیز خواهد شد.

البته بهتر است بدانید اگر قصد کاهش کلسترول خون خود را دارید باید هرروز به صورت مرتب این ورزش را انجام دهید. حذف کلسترول بد خون به عنوان یکی از خواص درمانی دوچرخه ثابت در طولانی مدت قابل دستیابی بوده و توسط بسیاری از پزشکان قلب و عروق نیز توصیه می شود.

درمان چاقی

ازجمله دیگر خواص درمانی دوچرخه ثابت می توان به کاهش وزن در افرادی که از چاقی مفرط  رنج می برند اشاره نمود. این افراد به دلیل وزن بسیار زیاد خود قادر به انجام دوچرخه سواری آزاد نیستند. اما دوچرخه های ثابت با آستانه تحمل وزن بسیار بالایی که دارند کاملا مناسب برای تمرینات هوازی و دوچرخه سواری افراد سنگین وزن به شمار می آیند.

لازم به ذکر است که دوچرخه ثابت باشگاهی یکی از دستگاه های بسیار عالی در زمینه چربی سوزی، تناسب اندام و کاهش وزن می باشد که اگر افراد سنگین وزن هرروز به مدت چهل الی شصت دقیقه در آن رکاب زدن سریع را انجام دهند و رژیم غذایی را نیز رعایت کنند خیلی زود به وزن ایده ال خود دست پیدا خواهند کرد.

پایین آوردن سطح قند خون

امروزه به دلیل عادات غذایی بسیار بد و تحرکات کم، بسیاری از افراد در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند. همچنین به دلیل مشغله های فکری و تنش های عصبی و روانی نیز بسیاری از افراد دچار قند خون عصبی می شوند. به همین جهت غالبا پزشک به این افراد توصیه می کند که روزانه سی الی چهل دقیقه به وصورت مرتب ورزش های هوازی انجام دهند.

یکی از خواص درمانی دوچرخه ثابت سوزاندن گلوکز در ماهیچه ها و در پی آن کاهش قند خون بدن می باشد. همچنین تمرینات هوازی به خصوص رکاب زدن دوچرخه موجب تنظیم سطح انسولین بدن شده و به همین جهت در درمان دیابت و همچنین جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 نقش موثر و سازنده ای ایفا می کند.

درمان افسردگی و اضطراب

پنجمین خواص درمانی دوچرخه ثابت را می توان به درمان استرس و اضطراب بدن نسبت داد. رکاب زدن به دوچرخه باعث افزایش ترشح هورمون های اندورفین و سروتونین شده و در پی آن استرس و اضطراب را تا حد بسیار چشمگیری کاهش می دهد. به خصوص اگر این ورزش به صورت مکرر و روزانه انجام شود تاثیرات بسیار عمیق تر و عالی تری خواهد داشت.

همچنین اگر که این ورزش را به صورت گروهی و با یک موزیک شاد گوش دهید قطعا تاثیر آن دوچندان نیز می شود. حتی اگر به صورت انفرادی ورزش می کنید نیز بهتر است عمل رکاب زدن را با گوش دادن به موسیقی های شاد و یا دیدن ویدئوهای مناظر بکر طبیعی به همراه موسیقی انجام دهید.

جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و پارکینسون

دو بیماری آلزایمر و پارکینسون جزو بیماری های تحلیلی سیستم عصبی هستند که با افزایش عمر و گذر از سن 50 سالگی امکان ابتلا به آن ها نیز افزایش پیدا می کند. از آن جایی که دوچرخه ثابت محدودیت سنی نداشته و می توان از سن 9 سالگی تا سنین کهولت این ورزش را انجام داد تاثیر به سزایی در پیشگیری از ابتلا به بیماری های تحلیلی سیستم عصبی دارد.

شاید تا به حال فکر می کردید که تمامی خواص درمانی دوچرخه ثابت فقط در افزایش قدرت جسمی محدود می شوند. در صورتی که این یک تفکر کاملا اشتباه بوده و به هیچ عنوان نمی توان از تاثیرات بسیار عالی و مثبت این ورزش روی سیستم عصبی نیز چشم پوشی کرد. شما از سنین کودکی تا نوجوانی و حتی در سنین میانسالی می توانید از دوچرخه ثابت استفاده کرده و یک زندگی کاملا سالم از لحاظ جسمی و روحی داشته باشید.

درمان اعتیاد به سیگار و مواد مخدر

یکی از جالب ترین خواص درمانی دوچرخه ثابت را می توان به درمان اعتیاد نسبت داد. در واقع درمان اعتیاد، ترک سیگار، و همچنین جلوگیری از برگشت به اعتیاد در کسانی که دوره ترک اعتیاد را می گذرانند به وسیله دوچرخه ثابت امکان پذیر است. دوچرخه ثابت با بهبود روحیه افراد و ترشح هورمون های بسیار مفید برای ترک اعتیاد؛ نقش به سزایی در این زمینه ایفا می کند.

اگر قصد ترک سیگار را دارید بهتر است به همراه یک دوست هم پا، هنگام نیاز به کشیدن سیگار، سوار دوچرخه ثابت شده و با گوش دادن به یک موسیقی بسیار شاد و مفرح خود را سرگرم کنید تا هم از خواص درمانی دوچرخه ثابت برای سلامت قلب و تنفس خود بهره برده و هم جلوی افراط در سیگار کشیدن خود را بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید