ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

آشنایی-با-مزایای-ورزش-TRX

آشنایی با مزایای ورزش TRX

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

ورزش TRX به عنوان یک ورزش استقامتی جزو ورزش های عضله ساز و کالری سوز است که امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این ورزش به دلیل درگیری های گروه های مختلف عضلانی موجب شده است تا استقامت کلی بدن و همچنین حجم عضلانی کلی بدن افزایش یافته و با گذر سن، فرآیند طبیعی تحلیل عضلانی اتفاق نیفتد.

اگر شما هم جزو طرفداران این ورزش هستید ما در این مقاله سعی کرده ایم به صورت مفصل شما را با فواید TRX آشنا کنیم. هر ورزشکار با آشنایی کامل در مورد فواید ورزشی که انجام می دهد، با میل و رغبت بیشتری ورزش خواهد کرد و در نتیجه شاهد بازدهی بیشتر آن ورزش نیز خواهد بود. پس با ما همراه باشید. همچنین اگر قصد اجرای تمرینات این ورزش را دارید به شما توصیه میکنیم مقاله 13 تمرین TRX برای کل بدن ( آموزش تصویری ) ما را هم مطالعه کنید.

4 مورد از مهمترین مزایای ورزش TRX

 

4 مورد از مهمترین مزایای ورزش TRX

4 مورد از مهمترین مزایای ورزش TRX

 

چربی سوزی

یکی از فواید TRX چربی سوزی بسیار بالای آن است. بدین صورت که افراد دارای توده چربی زیاد در ناحیه پایین تنه همچون شکم و پهلو ها با استفاده از این ورزش می توانند چربی های خود را تا حد قابل توجهی آب کنند. این ورزش بسیار عالی و فوق العاده برای افراد مبتدی نیز است. به دلیل اینکه تمامی حرکات برای افراد مبتدی تا حرفه ای توسط دستگاه تی آر ایکس قابل انجام هستند.

تنها نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که اگر جزو افراد مبتدی هستید حتما حرکات را از یک فرد حرفه ای یا از یک مربی آموزش بینید. زیرا اگر این حرکات به اشتباه توسط افراد مبتدی انجام شوند عوارض بسیار جدی در پی خواهند داشت.

افزایش انعطاف بدن

یکی دیگر از مزایای ورزش TRX افزایش انعطاف پذیری ماهیچه ها و مفاصل بدن به کمک کش تی ار ایکس | TRX است. کار با دستگاه در این رشته ورزشی به گونه ای است که فرد ورزشکار به آسانی دست ها و یا پاهای خود را روی رکاب دستگاه قرار داده و حرات تمرینی را آغاز می کند. ورزشکار با استفاده از تغییر زاویه طناب و حرکات بدن عضلات خود را درگیر حرکات کششی می کند.

این امر موجب افزایش انعطاف پذیری عضلات شده و موجب می شود تا بدن فرد از انعطاف پذیری بسیار بیشتری در مقایسه با انواع ورزش های استقامتی دیگر برخوردار شود. این در صورتی است که ورزش های دیگر همچون بدنسازی فقط روی عضله سازی کار می کنند و تاثیر مثبت چندانی روی افزایش انعطاف بدن ندارند.

 

افزایش انعطاف بدن

افزایش انعطاف بدن

 

افزایش هماهنگی و تعادل بین عضلات

از جمله فواید TRX که بسیار هم مورد توجه افراد ورزشکار قرار گرفته است افزایش هماهنگی و تعادل بین تمامی عضلات بدن است. به دلیل اینکه بدن انسان در این ورزش به صورت هماهنگ شروع به حرکت کرده و می بایست تعادل خود را نیز بر روی رکاب های دستگاه حفظ کند، تعادل بسیار خوبی در بین عملکرد عضلات او به وجود خواهد آمد.

این هماهنگی به قدری عالی است که با افزایش سن و قدم گذاشتن به سن کهولت افراد از رعشه اندام و عدم تعادل در امان خواهند بود و با تعادل بیشتری دوران کهولت خود را سپری خواهند کرد. این افراد از تحلیل عضلانی دوران کهولت نیز در امان خواهند بود. هرچقدر که سن افراد بیشتر شود عضلات نیز بیشتر تحلیل خواهند رفت. اما حرکات TRX بسیار موثر درجلوگیری از بروز این ضایعه می باشند.

تقویت عضلا کل بدن

ورزش TRX مخفف Total Body Resistance Exercise به معنی انجام تمرینات مقاومتی برای کل بدن است. از مهم ترین مزایای ورزش TRX درگیر کردن همزمان چند عضله باهم است. به عنوان مثال؛ تمامی حرکات همچون شنا سوئدی و پرس سینه که به وسیله این دستگاه انجام می شوند علاوه بر تقویت گروه عضلانی ناحیه مخصوص به خود، باعث درگیر کردن تمامی عضلات بدن به خصوص عضلات هسته بدن می شوند.

شما می توانید با انجام این ورزش علاوه بر عضله سازی حرکات هوازی را نیز انجام بدهید، و با توجه به اینکه ورزش های هوازی جزو ورزش های کالری سوز قوی محسوب می شوند، اقدام به چربی سوزی و تفکیک عضلات نیز نمایید.

 

کش های بدنسازی و تی آر ایکس | TRX در ریتون اسپرت

 

عدم محدودیت فضا برای انجام حرکات ورزشی با دستگاه TRX

عدم محدودیت فضا برای انجام حرکات ورزشی با دستگاه TRX

 

شما برای انجام انواع ورزش های استقامتی دیگر همچون بدنسازی و فیتنس باید حتما در باشگاه ورزشی حضور داشته باشید و از انواع دستگاه های مختلف استفاده کنید. اما در TRX شما به سهولت بدن هیچ گونه محدودیتی می توانید دستگاه مخصوص این ورزش را که وزن بسیار کمی دارد را از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون اسپرت خریداری کرده و در منزل خود نیز یک باشگاه بدنسازی کامل با استفاده از یک دستگاه داشته باشید.

