ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

09021592600  - 09021593600 -09376551777  |   خط ویژه : ۶۶۵۵۱۷۷۷- ۶۶۵۱۵۳۵۷ - ۶۶۵۱۵۳۵۶

پیگیری سفارشات: 09302686427

ریتون اسپرت | هایپرمارکت آنلاین انواع لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی

وبلاگ

شما در حال مشاهده مجله ریتون هستید ٬ از فروشگاه لوازم ورزشی ریتون کلاب بازدید فرمایید

فواید بدنسازی

فواید ورزش بدنسازی بر ذهن و جسم شما

مشاهده اینستاگرام ریتون اسپرت

فهرست مطالب

فواید بدنسازی و تناسب اندام که یکی از رشته های ورزشی جذاب در دنیای امروزی می باشد و ما میخواهیم به آن بپردازیم، از فواید بدنسازی برای جوانان ،زنان و مردان که تلاش می کنند با تمرینات ورزشی و بدنسازی صاحب اندامی خوش فرم و بدنی ورزیده و زیبا شوند . زیبایی و تناسب اندام محصول تلاش و تمرینات مستمر و حساب شده و درست است .
تمریناتی که زیر نظر مربیان حرفه ای انجام شود هم نتیجه بهتری خواهد داشت و هم عوارض ناشی از آن کمتر خواهد بود. برخی تمرینات و اشتباهات در بدنسازی می تواند دستیابی به تناسب اندام و عضلانی شدن را به تاخیر انداخته یا حتی نتیجه معکوس داشته باشد. چنانچه تمایل دارید دستگاه بدنسازی خریداری کنید میتوانید از مجموعه دستگاه بدنسازی باشگاهی ریتون اسپرت نیز دیدن فرمایید.

 

فواید بدنسازی

فواید بدنسازی

 

فواید ورزش بدنسازی چیست؟

هیچ راه میانبر یا رازی برای موفقیت وجود ندارد؛ مگر اینکه برخی متدهای تمرین هوشمندانه تر و بهتر از سایر روش های تمرین بدنسازی باشد. همه آنچه نیاز دارید نوشتن تمام اهداف برای شروع ورزش بدنسازی است.
باید انتظارات واقع بینانه تری نسبت به آنچه که در کوتاه مدت یا بلند مدت می خواهید داشته باشید و با یک برنامه روشن و تعریف شده تمرینات بدنسازی خود را آغاز کنید. بدنسازی که البته در انواع مختلفی وجود دارد، لزوماً منجر به افزایش حجم و سایز عضله نمی شود.
این برنامه و هدف شماست که تعیین کننده خواهد بود، جالب است بدانید تمامی ورزشکاران در رشته های ورزشی، از جمله فوتبال، بکس، ژیمناستیک و دومیدانی که عضلات خیلی حجیمی ندارند، از تمرینات بدنسازی بهره می گیرند. یکی دیگر از فواید بدنسازی افزایش قدرت، استقامت و کارایی بدن به ورزشکاران کمک خواهد کرد. علاوه بر این موارد، نمی توان از نقش بدنسازی برای عموم مردم صرف نظر کرد. شما با رشد ماهیچه ها و افزایش استقامت و استحکام آن ها، لطف بزرگی به دوران میان سالی خود خواهید کرد.

بدنسازی اگر به شکل درست انجام شود می تواند در حفظ سلامت استخوان ها به شما کمک کند. تناسب اندام نیز یکی از مهم ترین مزایای ورزش بدنسازی است که امروزه بیش از هر جنبهٔ آن اهمیت پیدا کرده است. شما برای افزایش حجم عضله و چربی سوزی به کمک بدنسازی نیاز خواهید داشت! بدنسازی این روزها تبدیل به یک پدیده همه گیر در میان همه افراد جامعه بدون توجه به سن و جنسیت شده است. بدنسازی به عنوان یک ورزش مسلماً دارای مزایای سلامتی فراوانی است اما همه گیر شدن آن، از یک سو باعث خوشحالی و از سوی دیگر باعث نگرانی است.

بدنسازی در سنین مختلف می‌بایست به صورت کاملاً نظارت شده انجام شود. متأسفانه کمتر کسی به این قضیه توجه دارد و همین باعث شده است که معایب بدنسازی از فواید بدنسازی پیشی بگیرد.

 

فواید بدنسازی

فواید بدنسازی

 

بدنسازی و جنبه شخصیتی

معمولاً کسانی که درگیر بدنسازی می‌شوند هیچ وقت از اندام خود رضایت ندارند. بدن آن‌ها به نظر خودشان یا زیادی چاق است یا زیادی لاغر، عضلاتی کمی دارد یا عضلات خوب رشد نکردند و هزاران اما و اگر دیگر. همین افکار ساده باعث ایجاد نوعی وسواس در بدنسازان می‌شود.
کمتر کسی در میان بدنسازان می‌توانید پیدا کنید که به جرئت بگوید از بدن خود راضی است. اگر بخواهیم بدون استناد به آمار و ارقام دانشگاهی که طی مطالعات گوناگون به دست آمده است، اظهار نظر کنیم باید بگوییم که درصد بالایی از بدنسازان دارای اختلال در تصمیم‌گیری برای انتخاب غذا و همچنین دچار وسواس فکری در مورد اندام خود هستند. بارها شاهد آن بودیم که برای کسی که بدنسازی را اولویت اول زندگی خود قرار داده است، وعده های غذایی از دیگر جنبه‌های زندگی پیشی گرفته و تبدیل به یک دغدغه شده است.

برخی از این افراد به قدری درگیر وسواس شدند که درامد روزانه خود را فقط صرف خوردن غذاهای پیشنهادی مربیان خود می‌کنند. اگر احساس می‌کنید شما وسواس فکری دارید و بدنسازی می‌تواند به این وسواس دامنه بزند، بهتر است با احتیاط پیش بروید.

فواید بدنسازی و محدود شدن زندگی روزانه

وقتی که به صورت حرفه‌ای به بدنسازی مشغول می‌شوید، دیگر زمان کمی برای فعالیت‌های دیگر خواهید داشت و به عبارت بهتر دیگر در اختیار خودتان نیستید و بیشتر باید به فکر بدنتان باشید.
بنابراین اگر می‌خواهید بدنسازی را به عنوان جزئی از سبک زندگی خود انتخاب کنید بهتر است این نکته را بدانید که آزادی در زندگی شخصی شما با این انتخاب به شدت پایین خواهد آمد.
شما دیگر نمی‌توانید با همسر خودتان هر زمان که دوست دارید بیرون بروید و شام چرب بخورید.
هر ماده غذایی را نمی‌توانید بخرید و انبار کنید یا اینکه فعالیت‌های روزانه‌ای که قبلاً انجام می‌دادید را تکرار کنید. حالا که یک بدنساز می‌خواهید باشید می‌بایست به بدن خود پروتئین کافی برسانید و از خوردن مواد غذایی پرانرژی و کالری خودداری کنید.
هر سفر ساده و تفریحی ممکن است به یک چالش بزرگ برای شما تبدیل شود چرا که لازم است ورزش و باشگاه را کنار بگذارید و این می‌تواند برای شما تبدیل به یک دغدغه شخصی شود.
هر چند ممکن است بخواهید در طول سفر ورزش کنید اما نیاز دارید که یک کوله‌بار از وسایل ورزشی خودتان از جمله ویتامین‌ها، مکمل‌ها و دمبل‌ها را به همراه خودتان این ور و آن ور بکشید.

 

فواید بدنسازی

فواید بدنسازی

 

بدنسازی و حس جدایی از جامعه

درست است که این روزها همه جا پر از باشگاه ورزشی شده و تعداد کسانی که بدنسازی می‌کنند زیاد شده است اما باید قبول کنید که جامعه ورزشکاران و بدنسازان به نسبت دیگر افراد جامعه در اقلیت هستند.
این خود هشدار برای کسانی است که دوست دارند همین امروز بدنسازی را شروع کنند.
آن‌ها باید بدانند که با شروع این رشته و غرق شدن در آن، جزئی از اقلیت خواهند بود.
این را هم در نظر داشته باشید زمانی که یک بدنساز حرفه‌ای باشید، بعد از دوران حرفه‌ای خودتان فقط باید به مدال‌ها و همچنین شاید عناوینی که کسب کرده‌اید دل‌خوش کنید و دیگر نمی‌توانید وقت از دست رفته خودتان را دوباره بازگردانید.
از طرف دیگر کمتر بدنسازی می‌تواند عناوینی بده دست آورد که در دوران کهن‌سالی نیز او را خرسند نگه دارد. امیدواریم اگر شما علاقه زیادی به بدنسازی دارید، در این رشته موفق شوید.

محصولات مرتبط با این مطلب

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درخواست تماس با شما

نظرات کاربران

2 دیدگاه در “فواید ورزش بدنسازی بر ذهن و جسم شما

  1. سید آرمان رضوی زاده گفت:

    خیلی ممنون برای مطالب مفیدتون

    1. ReytonSport گفت:

      ممنون از شما که مطالعه کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 آیتم سبد خرید