از مزایا و فواید TRX این است که امکان انجام این ورزش در هر مکان و با هرمتراژ وجود دارد. شما حتی هنگام مسافرت و در هر زمان دلخواه می توانید از این ورزش بهره مند شوید. تنها چیزی که برای انجام این ورزش نیاز دارید یک سقف و با مکان مستحکم برای وصل کردن طناب های دستگاه به آن است. شما به سهوات می توانید ورزش خود را در هوای آزاد، در بالکن منزل و یا در فضای پذیرایی آپارتمان خود انجام دهید.

تنوع الگوهای حرکتی تمرینی در ورزش TRX

تنوع الگوهای حرکتی تمرینی

 

بنابراین از جمله دیگر فواید TRX این است که یک دستگاه کار چند دستگاه را انجام می دهد و می توان تمامی حرکت های عضله سازی را به وسیله این دستگاه انجام داد. این یک مزیت بسیار عالی برای جلوگیری از اتلاف وقت و همچنین برای جلوگیری از پرداخت هزینه های اضافی است.

دستگاه مخصوص TRX بسیار تخصصی تولید شده است و قابلیت تحمل وزن تا 200 کیلوگرم را دارا می باشد. به همین جهت تمامی افراد با هر توده بدنی و وهر وزنی به سهولت می توانند انواع حرکات استقامتی، کششی، هوازی، و تقویت عضلانی را به وسیله این دستگاه انجام دهند.

فواید ورزش تی ار ایک (TRX) برای افزایش قد

فواید ورزش تی ار ایک | TRX برای افزایش قد

 

ورزش تی آر ایک یا TRX یک روش تمرینی است که با استفاده از بندهای قابل تنظیم و برگشت پذیر انجام می‌شود. این روش تمرینی اصولی را برای تقویت عضلات بدن و افزایش تعادل بدن در اختیار شما قرار می‌دهد. اما برای افزایش قد، تمرینات TRX به صورت مستقیم تأثیری نخواهند داشت. افزایش قد بیشتر به عوامل ژنتیکی و سن شما بستگی دارد و تمرکز روی تمرینات ورزشی خاصی نیاز ندارد.

با توجه به اینکه افزایش قد بیشتر به عوامل ژنتیکی و سن بستگی دارد، بهتر است برای افزایش قد، به تغذیه مناسب، خواب کافی و سبک زندگی سالم توجه کنید. همچنین مشاوره پزشکی درباره موارد خاصی که بر روی افزایش قد تأثیر دارهستند، می‌تواند مفید باشد.

فواید TRX برای تمامی رشته های ورزشی متنوع

 

از جمله یکی از فواید TRX این است که انواع متفاوت رشته های ورزشی همچون دوندگی، دوچرخه سواری، ورزش های نظامی، رزمی کاری، کوه نوردی، بدنسازی، و خصوصا فیتنس می توانند متناسب با نوع فعالیت ورزشی خود بهترین بهره را از دستگاه ورزشی TRX ببرند.

این ورزش بسیارعالی به منظور افزایش سطح مقاومت بدن، افزایش انعطاف پذیری بدن، و همچنین تعادل و افزایش تعامل در بین انواع مختلف عضلات بدن برای انجام تمامی فعالیت های ورزشی ذکر شده است. این ورزش عضلات مرکزی بدن را بسیار قوی کرده و موجب آمادگی هرچه بیشتر جسمی برای انجام انواع رشته های ورزشی نام برده می شود.

سوالات متداول در مورد مزایای ورزش TRX

بله، ورزش TRX برای افرادی با هر سطح تجربه و وضعیت فیزیکی مناسب است. بندهای قابل تنظیم و برگشت پذیر TRX به شما اجازه می‌دهد میزان سختی تمرینات را تنظیم کنید و با توجه به توان و قدرت خود، از آن بهره‌برداری کنید.

خیر، ورزش TRX علاوه بر تقویت عضلات، بهبود تعادل، افزایش انعطاف‌پذیری، افزایش استقامت و تمرین کل بدن را فراهم می‌کند. با استفاده از بندهای قابل تنظیم TRX، می‌توانید تمرینات متنوعی را انجام دهید و به مناطق مختلف بدن خود تمرکز کنید.

بله، ورزش TRX می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد. این ورزش باعث سوزاندن کالری‌های بیشتری می‌شود و علاوه بر تقویت عضلات، سیستم‌های قلبی و عروقی را نیز تقویت می‌کند. با استفاده از تمرینات ترکیبی و شدت بالا در ورزش TRX، می‌توانید فعالیت‌های کاردیوواسکولر را انجام دهید و به کاهش وزن کمک کنید.

بله، ورزش TRX می‌تواند بهبود انعطاف‌پذیری عضلات را تسهیل کند. با انجام تمرینات TRX، عضلات شما به صورت همزمان کشیده و کم‌کرده می‌شوند که بهبود انعطاف‌پذیری و متحرکیت عضلات را به همراه دارد.

ورزش TRX در کلیه سنین و سطوح تناسب اندام قابل انجام است، اما درصورت داشتن مشکلات خاصی مانند آسیب عضلانی یا مشکلات مفصلی، بهتر است قبل از شروع تمرینات، با پزشک یا مربی مشورت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید